Sticky subjects voor mike

  • Onderwerp starter Onderwerp starter I vo
  • Startdatum Startdatum
Moondust,

Ik heb het volgende al diverse keren aangekaart (niet bij jou hoor):

In de hoofdpagina staat helemaal onderaan het blokje met het 'alleen lezen forum', de 'disclaimer', de keuzes tussen de diverse fora.

Dit moet gewoon boven aan de pagina komen. Elke nieuwe lezer moet daar eerst kennis van nemen.

Bovendien zou daar dan de 'gebruiksaanwijzing voor nieuwe leden' een prominente plek in moeten nemen.

Zo voorkomen we dat er topics geopend worden die al tig keer aangemaakt zijn.

Ook komen de teksten van Mike zo meer in het zicht, daar kunnen nieuwe lezers al veel van leren.

Ik stel de volgende volgorde voor:
Quote:
disclaimer

gebruiksaanwijzing voor nieuwe leden

alleen lezen forum

vragen over gezondheid en voeding

stel jezelf even voor

woonkamer

teksten van Dennis


Dank

Lia

 
Ik weet niet of het van belang is, maar een conversie van het een naar het ander zal zeker voor Google gevolgen hebben.

Ik zou eerder kijken naar plugins voor bbPress. Die zijn er genoeg en daarmee kun je in een handomdraai de functionaliteit uitbreiden op het forum.

Dan hoef je niets te converteren, hoeven gebruikers niet opnieuw te wennen, hun account opnieuw aan te maken enz.

 
Juglen heeft het volgende geantwoord op mijn vraag wat zijn gedachten waren over de forumsoftware upgraden naar SMF.

- we hebben 4000 bezoekers per dag. Onze lichte bbPress geeft ons de mogelijkheid om een light-load hosting pakket te nemen = goedkoper

- bbPress is gemakkelijk te begrijpen voor Mike en anderen (beheer etc).

- bbPress hoeft niet telkens geupdate te worden

- overzetten data is een enorme klus

- links in de zoekmachines zijn we kwijt = lagere ranking = weg 4000 bezoekeres per dag

Zolang deze argumenten nog een rol van betekenis spelen bij conversie naar SMF, heeft het mijns inziens geen zin tijd en moeite te steken in SMF.

 
Toch bedankt voor het meedenken, Moondust. Je hoefde dit niet te doen, zeker gezien het tegengas dat je vaak van mij krijgt omtrent Jed McKenna. Daarom des te meer waardering voor je inzet en je sportiviteit!

Mike

 
Ik koester gelukkig geen wrok of iets dergelijks Mike. ;-)

Ik heb even gekeken naar de plugins voor bbpress en dat zijn er nogal wat. Ik kom e.e.a. tegen voor personal messaging. Het lijkt erop dat zoiets dus geimplementeerd zou kunnen worden zonder veel heisa. Persoonlijk denk ik dat personal messaging een grote stap voorwaarts zou zijn, omdat leden dan privé met elkaar kunnen spreken en b.v. afspraken kunnen maken en mailadressen kunnen uitwisselen. Ik heb Juglen erover gemaild.

 
Is het niet zo dat personal messaging ook veel opslag vraagt? Veel mensen gooien dat soort berichten niet weg. Wel fijn dat je je wil blijven inzetten voor het forum op deze manier Moondust.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.478
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan