@ Dudink,
Ik,veel aansport??
Dacht het niet.Mijn idee over sport en het verschil met lichamelijke conditionering heb ik uitgelegd in het tpoic krachttraining.In het kort komt het erop neer dat ik me enkel en alleen bezig houdt met het stimuleren van het lichaam zodat het zich kan opbouwen.Van dit resultaat maak ik dan gebruik in het dagelijks leven.Kortom het ruwe materiaal waardoor we functioneel zijn (minus de specifieke vaardigheid van een activiteit)is waar ik achteraan ga.Net zoals Weston Price Voeding het lichaam ook in optimale conditie/gezond houdt onafhankelijk van wat je met je lichaam wilt doen(binnen de grenzen van wat mogelijk is ).
Ik ben juist een voorstander van weinig ipv veel van deze activiteit omdat als je je lichaam wilt stimuleren tot opbouw van meer'weefsel etc'dit veel vergt van je lichaam en het tijd nodig heeft om te herstellen. Stel je bent herstelt dan moet er nog opbouw plaatsvinden,duurt ook even(bedenk dat dit een simpele uitleg is van iets complex).Nu je opgebouwd hebt,wil je dan weer het hele proces opnieuw beginnen en weer een tijdje in het herstel zitten.Ik niet.Denk 'stress'en het management ervan.
Nu,dit heeft alleen betrekking op mijn manier van krachttraining en dat wil niet zeggen dat ik voor de rest inactief ben noch dat ik inactiviteit promoot.Integendeel.Vooral wandelen vindt ik prettig.Zo'n berg opgewandeld had ik nog nooit gedaan en ik had er dus ook niet specifiek voor getraind.Iedereen die fit is moet uiteindelijk zoiets kunnen doen(ah, misschien niet tot het laatste topje).Mijn doelstelling is dan ook om fit te blijven met een reserve capaciteit.
Natuurlijk wil ik een paar mooie routes van je weten.Bedankt voor je aanbod.En ja, de bergen zijn mooi,maar het weer speelde ook mee.De hele omgeving en de mensen zijn me 100% meegevallen.Vreemd , dat vriendelijkheid en qualiteit opeens opvallen.Dat zegt toch iets over daar waar dit gemist wordt.
Ben trouwens ook nog in Hinterthal geweest.MIjn ouders waren daar en ze hebben wat contact met de locals.Heb nog een fijn gesprek gehad met een boer .Het thema biologisch,anti GMO,eerlijke produkten,rauwe melkprodukten etc.speelt enorm.
Gruss,
ad