We leven in Nederland nog in de 'Dark Ages' als het om voedselkennis staat. Dat zie je hier ook terug aan de reacties van sommige forumleden. De kennis die ik hier en in lezingen verspreid heb ik opgedaan uit Engelstalige boeken, websites, documentaires etc.
Nederlanders denken alles te weten en voorop te staan met alles, ze weten niets en lopen hopeloos achter. Nederlanders zijn ook een kei in het verdedigen van slechte gewoontes en dus zie je hier regelmatig mensen nachtschades en granen met hand en tand verdedigen. Als je moeite hebt met mijn duidelijkheid en rechtstreeksheid, weet dan dat ik me hier nog inhoud! Laatst vertelde een Amerikaanse vriendin mij over iemand die ze kende die ook weigerde de noodzakelijke veranderingen aan te brengen in haar voeding. Ik denk dan (maar spreek dit niet uit); Go ahead, kill yourself. I don't care.
Als je wilt volharden in slechte gewoontes, omdat je de voedingsmiddelen waar je aan verslaafd bent niet wil opgeven, dan is er niets wat ik voor je kan doen. Misschien zie ik je zoveel jaar later wel doodziek terug en snap je het dan. Misschien snap je het nooit. Ik richt liever mijn aandacht op mensen die het wel snappen of willen snappen.
Gelukkig is er een uitgeverij als succesboeken.nl die belangrijke Engelstalige boeken uitbrengt in een Nederlandse vertaling. Ik ben dan ook een van de gelukkigen die voor deze uitgeverij zulke boeken vertaalt. Maar ondanks de goede inspanningen is er nog slechts een beperkt aantal titels beschikbaar in het Nederlands, tegenover een gigantisch aanbod van supergoede Engelstalige (hoofdzakelijk Amerikaanse) boeken over voeding en gezondheid.
Zo is er ook een fantastisch boek over nachtschades dat voor belachelijk weinig geld te downloaden is,
Nightshade Free Pain Free van Michael Fowler. Jij lijkt goed met het Engels overweg te kunnen, SK. Doe er je voordeel mee, want er is veel Engelstalige informatie beschikbaar die lichtjaren vooruit loopt op wat wij in Nederland denken te weten!
Mike