Voor wie de wekelijkse zaterdagcolumn mist die ik al ruim zes jaar schrijf voor RTV Noord: die is door het management van deze omroep stopgezet, wegens een ‘ernstige vertrouwensbreuk’.
In het kort, en in mijn bewoordingen: het management voelt zich ‘geschoffeerd en gekleineerd’ door mijn column van twee weken geleden
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/826073/column-verdienen-en-waard-zijn over (gebrekkige) marktwerking op de arbeidsmarkt, waarin ik vaststel dat ic-verpleegkundigen, waar grote vraag naar is, er geen geld bijkrijgen, terwijl managers, waar je de grachten mee kunt dempen, er niet op achteruit gaan.
Het management van RTV Noord is vooral not amused dat ik managers vergelijk met voortwoekerende schimmel en wenst die vergelijking persoonlijk op te vatten. Het schrijft: ‘… er zijn wel fatsoensgrenzen waar wij ons aan vasthouden. Die grenzen zijn ver overschreden.’
Ik word per direct ook niet meer ingehuurd voor redactionele diensten.
Ik betreur dit alles zeer, want ik genoot van mijn werk, was er goed in en ik had fijne collega’s, maar ik heb besloten me erbij neer te leggen. Wel hoop ik op deze FB-pagina met enige regelmaat iets amusants te schrijven en wie weet wordt dat wel een voortzetting van mijn column. Als ik tijd heb tenminste, want mijn kachel moet ook branden en voor niks gaat de zon op. Hopelijk dus tot gauw!