Supermarkt

Oké nou roomboter haal ik dus ook niet meer bij de supermarkt!

Toch kom ik er wel hoor voor andere producten. Als je met een gezin bent van 4 personen dan is het financieel maar ook praktisch gezien best lastig om overal alles 'los' te kopen. De meeste aankopen doe ik via ekoplaza of estafette. Voorheen kwam ik nog weleen bij een lokale groenteboerin maar dat is best een eindje rijden dat doe je gewoon niet wekelijks. En daar grote partijen inkopen gaat ook niet want het bederft best snel.

Voorheen kwam ik nog weleen bij een lokale groenteboerin maar dat is best een eindje rijden dat doe je gewoon niet wekelijks. En daar grote partijen inkopen gaat ook niet want het bederft best snel.

Ik meende dat je roomboter kan invriezen. Zo kan je dan wel een voorraad aanleggen.

Sorry Sampjes, ik las de hele tijd over roomboter en zie nu pas dat je het over de "groenteboerin" hebt. :-?
Overigens kan je natuurlijk wel ouderwets groente wecken of even blancheren en dan invriezen.

@heksje: ja rauwe roomboter is ook niet om de hoek maar daar maak ik alleen maar ghee van.
Haha dat ik zelf niet aan groenten invriezen heb gedacht! Alleen paksoi bijv heb ik nog nooit ingevroren, sperziebonen weer wel en kan courgette ook??ingevroren broccoli wordt bij mij dus heel taai in de pan? Geweckte groenten lust niemand hier helaas.

Als ik morgen een auto tot mijn beschikking heb ga ik weer even langs de groenteboerin.

Hoi Sampjes, ik moet bekennen dat ik amper ervaring heb met groente invriezen. Ik kocht ze wel al kant en klaar uit de vriezer in de supermarkt en volgens mij was toen de broccoli ook al taai. Moeilijke groente vind ik dat dus (ook qua smaak). Je kunt misschien de broccoli ook gewoon fijner snijden. Dan is het lekker onvindbaar in je stoofpotje ofzo ;)

Ik zit in de luxe positie dat ik hier kan kiezen uit twee groente leveranciers aan de deur; biologisch en 'normaal' dus ik vries niets in.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan