spiraaltje

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ik heb ook de koperen spiraal gehad en alleen maar ellende met menstruatie. Hele cyclus was in de war geschopt en ik was steeds 10 dagen lang ongesteld. Mijn gevoel zei eruit halen dat ding!

Toen ik daarna bij een orthomoleculair therapeut terechtkwam zei ze: heel verstandig dat je dat ding eruit hebt laten halen, het is totaal niet gezond voor je! Verder heeft ze niet uitgelegd waarom niet maar met name denk ik door de ontstekingsreacties en de hoeveelheid koper die wordt afgegeven.

Een koperspiraaltje breng het weefsel er omheen in een voortdurende staat van ontsteking, omdat het koperoxide afgeeft, dat is zwaar giftig. Mijn zus is er onvruchtbaar door geworden.
Het lichaam is nu eenmaal geen auto waar je een paar leuke extra's op monteren kan.

wat voor nadelen heeft het afbinden van de eierstokken voor de vrouw? De zaadleiders bij een man afbinden heeft volgens een ander topic wel nadelen, maar hoe zit dat bij de vrouw?

Het is pure rommel, die spiraaltjes. Ik heb twee jaar geleden een mirena spiraal gehad en dat deed bij inzetten zo n pijn dat ik weeën kreeg. Ik gilde het uit en ik ben wat pijn gewend. Vreselijk...ik had daarna veel byikpijn, hoofdpijn en flinke haaruitval. Volgens de dermatoloog kwam dit van de specifieke hormonen in de spiraal. Na twee maanden was hij eruit. Wat een ellende. Voor mij condooms en geen polonaise aan mij lijf meer!!

Is er iemand die wat meer weet over de nadelen van de eierstokken afbinden? Geeft dat ook gezondheids klachten?

Ik dus ook marianu.
Maar ik wil wel echt zeker weten of me lichaam daar stress/schade door zal krijgen.
Ik open denken ik even een nieuw onderwerp echt over sterilisatie.

Ik ben namelijk ongeveer 15 jaar geleden gesteriliseerd.
Ik heb er verder nooit direct pijn van ondervonden maar vraag me wel af of dit verder nadelige gevolgen voor mijn gezondheid kan hebben (gehad).

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan