Ik heb een poosje geleden een boekje gedownload met een overzicht van meer dan 1.000 producten die je in de supermarkt kunt kopen en binnen een Fodmap dieet zouden passen. "Handig", dacht ik, "daar is goed over nagedacht. Ik spaar mezelf een hoop werk uit om dat allemaal uit te zoeken". Tot mijn stomme verbazing zie ik dat die lijst vrijwel uitsluitend bestaat uit (merk)artikelen die ik al lang niet meer koop, omdat je die om allerlei andere reden niet zou willen gebruiken (suikers, e-nummers en andere toevoegingen). Ik vraag me überhaupt af hoe iemand met darmproblemen daarbij gebaat is. Weggegooid geld dus, die lijst.
Ik merk sinds ik aan het schrappen ben en gezonde alternatieven elders koop dat ik in toenemende mate verloren loop in de supermarkt. Wat kopen jullie nog wél in de supermarkt (merken/producten) en is verantwoord binnen de doelstellingen van een gezond dieet?
Ik merk sinds ik aan het schrappen ben en gezonde alternatieven elders koop dat ik in toenemende mate verloren loop in de supermarkt. Wat kopen jullie nog wél in de supermarkt (merken/producten) en is verantwoord binnen de doelstellingen van een gezond dieet?