Stop de Lockdown

Huh das wel heel toevallig! Ik heb net nog twee flesjes Guinness gehaald voor vanavond! Ik ben ook fan van dat bier, vorige week nog hier thuis een fles Guinness door een stoofpotje met lamsvlees gedaan. Gruwelijk lekker!!

Kevin

De vraag is: was Arthur Guinness net zo zwart als de kleur van zijn bier? Of betreft het alleen de jongere telgen van de familie? Hoe dan ook, ik ben een fan van Guinness, het bier welteverstaan!

Mike
Arthur Guinness the 1st was voor zover mij bekend van boeren komaf. De Satanische connectie lijkt pas bij Arthur Guinness the 2nd in de familie te komen, aangezien deze Guinness zich met het  "grote geld" ging bezighouden, en deze man ook nog eens actief ging participeren in het bankiersleven.

Het was ook Arthur Guinness the 2nd die een hoge positie kreeg in de "Bank of Ireland".

Ik zelf sla Guinness bier over (Hoewel ik het uiteraard wel gedronken heb ooit en best lekker vind). Het idee dat ik als consument geld steek in een product waarmee je Satanisten en kindermisbruikers voorziet, zit me gewoonweg niet lekker.

(En ja, dat betekend dat er een hoop producten zijn waar ik geen gebruik van maak)

Echte helden bestaan nog die zien Wim smorgens vroeg fietsen en tjah als echte Stasi maak je dan melding.

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/268315/wim-89-ontvlucht-verzorgingshuis-en-moet-actie-bekopen-met-twee-weken-isolatie

De Nederlandse orde van advocaten heeft ernstige kritiek op de tijdelijke wet voor coronamaatregelen. De beperkingen voor burgers gaan veel te ver en horen niet thuis in een democratische samenleving, stelt de NOvA.

https://www.advocatenblad.nl/2020/06/05/nova-coronawet-past-niet-in-democratische-samenleving/

De maatregelen tegen het coronavirus zijn gebaseerd op een wet die daar­voor grotendeels geen grondslag biedt en zijn in strijd met de Grondwet. De democratische rechtsstaat wordt behoorlijk verwaarloosd, stelt Willem van der Werf, partner bij Van der Feltz advocaten.

Het gaat erom dat bij de inperking van de burgerrechten de democratische rechtsstaat moet worden geëerbiedigd.’
De vraag naar nut en noodzaak van de gekozen maatregelen staat hierbij niet ter discussie. Het gaat erom dat bij de inperking van de burgerrechten de democratische rechtsstaat moet worden geëerbiedigd. Die democratische rechtsstaat lijkt bij de bestrijding van het coronavirus echter behoorlijk te worden verwaarloosd.

https://www.advocatenblad.nl/2020/06/04/bestrijding-corona-gaat-ten-koste-van-democratische-rechtsstaat/

Vandaag een koffie gedronken ergens in Maastricht. Ik zeg niet waar, want ik wil niet dat ze problemen krijgen. Het was binnen. Ik vroeg of ze moeilijk deden. Nee, er was wel zo'n ding voor desinfectie van de handen (geen controle) en voor de rest vroegen ze alleen of men gezond was, meer niet. Ik zeg, goed zo, want anders was ik zo weer buiten geweest. Nou, lekkere koffie.

Dorothé

Net als Dorothe van de week ook n gesprek gehad met iemand die vertelde dat diverse mensen die hij kon werkzaam waren in, op en rond de ic en vertelde dat die gesloten werden omdat ..... er GEEN virus slachtoffers waren .....

Voor de zoveelste keer.

Dat nepvirus bestaat alleen maar bij de msm.

Vraag in je omgeving wie er conform de pandemische maatstaven zijn gestorven en dan blijft het meestal erg stil, vraag naar kanker doden en men praat de oren van je kop.

En waarom wordt er dan bij kanker (1 op 3) NIET de economie stil gelegd en weer blijft het stil.

Kortom hoe lang kan je domheid blijven omarmen ...

Op de radio (ik denk dat het BNR was) was er een intervieuw met iemand van Van der Valk. Ze hadden hun hotel ingericht voor Corona maar er kwam niemand.

Bedoel je het hotel in Urmond, was een zorghotel. Dit werd weer teruggedraaid wegens gebrek aan mensen. Net zoals het MECC in Maastricht.

Dorothé

Trouwens op mijn werk (nog wel) ben ik aan de balie ook min of meer politie-agentje aan het spelen. Kijken wie komt, alles controleren, mensen eerst de handen laten wassen, kijken of ze ook echt wassen. Geen begeleidpersonen binnen laten. Niemand mag naar de wc, alleen in hoge nood. Als mensen met de bus komen,mogen ze niet na afloop bij ons wachten maar moeten gelijk weggaan, ook als het pijpenstelen regent en de persoon dan lang buiten moet wachten, ook oude mensen.

Echt erg.

Mensen mogen ook niet te lang praten tegen mij, want dan kunnen er weer andere patiënten komen en contact wil men vermijden. Komt iemand te vroeg, wordt hij berispt. En ga zo maar door. Er zijn veel goedgelovige mensen, maar een enkele keer heb ik toch opstandelingen die hun verhaal tegen mij doen en als de bazin niet daar is, laat ik ze dat doen en praat ook (zover ik denk dat verantwoord is en ik dat mag) mee. Soms kan ik niets zeggen maar steek demonstratief mijn duim op tegen die mensen. Vandaag weer een oude man en zo wakker. Chapeau!

Dorothé

N

In Frankrijk zijn ze klaar met corona terwijl de horeca in NL zich nog braaf aan de regeltjes houden.

https://mobile.twitter.com/The_Real_Fly/status/1268300910440124416

Afgelopen 15 maart was vrijwel iedereen in de veronderstelling, vanwege het optreden van onze regering, dat alle horecagelegenheden per direct moesten worden gesloten.

In alle chaos, waar het kabinet Rutte3 ons in heeft gestort willen we toch duidelijkheid scheppen en kwamen tot de volgende stuitende conclusies.

De Horeca heeft vrijwillig zijn deuren gesloten! Dit blijkt uit terug beluisterde interviews en de officiële documenten in handen van CommonSenseTV.

De aanwijzingen die het Kabinet heeft gegeven waren suggestief en vrijwillig, er was helemaal geen wettelijke verplichting!

Even een frisse reminder van de persconferentie.

Op 15 maart was de persconferentie van ministers Slob en Bruins, hierin vertelde zij: “aanvullend komen we met nieuwe maatregelen”.

-Alle eet- en drinkgelegenheden in Nederland sluiten vanaf 18:00 uur vandaag de deuren en blijven dus tot en met 6 april gesloten
-Ook sport en fitnessclubs, sauna’s, seksclubs en coffeeshops sluiten vanaf 18:00 uur vandaag, en blijven tot 6 april dicht.”

Bron:

De opgelegde en “verplichte” sluitingen van deze bedrijven waren achteraf dus “vrijwillig”.

Blijkbaar was geen enkele juridische grond tot het verplichten sluiten van de restaurants! Dat is een knap staaltje misleidend praten om uiteindelijk noodverordeningen te kunnen opleggen.

Wij vroegen aan de betrokken ministeries, veiligheidsregio’s, burgemeesters en de Koninklijke horeca Nederland om reacties hoe dit nu heeft kunnen gebeuren en dit zijn de antwoorden.

De reactie van de voorzitter van de veiligheidsregio Kennemerlands luid als volgt:

“Op 15 maart heeft de minister aan de voorzitters van de veiligheidsregio’s opdracht gegeven om vanaf 15 maart 18.00 uur eet- en drinkgelegenheden te sluiten in de regio. Echter, op die korte termijn kon de voorzitter geen noodverordening maken, er bestond daarmee dus juridisch gezien geen plicht voor bedrijven om die zondag al te sluiten. Er is in die periode echter ook overleg geweest tussen de betrokken ministers en KNH over de sluiting van de horeca. Bij dit overleg waren de voorzitters van de veiligheidsregio’s c.q. de burgemeesters van gemeenten niet betrokken. KNH heeft daarop haar achterban hierover geïnformeerd en geadviseerd om te sluiten vooruitlopend op de te verwachten noodverordening” “De noodverordening van de VRK is uiteindelijk op dinsdag 17 maart van kracht gegaan. Het rijk is verantwoordelijk voor de aanwijzing, de voorzitter van de veiligheidsregio moet daarop de noodverordening baseren. De veiligheidsregio’s hebben met elkaar en met de minister afstemming over een modelverordening.

Hierop kregen wij deze reactie van de directeur Publieke Gezondheid van de veiligheidsregio:

“De overwegingen van bedrijven om toch dicht te gaan moeten in de eerste plaats bij de bedrijven zelf worden gezocht. Verondersteld mag worden dat ze gesloten zijn vanuit een eigen afweging over gezondheidsrisico’s bij klanten en personeel. Daarnaast hebben ze wellicht gehoor willen geven aan een oproep vanuit hun brancheorganisaties, die hierover overleg hebben gevoerd in Den Haag. Over de inhoud van dit overleg tussen het Kabinet en de brancheorganisaties in bij de VRK geen informatie bekend.

https://commonsensetv.nl/restaurantsluitingen-vanwege-covid19-waren-vrijwillig/

Hoi, mijn maag draait zich om als ik die de Jonge zie , wat een nare persoonlijkheid zeg …

Hij heeft datzelfde onmenselijke wat Macron ook uitstraalt.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan