Stop de Lockdown

onze jongste zoon had dus afgelopen weekend een feestje van een vriendengroep omdat hij in bestuur zit van zo'n jongeren tentfeest beweging. Tientallen keren hebben zijn vrienden gevraagd of hij toch alsjeblieft wel wilden komen, wat maakt nou zo'n test uit.. Hij is niet gegaan. Zijn beste vriend belde en snapte het ook maar niet, en hij legde uit, je mag niemand weigeren aan de deur. Is discriminatie. Mag niet van de wet en jullie laten het zo gebeuren. Ze hadden een akkefietje gehad 2 jaar terug met een festivalganger uit de buurt en vernielingen had aangericht. Vorig jaar weigerden ze hem bij de deur. Die gozer heeft een rechtszaak aangespannen en gewonnen. Hij zegt en nou mag ik pas binnenkomen met een QR code. Is discriminatie. Het gaat niet over testen, het gaat veel verder, we zijn er nog lang niet maar ik word uitgesloten omdat jullie dat toestaan. Vriend snapte het, heeft aan vriendengroep uitgelegd en meesten snapten toen zijn standpunt. Maar... lokatie waar feest gegeven werd, bij een vriend uit die groep op de boerderij thuis, daar wilden ouders het niet hebben, ze wilden geen gezeur, pfff. Dus vrienden hebben gewoon feestje gevierd, ze kennen elkaar al van lagere school af. Echte vrienden :unsure: :oops:
Vriendin van onze zoon woont in Heesch Brabant en voetbalt. Nou zegt zoonlief, bereid je maar voor want jij mag zondag de kantine niet in.. Dan zeg ik die hele zooi op en bekijken ze het maar zei ze. Het ging aan d'r hart want ze voetbalt graag en drinkt graag biertje met haar team. Nou niks aan de hand daar, geen uitzonderingen.
Ik zeg tegen mijn zoon, wat een verschil van de ene tot de andere lokatie. Zijn antwoord: ik snap het wel, dorp waar zij woont zijn veel ondernemers en die kijken toch iets anders aan en doen niet moeilijk.

Vrijdagavond hadden ze samen een BBQ op haar werk, nieuwe lokatie geopend. Gezondheidscentrum. Mooi initiatief. Zij is fysiotherapeut en werkt met stuk of 14 collega's waarvan zij en nog een paar niet gevaccineerd. Baas wel. Maar totaal geen punt, iedereen had respect voor elkaar en hadden een super fijne avond met mooie gesprekken.

We moeten met de rug tegen de muur gedwongen worden, anders gaan we niet leren. Het moet nog veel erger worden voordat het beter wordt. Only at the precipice...

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan