Somatiseren??

Nou, nou die psychologen krijgen er hier wel van langs zeg. Persoonlijk denk ik dat je zeker wel profijt kan hebben om met een getraind iemand te praten als je niet lekker in je vel zit. Het is alleen wat lastiger om de juiste persoon te zoeken. Mensen die altijd in balans zijn bekwamen zich niet in dit soort professies. Je kunt er dus vanuit gaan dat elke peut zijn of haar eigen bagage heeft. Als de peut tegen de zelfde soort problemen is aangelopen en of de zelfde soort persoonlijke valkuilen heeft gehad, dan kan er een goede match ontstaan.

Als je geestelijke problemen hebt en deze komen in de familie meer voor, dan is de volgende therapie ook zeker een overweging waard! http://www.nvrt.nl/

 
Heel toepasselijk dat ik dit onderwerp voorbij zie komen.

Een jaar verder.

De periode dat ik me het beste voelde, waarin mijn herstel het snelst ging, was toen ik wat ruimte kreeg van mijn werkgever. Ik hoefde even niet meer dan naar de bedrijfsarts, af en toe met m'n chef praten en doorgaan met de 'therapie' ( bij een energetisch therapeut, fantastische vent, die als doel heeft mij mijn leven te laten (leren) leven zoals ik dat wil en nodig heb). Deze ruimte kreeg ik omdat een onderzoek gedaan door een reguliere psycholoog uitwees dat ik op de goede weg was en ik door (mocht) kon gaan met deze therapie. Ook al is deze alternatief.

Ik ging beter slapen, voelde me rustiger, meer energie en m'n darmen waren heerlijk rustig. Ook was ik met qigong begonnen. Zeer toepasselijk voor mij. Voelen, minder doen, laten zijn, zacht en toch energiek.

Een harde terugval kreeg ik op het moment dat mijn werk weer begon te morrelen aan mij. Ik moest weer van alles, een jobcoach, workshops volgen over linkedin en bijdragen aan de maatschappij. Dat is stress ten top voor mij. Niet kunnen wilde de werkgever niet horen. Het was niet meewerken van mij. Dus heb ik nu geen salaris.

WIA of WW was nu de vraag en aangezien de stress doorging en ondraaglijk werd met WIA aanvraag, heb ik besloten dat ik mijn ontslag accepteer en WW aanvraag. Ik kon de druk die ik voelde niet aan en moest een keus maken. Ik moet kiezen voor gezondheid, voor mezelf. Dat was en is best een uitdaging. Op alle gebieden van het bestaan moet ik mijn eigen weg volgen. Ik maak nu zoveel andere keuzes dan twee jaar geleden. Vast niet voor niets dat ik ook op dit forum ben terecht gekomen. Zoveel mensen die hun eigen weg gaan, een voorbeeld voor mij.

Een heel mooi nieuw jaar gewenst

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.469
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan