Afhankelijk van waartoe je bereid bent...
In principe is de beste oplossing om je bijnieren te laten aansterken (dus: veel verzadigde vetten (cholesterol) en zéker niet te weinig koolhydraten). Eventueel kun je ook proberen je bijnieren extra ondersteuning te bieden in die 2 weken, maar dan moet je wel iets hebben dat acuut werkt (als je hydrocortison slikt bijvoorbeeld: is voor jou niet echt aan de orde). Volgens mij gebruik jij standaard al adrenal, sole, vitamine C e.d.? Dan valt daar weinig winst te behalen, naast het feit dat die eigenlijk structureel beter zijn.
Marja van het Hormonale Disbalansforum raadde altijd progesteroncrème aan en daar hadden sommige mensen veel baat bij...
Als je mentaal niet heel goed in je vel zit, zijn er bepaalde kruiden die hun werk kunnen doen (ik weet het van sintjanskruid, maar verder zou je even moeten zoeken), al blijft dat natuurlijk niet meer dan symptoombestrijding.
Het belangrijkste is toch wel dat je hele hormoonhuishouding op de rit komt en dan niet alleen gedurende een helft van je cyclus... Daar is dus volgens mij in zoverre weinig aan te doen behalve structureel je bijnieren ondersteunen, zodat die geen progesteron meer hoeven te lenen.