suikervrij, alcoholvrij en zuivelvrij - voorstellen Sofie

"Als je je gaat inlezen begrijp je dat sporten je lijf veel zuurstof kost en daar hebben we in onze tijd chronisch gebrek aan, waardoor er celverstikking plaatsvind"

Als dit zo is Debsy zouden er dan niet ongelofelijk veel sporters zijn die ziek zijn of kanker krijgen? Kanker is toch zuurstoftekort op celniveau?

 
Quote:
Als dit zo is Debsy zouden er dan niet ongelofelijk veel sporters zijn die ziek zijn of kanker krijgen? Kanker is toch zuurstoftekort op celniveau?


De veerkracht van het leven is ongekend. Er zijn ook hordes gewone burgers die pas ernstige ziektes krijgen als ze met pensioen zijn. Hun hele leven hebben ze maar 'doorgedouwd', waardoor het lichaam helemaal niet toekwam aan ziekteprocessen. Pas in een ontspannen staat openbaart de ziekte zich dan. Dit is een vorm van onderdrukking (naar onderen drukken) zonder medicijnen!

Mike

 
@ Snah:

Vergeet niet dat veel (top-)sporters erg vaak ziek zijn (griep bij schaatsers bijvoorbeeld) door het continu overvragen van het immuunsysteem.

Daarnaast beginnen we de laatste jaren ook steeds meer te horen en te lezen over bijvoorbeeld voetballers die spontaan neervallen op het veld vanwege een hartstilstand.

En mocht je per se willen hardlopen of andere duursport doen, dan zou ik ervoor zorgen dat je sole in je flesje water doet, zodat je in elk geval (door het zweten) niet al te veel mineralen kwijtraakt.

 
Dank je wel San, Ik heb toevallig net al je posts gelezen. Goed, om te weten wat te verwachten. Vandaag ga ik voor het eerst proberen KH te mijden, eens zien wat er gebeurd :). Ik moet spinningles geven en heb een morgen 5km loop gepland staan dit weekend dus kan meteen afmeten wat het gebruiken van vet en eiwitten gaan doen voorafgaand aan deze inspanningen. Toevallig kreeg ik, gisteren, via een hardloopsite een artikel toegestuurd over "eten zoals lang geleden" waarin het gebruik van dierlijk vetten werd beschreven. Zij maakte ook de link naar het bewegingspatroon van de 'vroegere mensch'(dagelijks 10-15 km lopen en ten tijde van de jacht, korte sprints). Ook in de hardloopwereld zijn ze druk met het gezond blijven en vooral ook hoe dit kan door middel van (natuurlijke) voeding.

 
Na 3 weken wilde ik toch even een update geven. Sinds 3 weken ben ik meer dierlijk eiwit en vet gaan gebruiken om daar mee te voorkomen dat ik verder af zou vallen bij een sportieve leefstijl. Niet geheel zonder slag of stoot maar ik ben zeker niet ontevreden!

Week 1: Geleefd op een ei, een visje en een warme maaltijd per dag. Een vol en misselijk gevoel en al met al een zware week van 0 energie waarin ik zelfs de fiets heb moeten laten staan omdat ik niet kon bedenken dat ik meer dan 100 meter zou kunnen fietsen (om nog maar te zwijgen hoe ik mijn spinninglessen door moest komen).

Week 2: Hier en daar wat kleine aanpassingen. Toch een weinig maar iets aan koolhydraten op de dagen dat ik spinningles moest geven. Iets beter in mijn energie en ook meer eetlust. Ik merk dat ik beter slaap en minder het gevoel heb in te teren. Desalniettemin mis ik het explosieve dat nodig is voor spinning. Voor het hardlopen is het van minder belang omdat ik langer de tijd heb. Ik loop minder hard maar merk wel dat mijn energieniveau gelijkmatiger is en blijft. Krachttraining laat ook de wensen over.

Week 3: Er lijkt een omslag gaande. Ik heb voldoende energie, ik slaap nog steeds goed en bemerkte gisteren dat ik beter op de spinningfiets zat. Het is nog niet helemaal zoals het was maar er is nu al een groot verschil met de week ervoor. Mijn haar glimt en mijn nagels zijn harder.

Ik had met mijzelf een maand afgesproken maar ik die ga ik verlengen met nog een maand om te zien waar het op uitkomt.

 
Goed om te lezen sofie! Het kan tijd kosten om de omschakeling te maken, lijkt me de moeite waard om er nog een tijd mee door te gaan. Als je vragen hebt over het sporten en je energieniveau kun je die misschien aan Ad Ligtvoet stellen in het topic Krachttraining (als je zoekt op google Krachttraining + Weston Price vind je die zo).

Kan me voorstellen dat je lijf gewend is om meer op koolhydraten te draaien waardoor het echt aanpassen is. Ik was voorheen een fanatiek sporter, en als ik voor een training (bodypump vooral) geen KH had gegeten had ik zeker ook minder kracht en uithoudingsvermogen. Ik wijt dat aan het feit dat de meeste mensen in de suikerverbranding zitten, waardoor het lichaam vraagt om glucose als je moet presteren. Kan helaas niks zeggen over hoe je presteert met sporten als je in de vetverbranding zit (ik zou willen dat ik meer energie had om weer iets te doen), maar daar kan Ad je zeker meer over vertellen :-)

Ben trouwens heel benieuwd hoe je het verder gaat doen, dus over een maand lees ik mee met je update :-)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan