De vader van het 'jongetje in de ambulance' spreekt:
Mohammad Kheir Daqneesh verklaarde maandag dat de opnames van zijn zoontje door aanhangers van de oppositie werden gebruikt voor “propagandadoeleinden”.
“We zaten net als nu in ons huis”, zei Daqneesh. “Omran en ik hebben met de mobiele telefoon gespeeld toen de aanval plaatsvond.”
De militanten begonnen hem te filmen, terwijl ik in huis was. Ik kwam naar buiten en vroeg: “Waar zijn de kinderen? Ze vertelden me dat ze in een ziekenauto waren en namen me er mee naar toe. Omran´s hoofd zat in het verband. Ze brachten hem echter alleen maar naar het ziekenhuis om hem te filmen”, aldus Daqneesh. Hij vertelde verder:
“Ik was er mee bezig mijn gezin te redden, terwijl zij van de gelegenheid gebruikmaakten en mijn gezin gefilmd hebben voor propagandadoeleinden toen ze het huis verlieten. Bij Allah, als ik geweten zou hebben dat er in de media over ons bericht wordt, zou ik de namen van de organisaties hebben opgeschreven die bij me zijn gekomen. Ik heb organisaties gezien die ik daarvoor nog nooit gezien heb. Ik had nog nooit deze zogenaamde ´hulp´ aangenomen en ik heb me nooit met zulke mensen beziggehouden.”
https://ejbron.wordpress.com/2017/06/07/vader-van-syrische-jongetje-becommentarieert-iconisch-beeld-van-zijn-zoon-het-was-alleen-maar-propaganda/
Mike