slokdarm ontsteking

@San,

Ja ik kreeg ook de info dat capsules beter zijn maar die hebben ze op dit moment niet. (waarschijnlijk had jij net het laatste potje gekocht ;-)) Dus nu maar eerst de druppels. Ook eerst even testen of ik er niet allergisch voor ben. Maar wat fijn om jouw positieve ervaring te lezen! Ik had al wel bijenpollen maar daar merkte ik eigenlijk niets van.

Ik denk het, hopelijk hebben ze het zsm weer op voorraad. Ik las net je voorstelstukje, je hebt helaas flink wat klachten, maar gelukkig kun je nu de goede weg op met alle info die je hier kunt krijgen. En hopelijk heb je dan ook baat bij de propolis, ik weet dat Mike alle bijenproducten aanraadt, ze werken heel heilzaam voor het hele lichaam, dus wie weet heb je er bij andere klachten ook iets aan (en ik ook).

#Mike,

Heb jij nog een advies voor een merk van b12 sublingual tabletten? Weet je of ortholon een goed merk is? Het is iig gmo vrij.

Hoi Angelica , ik heb de gesprekken hier gelezen en ik ben erg benieuwd hoe het nu met je gaat?

Ik heb zelf al enige tijd een slokdarm ontsteking en het wordt steeds erger.

Heb nu besloten voorlopig alleen vloeibaar voedsel te nemen. Ik maak me er zorgen over. Ben nu sinds 2 dagen begonnen met Ranitidine..

Heb jij nog tips voor me? Iemand anders is natuurlijk ook vann harte welkom met tips :-D

Bedankt! !

Groetjes ,

Peet

Hoi Peetje,

Ranitidine:
Quote:
Het vermindert de aanmaak van maagzuur in de maag. Hierdoor neem de prikkeling in de maag- en darmwand door maagzuur af. maagzweren en ontstekingen van de maag- of darmwand kunnen dan genezen, en de pijn neemt af.

Lees ook eens op mijn site (met informatie vanaf dit forum) over de maag: http://www.voedingisgezondheid.nl/maag_hoofd.html

Pilletjes van de dokter zijn symptoom bestrijders en doen meer kwaad dan goed.

Als je verder wilt met onze adviezen zou je dan een eigen topic willen openen en daarin je zelf voorstellen.

Ook is het dan prettig als je op wilt schrijven wat je allemaal eet en drinkt, dan kunnen we je daarin adviezen geven.

Je vind ook al voedingsadviezen op 'mijn site' en hoe je je voeding kunt veranderen

Je kunt zo-wie-zo bouillons gaan eten van beestenbotten: mergpijpjes, schenkel, ossenstaart. recept

Koop ook ongeraffineerd Keltisch zeezout en neem het tot je over je eten en via water (sole): http://www.voedingisgezondheid.nl/zout_Keltisch_zeezout.html

Verkooppunten vind je hier: www.keltischzeezout.com

Lia

Hoi Lia,

Bedankt voor je reactie! Ik ben voor het eerst op het forum en weet niet zo goed hoe het allemaal werkt..

Ik zal een eigen topic maken zodat we wat verder kunnen kennis maken :-D

Groetjes ,

Peet

Hoi allemaal,

Mijn moeder heeft vorige jaar in juni een middenrifbreuk operatie gehad, en ze heeft nog steeds last van gastritis, steken bij haar linkerborst. En 2 weken terug heeft zij een endoscopie gehad, waaruit bleek te veel maagzuur. Dus kreeg ze weer omeprazol aangeboden. B12, met B11 neemt zij al in 20.000. Wat kan zij innemen tegen de maagzuur, (chronische?) gastritis?

Mijn zweren van slokdarm tot in de twaalfvingerige darm zijn genezen door een ander eetpatroon aan te wennen. Ik ben gegaan van een westers voedingspatroon (wel vrijwel altijd al zonder pakjes en zakjes) naar Paleo en vervolgens door naar een combi van Primal-Weston Price. Ik viel 22 kg af. Alhoewel ik reguliere medicijnen (o.a. Omeprazol) voorgeschreven kreeg, heb ik deze nooit genomen.

Wel heb ik inmiddels ondervonden wat stress met je (symptomen) kan doen. In oktober jl. kreeg ik, erger dan ooit en werkelijk onhoudbaar, de symptomen terug die ik voorheen had. Een tweede gastroscopie (de eerste was drie jaar geleden) liet echter, tot mijn enorme verbazing, zien dat alle eerder geconstateerde zweren genezen waren. Ik heb daarop met veel pijn en moeite moeten inzien (wat ik diep vanbinnen al wist) en moeten accepteren dat mijn baan de boosdoener was (docent). Het docentschap past niet bij mijn persoonlijkheid. Alle eerdere tekenen had ik genegeerd, totdat mijn lijf het me nu dan als laatste redmiddel toe schreeuwde en me gewoon lam legde. De ergste symptomen namen af vanaf het moment dat ik mijn besluit genomen had en dit op mijn werk besproken had. Ik ben (per vandaag) gestopt met lesgeven en ga nu op zoek naar mijn (be)rust(ing).
Tip dus: kijk verder dan alleen naar je symptomen!

Petra72, goed nieuws mbt je darmen zeg, super gedaan, succes met je zoektocht.

Nee Desouza, maar vaak is er eerder sprake van een tekort aan maagzuur als er maagzuurklachten zijn.

Zij heeft namelijk veel last van gastritis en pijn/steken bij haar linkerborst. En ook begonnen met Vitamine B6 en Bij Zuur. Ik ben benieuwd. Wat kan ik nog meer doen tegen gastritis, want zie weinig erover.

hoi DeSouza, ik heb ook sinds 7 jaar pijn bij of eerder onder mijn linkerborst. Bij mij ligt de oorzaak niet bij de maag maar vooral bij de alvleesklier en de lever volgens een recente scan. In mijn geval kwam eruit dat ik dierlijk eiwit niet goed verteer, dus ik doe rustig aan daarmee. Plus ik kreeg het advies twee keer per dag een theelepeltje natriumbicarbonaat te gebruiken (na oplossing in een glas water): savonds en sochtends en ook om niet te verzurende voeding te eten. De pijn wordt nu bij mij wel iets minder, maar weg is die niet.

Heb zelf ook last van een maagontsteking (gastritis) en net als DeSouza valt het mij op dat er niet zoveel over te vinden is. De tips die hier genoemd werden heb ik toegepast en dat gaf inderdaad verlichting, vooral de gebakken appelen. Rundergelatine gebruik ik ook, maar daar merk ik niet meteen verbetering van. Omdat mijn maag waarschijnlijk al jaren ontstoken is (er waren nog andere problemen ik dacht heel lang dat het gewoon spanning was), bleek dit na een tijdje toch niet voldoende, waarop ik het internet nog maar 'ns ben gaan uitwringen en zo kwam op het sap van rauwe aardappel: (bio-) Aardappel schillen en raspen, in een beker doen, water erbij... klaar. Ik las dat je het dan nog een nacht moet laten staan, maar volgens mij kun je er meteen een slokje van nemen. Van 1 aardappel doe je zo'n twee dagen door er elke keer een beetje water bij te gieten en even te wachten tot de aardappelprut zakt. Zodra het water helder is geworden, wordt het tijd voor een nieuwe aardappel. Met dit middeltje voelde ik direct verbetering en na een paar dagen had ik de Omeprazol ook niet meer nodig. Dat heb ik maar heel kort geslikt, omdat ik even geen andere oplossing zag. Moet nu nog steeds heel erg oppassen met wat ik eet, maar dat aardappelsap werkt bij mij zo geweldig, dat ik besloot het ook maar ergens neer te schrijven, misschien heeft iemand anders er ook nog iets aan.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan