Syndroom van Gilbert

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tuna
  • Startdatum Startdatum
Hoi Tuna, je zegt dit:
Quote:
ik vertrouw een arts meer dan een niet-medicus.

Dat is natuurlijk je goed recht, maar ik hoop dat je jezelf zo terecht een deugd doet.

Zie bijv. dit artikel eens; doodsoorzaak nummer 1 wordt door doktoren veroorzaakt:

http://www.uitdaging.net/gezond/nummer_1_gevaar_gezondheid.html

http://www.ourcivilisation.com/medicine/usamed.htm

Of heb je misschien gehoord van een wetenschappelijk onderzoek onder oncologen of ze dezelfde behandeling (chemo) zouden geven aan zichzelf en hun naasten die ze ook aan hun patienten voorschrijven: 75% van de onderzochte artsen zei dat ze die behandeling zelf niet zouden nemen noch aan hun naasten voorschrijven. Zouden de artsen de uitkomsten van het volgende wetenschappelijk onderzoek te goed kennen?
Quote:
In this evidence-based analysis, we have estimated that the contribution of curative and adjuvant cytotoxic chemotherapy to 5-year survival in adults is 2.3% in Australia and 2.1% in the USA.

http://www.burtongoldberg.com/home/...therapy-to-five-year-survival-rate-morgan.pdf

Dit zegt -mij in elk geval- iets over de betrouwbaarheid van artsen die zelf in een systeem vol met dwingende behandelrichtlijnen en moordende economische belangen zitten waar ze in meegaan vaak zelfs tegen hun eigen inzichten in om hun moverende redenen.

http://zaplog.nl/zaplog/article/75_procent_van_de_artsen_weigeren_zelf_chemotherapie

Wat gebeurt er met artsen die iets met hun inzichten willen gaan doen?

Dit bijvoorbeeld:
Quote:
Enkele jaren geleden werd de Amerikaanse hoogleraar interne geneeskunde en dermatologie Dr Michael Holick door zijn universiteit ontslagen omdat hij in zijn boek ´The UV Advantage´ stelde dat het huidig advies om extreem voorzichtig te zijn met zonnebaden kanker in de hand werkt, in plaats van voorkomt.

Quote:
Dr Bert Verhage constateerde enige tijd geleden dat veel van de mensen die in het Rotterdamse Dijkzigt ziekenhuis voor botontkalking werden behandeld een ernstig vitamine D-tekort hadden. Zijn voorzichtige voorstel om die mensen eerst eens wat extra zon en vitamine D te geven in plaats van dure medicijnen, stuitte op zoveel weerstand bij zijn superieuren, dat Verhage het veld moest ruimen naar een buitenpost in Winschoten.

http://melchiormeijer.wordpress.com/2013/04/28/het-sluipende-gevaar-van-te-weinig-zon/

Quote:
ik vertrouw een arts meer dan een niet-medicus.

Het is echt geen rocket science, hoor. In de medische wereld spreekt men van galUITstoot. Logisch, want gal hoort uitgestoten te worden in de dunne darm. Het is een zeer belangrijk spijsverteringssap. Indien dit niet gebeurt krijg je terugstroom van gal in het bloed. Dit is foute boel en daarom kan je oogwit of je huid dan ook geel kleuren. Het lichaam wil het z.s.m. uit het bloed hebben om te voorkomen dat het rondcirculeert en gaat het dan afzetten op bepaalde plekken, maakt niet uit waar als het maar uit het bloed wordt verwijderd. Met urinezuur dat terugstroomt is er iets soortgelijks aan de hand, dit wordt afgezet in spieren of gewrichten.

En dit zou 'niet ernstig' zijn? Het spul stroomt compleet de verkeerde kant op! Terugstroom van gal en urinezuur heeft te maken met blokkades en blokkades moet je opheffen, voordat er meer schade wordt aangericht. Het moet ERUIT, niet erin! Iedereen met een beetje gezond verstand kan dit beredeneren, daar hoef je echt niet voor gestudeerd te hebben!

Mike

Tuna, het is iets anders dan wat als de normale toestand wordt gezien. En dus ben je daarom niet helemaal gezond.

De definitie van een syndroom:
Quote:
Een syndroom is een ziektebeeld: een verzameling van steeds tezamen voorkomende klinische verschijnselen/symptomen. Een dergelijke verzameling klinische tekenen kan meerdere oorzaken hebben. Soms is de oorzaak niet bekend, maar is het geregeld samengaan van deze tekenen dusdanig opvallend, dat men ze groepeert tot een syndroom. https://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom

Je dokter weet dus niet wat het is en waar door wordt veroorzaakt. Van heel veel medicijnen wordt toevallig uitgevonden dat ze ergens voor werken, terwijl ze totaal ergens anders naar op zoek waren. Dit effect wordt dan wetenschappelijk bewezen en er wordt een verklaring voor de werking bij gezocht.

Dat is hiervoor dus nog duidelijk niet gebreurd dus wordt gezegd dat het ongevaarlijk is. Maar jouw lichaam werkt hier dus duidelijk niet zoals het hoort en wij weten wel iets dat kan werken en als je oogwit niet meer geel is wil dat nog niet zeggen dat je lever helemaal gezond is.

De lever is het meest centrale (ontgiftigings-)orgaan in het lichaam dat bij 80 procent van alle ziekten betrokken is.

Hoe kan men met droge ogen tegen jou zeggen dat je je geen zorgen hoeft te maken?

Vraag of je arts het zwart op wit wil zetten met zijn handtekening eronder dat je je geen zorgen hoefte te maken (ondanks dat hij geen flauw idee geacht wordt te hebben wat de oorzaak is van je syndroom) en dat je eventuele toekomstige aandoeningen niet in samenhang staan met dit syndroom van je lever.

Het vertrouwen in de medici zit diep geworteld, net als een hele ris andere "zekerheden" die onze ouders ons met de paplepel ingegoten hebben. Daarbij komt dat de macht van de medische industrie (=medicijnenstudie & farmacie) zo gigantisch groot geworden is dat deze zich als god gedragen. Artsen zijn de nieuwe priesters, maar dan in witte jassen. De meeste hebben oogkleppen op die zo goed werken dat ze het zelf niet in de gaten hebben: ze beperken zich tot wat officieel goedgekeurd medisch handelen is. De vraag hierbij is wie bepaald wat officieel goed is. Niet zelden zijn dat sterk verouderde inzichten. Niet zelden vinden behandelingen plaats op basis van de 80% score: als het bij 80% van de patiënten werkt, krijg jij het als goed werkend middel voorgeschreven. Dat houdt in dat je 20% kans loopt dat het middel bij jou niet werkt of zelf averechts werkt. Maar betalen zul je, ook de rekening van de middelen die nodig zijn om de aangebrachte schade te herstellen.

In tegenstelling tot mijn 'vertekende schoonheidsideaal' ten gevolge van de modehersenspoelinh en ondervoede hersens;), zijn mijn hersens prima gevoed als t op vertrouwen in artsen komt. Als ik al vertrouw op een arts dan is het een alternatieve arts, het liefst zoek ik het zelf uit. Helaas kan ik geen testen uitvoeren bijmezelf en onvoldoende kennis van de 'technische' kant vh menselijk lichaam (werking organen, DNA, etc etc). Heb me er al wel flink in zitten verdiepen. Heb een aantal vrienden die geneeskunde doen... Zie t al totaal de verkeerde kant op gaan. Verschrikkelijk vind ik het ook als ze niet luisteren naar andermans (mijn) theorieën (bijv van dit forum) en ze met zo'n blik aankijken van: wat is dat nu voor onzin... Nee het zijn de boeken en docenten die ze de 'waarheid' wel onderwijzen. Dat het lichaam een geheel is en niet allerlei losse organen an sich lijkt ook veelvuldig te worden vergeten.

&list=UUWZsnJcQ7Zo-D11U1SnLD5w
Quote:
Majid Ali, M.D. * Disease That Sickens Most People Part 2 ** Suspension of Disbelief

Published on May 1, 2013

What is the disease that afflicts most people today? Disbelief - disbelief in self-healing, disbelief in discovering one's healer in one's mirror.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan