Ik vind dat je een goed punt hebt Pinklady.
Volgens mij moeten er minder schadelijke manieren zijn om vast te stellen of iemand een bepaalde behandeling nodig heeft of niet.
Al dat gezemel over dat je eerst met schadelijke middelen toegetakeld moet worden om beter af te zijn: dat moet maar eens afgelopen zijn.
Ik wil best pijn lijden om ergens beter en liever nog gezonder van te worden (al hou ik ook niet van pijn), maar voor de gezondheid schadelijke behandelingen of onderzoeken: dat moet toch anders kunnen?!
Ik was een keer bij een in mijn ogen zeer goede biotandarts, maar deze beste persoon bouwt nu af: maar deze tandarts was/is echt van alle markten thuis: ook met energetische methoden.
Ik was een keer bij deze tandarts en ik had toen nog energetische therapie (ivm chronische klachten) op een vrij conventionele manier: namelijk waarbij er een resonantiedraad liep naar mijn huid.
Ik vergeet nooit meer wat deze persoon me zei: "
dit is zo morfologisch gedacht".
Haha.
Ik liep alweer hopeloos achter kennelijk in mijn manier van denken, en ik had al zoveel bakens verzet voor mijn doen ook destijds.
De tandarts in kwestie toonde toen voor mij terplekke aan dat resonantietherapie niet met huidcontact hoeft en dat was voor mij een zeer ingrijpend inzicht destijds, waarvan ik toen de strekking nog niet kon bevroeden.
Ik was allergisch voor het nikkelen ding van de resonantiehtherapie dat ik destijds 24 uur op mijn huid had zitten, dus het was voor mij een oplossing om dat ding niet meer te gebruiken.
Deze tandarts wist/ weet erg veel van energetische methoden om te diagnostiseren en ivm behandeling.
Ook was/is deze tandarts thuis in chinese energetische therapieen.
Dit is geen reclame voor deze bewuste tandarts ( die bouwt af) maar wel voor gebruikmaking van deze methoden als tandarts ook om te diagnostiseren en trouwens ook om te behandelen, mogelijk en hopelijk om idiotie van zoiets als schadelijke rontgenstraling niet te hoeven ondergaan.
Geen idee of het mogelijk geacht wordt door de gemiddelde of enige biotandarts zonder rontgenfoto's aan de slag te gaan, maar het streven om geen rontgenfoto te hoeven (laten) nemen lijkt me bijzonder nuttig voor elke medicus, laat staan voor een biotandarts: "
first do no harm".
Hier de volgende uitspraak via
google teruggehaald van deze
website : "
Ook op röntgenfoto's zijn in zo'n geval zelden bijzonderheden te zien." (ik weet niet in welk geval precies want het citaat kan ik op de huidige website zelf niet meer terugvinden).