Stinkende ontlasting

Ik verwacht gewoon weer morgen groene ontlasting hoor. Zo fijn na felgeel brandend water!

Maar je hebt wel gelijk hoor! Reed net naar de boerderijen en dacht even aan spirulina en chlorera (of zoiets) en of dat iets voor mij zou zijn. Bedacht toen, ik ontgift continue op de voeding die ik dagelijks eet. Laat ik er vooral niets bij gaan nemen wat het verergert! Mijn lichaam werkt al zo hard.

Ik hoop trouwens ook dat het de kinderen lukt om zich voldoende te voeden met het lekkere eten dat je meeneemt. Is het niet zo dat ze minder zin hebben in de koek, snoep en chips van de anderen? Kunnen ze (nog) net zoveel daarvan eten als de andere kinderen? Ik zou het niet meer voor elkaar krijgen, een hele zak chips of een pak koekjes. Laatst een keer een koekje genomen, wat was dat vies zeg! Chemische zooi.

De oudste lust bijna geen snoep of goedkope chocolade meer, of heeft ze eigenlijk nooit graag gegeten en nu laat ze het staan uit zichzelf. De jongste is nog niet zover, maar veel rommel past er gelukkig niet meer bij. Zoiets als cola, spekkies of iets als suikerspin vinden ze allebei vies gelukkig. Maar chips vinden ze heerlijk :?

Als ik de zakken in de winkel zie liggen ik ook niet. Maar in gedachten zijn ze zo lekker. Geen idee wanneer ik voor het laatst chips heb gegeten. Zag deze week ergens een recept voor groentechips. Geen idee meer waar. Haalt het vast niet bij wat ik in gedachten heb.

Ze krijgen genoeg vet en zout, dus de behoeft zou er niet meer hoeven zijn, maar ik snap ze ook wel hoor, het kraakt ook zo gezellig.

Veel produkten hebben een smaak die je je herinnert.wanneer je lichaam een tekort heeft aan een of ander nutrient zul je zin krijgen in een produkt waar dit inzit en proef je het alvast/watertanden.

Of ik nu stopte met alcohol drinken,roken ,snoepen,koolhydraat houdende produkten eten,vanaf het moment dat ik besloot om ermee te stoppen deed ik dat ook zonder twijfel en kan er gewoon vanaf blijven,maakt niet uit hoeveel triggers er in mijn omgeving zijn.Enerzijds komt dit door een bewuste overtuiging dat deze zaken slecht zijn en dus....stoppen ermee. Anderzijds moeten er geen tekorten ontstaan want het lichaam wint uiteindelijk altijd.Voldoende eiwitten en voor de rest vet en nog eens vet.Dierlijk wel te verstaan.

ad

Vertel dat maar eens tegen een kind Ad. Ik wapf nu meer dan een jaar en mijn "fouten" zijn op 2 handen te tellen denk ik. Ik geloof dat ik t nog zo slecht niet doe, incl stoppen met roken. Geen verslavingen meer hier, behalve aan internet. Maar dat komt ook nog wel een keer in de ban.

@ Alexandra,

Ik vertel het wel..maar luisteren!! Ik heb een 14 jarige zoon en het is natuurlijk stoer om 'tegen'te zijn.Dat is onderdeel van een vader zoon relatie in de puberteit.

Maar goed, jij had toch een gedachte aan lekkere chips. :D

ad

Gedachte en doen zijn 2 verschillende dingen. Ik kan nu denken, ha lekker, chips! En mezelf vervolgens toestemming geven die te gaan halen. Dan ga ik naar de winkel, bekijk de zakken, denk denk en ondertussen wordt ik misselijk, krijg een steek in de lever of alvleesklier of het maagzuur komt omhoog... Mijn lijf zorgt er wel voor dat ik niet snel de fout in ga. Mijn hoofd kan wel dingen bedenken, mijn lichaam heeft een eigen plan :lol: En zo ga ik dus zonder chips de winkel uit.....

Lijkt me lastig in de opvoeding van kinderen, zeker als je ze eerst volop hebt lopen vullen en nu voeding geeft. Maar als zelfs de zoon van F&M blij is dat ouders weer terug zijn, omdat er dan weer "normaal en goed" gegeten wordt, dan denk ik dat voor alle wapf-kinderen er zeker een goede basis neergelegd wordt waar ze op terug zullen grijpen!

Quote:
Ik heb een 14 jarige zoon en het is natuurlijk stoer om 'tegen' te zijn. Dat is onderdeel van een vader zoon relatie in de puberteit.

Klopt! Dat begon bij mij ook op mijn 14e. Mijn vader en ik zijn het sindsdien nooit meer ergens over eens geworden. Dat kan dus ook. :wink:

Ik daag je uit om die zak chips wel te kopen en op te eten. Wedden dat de herinnering beter is dan de huidige realiteit? Wedden dat het nu naar karton smaakt? Ik heb op deze manier 1 voor 1 afgerekend met eetwaren die ik me nog herinnerde van vroeger en me destijds zoveel smaakplezier gaven. Als je smaakbewustzijn eenmaal doorgeevalueerd is kun je simpelweg niet meer terug en het is m.i. OK om je herinnering te toetsen aan de huidige werkelijkheid.

Let wel: dit geldt uitsluitend voor hen die al veel verder zijn, de 'die-hard'-WAPF'ers, zeg maar. Diegenen onder jullie die net begonnen zijn of in een tussenfase verkeren gaan hierdoor juist voor de bijl! Je msaakbewustzijn moet echt op een hoger plan zitten, wil je ervaren dat wat je dacht dat het was nu niet meer is.

Mike

Ik heb dat al een paar keer gehad met het drinken van een glaasje wijn. Zit ik klaar met de kaasjes, de worstjes en een glas wijn, blijkt het mij niet meer te bekoren. Het is inderdaad de koppeling van, in mijn geval, wijn drinken en gezelligheid dat nog in het brein circuleert terwijl mijn lichaam er al klaar me is.

En juist door dat glaasje wijn te nemen kom je daar achter, waardoro je gezelligheid met iets anders gaat koppelen dat past in je huidige eet- en leefstijl.

Mike

Hallo Mike, wat doe je me aan! Heb gisteren de mix eruit gekotst en sta al vanaf gisteravond aan de onderkant in brand? En jij denkt dat ik dan chips ga kopen, zodat ik nogmaals mijn hele systeem naar zijn grootje help? Nee dank je wel!

*Ik ga van dagelijks groen naar helgeel en dan komt er iemand met het leuke idee om er vulling in te gooien.... mopper mopper :mrgreen: *

ik wordt al misselijk bij de gedachte, dus geen chips voor mij! Blegh! Voor vandaag al genezen....

Quote:
Ik daag je uit om die zak chips wel te kopen en op te eten. Wedden dat de herinnering beter is dan de huidige realiteit? Wedden dat het nu naar karton smaakt? Ik heb op deze manier 1 voor 1 afgerekend met eetwaren die ik me nog herinnerde van vroeger en me destijds zoveel smaakplezier gaven. Als je smaakbewustzijn eenmaal doorgeevalueerd is kun je simpelweg niet meer terug en het is m.i. OK om je herinnering te toetsen aan de huidige werkelijkheid.

Mike daagde me vorige week uit. Vandaag dacht ik aan het volgende toen ik iemand vertelde over Wapf. Een aantal weken geleden wist ik dat iemand "lekkers" mee ging nemen naar een cursus. Ik verheugde me erop en mocht van mezelf zondigen. Nou, dat was toch een "feest". Op het oog, lekker, stroopwafels! Totdat je t dan eet... Gadver! Die hoef ik dus echt never nooit meer! Vroeger kon ik een pak opeten, nu met pijn en moeite eentje. Ik wilde de smaaksensatie van vroeger terug. Ik kreeg er braakneigingen voor in de plaats.

Alexandra, precies dat heb ik met veel koeken, chocoladerepen, ijsjes, drop, pepermuntjes etc.

Echt alles wat je maar kunt verzinnen dat je 'lekker' zou moeten vinden omdat je dat vroeger ook vond is veranderd.

Je lichaam zegt simpelweg:
Quote:
WAT????? mij houd je niet meer voor de gek! Die rommel moet ik niet meer!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan