Dit is echt bizar. Blijkbaar gaan ondernemers en burgers hier gewoon gehoor aan geven! Ik kreeg deze lockdown vanmiddag pas te horen in de sauna. Het was heel raar. Sommige mensen gingen in paniek snel naar huis omdat ze gehoord hadden dat alles dicht zou gaan. Volgens mij gaat het nu morgen pas in terwijl ik hoorde dat het vanavond al in zou gaan. Op de terugweg was het stervend druk op de weg en ook in het dorp. Iedereen is aan het hamsteren. Ik hoop dat de boeren gewoon blijven verkopen en dat andere winkeliers die dicht moeten gewoon open blijven. Maar ik vrees toch dat ze gehoor geven aan de oproep en dicht gaan. Zolang mensen in de sauna lopen met mondkapjes maar dan vervolgens met mondkapjes en al de rokers ruimte betreden zakt mij de moed in de schoenen. Zelf volg ik al weken geen enkel nieuws meer. De paniek over alles gaat me pet ver te boven. Vandaag sprak ik een ondernemer die trots staat te vertellen dat ie beroep kan doen op de staat. De enige mensen die ik een tegengeluid heb kunnen laten zien waren 4 vrouwen die interesse hadden en na aanleiding van mijn argumenten nu open staan voor het tegendeel. Maar de meeste mensen voelen de pijn niet blijkbaar. Of ze vinden deze marteling fijn. Geen idee.