tandarts

Dus bij een evt operatie, geen verdoving even je "gedachten" verzetten.

Ik kan dat niet.

2 jaar terug heb ik me hele gebit laten renoveren hiervoor ben ik vele malen naar de tandarts geweest en altijd met verdoving, gelukkig heb ik hier nooit problemen mee gehad.

Wel zorgen dat je hierna ontgiftingskuur doe.

Eens hoe minder rotzooi naar binnen hoe beter, maar ik vang dagelijks zoveel rotzooi op door de buitenwereld, dan is voor mij de keus snel gemaakt, ik ga geen bizare pijn lijden wat enorme stress oplevert, dit is het mijn niet waard.

Maar dit is mijn mening.

Tanja sterkte er vandaag mee wat je ook kiest.

ik heb ook ooit een stuk uit mijn voortand moeten boren om er een ander stuk tegenaan te zetten omdat de tand afgebroken was.

ik durfde geen spuit te nemen, maar de pijn was vreselijk bijna niet te houden.

Bij mij was er een keer een stukje afgebroken van een witte vulling. Mijn gewone tandarts was op vakantie en dus moest ik naar een vervanger. Deze wilde boren zonder verdoving en overtuigde me hiervan. Hij was nog geen 2 seconden bezig of ik gaf al aan dat dit toch niet zo'n goed idee was! "We hebben hier geen held," zei de tandarts tegen zijn assistente. Klopt, ik ben helemaal geen held, jas er bij mij maar 1 of meer spuiten in, ik zuiver het later wel uit mijn systeem!

Mike

Vandaag was ik ook geen held. De verdoving die is gebruikt is kinesiologisch getest, ik weet niet wat het precies was. Wat denk je? Ik voelde het nog steeds! , misschien iets minder maar toch. Het was een veel kleinere vulling en vrij vlot klaar gelukkig.

Tanja dat had ik dus ook dat het alternatief me niet afdoende verdoofde.

Gelukkig dat de behandeling achter de rug is voor je!

Misschien was het Citanest wat je kreeg.

De Bosscherstichting zegt hierover het volgende:
Quote:
Blijkens de bij de Bosscher Stichting binnengekomen meldingen lijkt het voor te komen, meer dan bij andere verdovingsmiddelen, dat het lichaam weigerachtig kan reageren op de toediening van Citanest™. Dit heeft tot gevolg dat de behandelend arts geneigd is bij te spuiten, echter dit bijspuiten leidt over het algemeen niet tot het gewenste resultaat. Naar de oorzaak van deze weigerachtigheid tast men, voor zover ons bekend, op dit moment in het duister (wij houden ons aanbevolen voor aanvullende informatie). Vooralsnog gaan wij ervan uit dat hier ontstekingsachtige processen in het lichaam een rol kunnen spelen, ook als deze ontstekingen zich elders in het lichaam voordoen. Wij vernemen graag uw ervaringen met Citanest™.

http://www.bosscherstichting.org/in...-werkzame-stoffen-in-lokaal-anaesthetica.html

Ik moest ook laten bijspuiten, althans dat was de oplossing van de tandarts voor het feit dat ik nog steeds pijn bleef houden, en ook dat hielp mij gewoon niets.

Maar er is nog iets anders aan de hand: de verdoving moet ook een tijd inwerken, te weten 20 minuten.

Heeft de tandarts die inwerkingstijd? Wil die die ervoor reserveren?

Quote:
Zo'n tandartshaak kan je bij de apotheek kopen, of via internet.

Dank je Gerard.

Ik ga er een bestellen.

Weigerachtige reactie van het lichaam, ha ha ha ok, ben altijd al een tegendraads wijf geweest, dus dat past wel, ik heb ook nog een ontsteking in mijn mond, dus misschien zijn ze hiermee wel iets op het spoor.

Ik heb wel de tijd gekregen om het te laten inwerken, maar niet laten bijspuiten. Zo hels zijn de pijnen nu ook weer niet, dus maar dapper geknikt toen hij vroeg of het nog ging, dan heb ik liever dat het snel voorbij is. Ik moet in mei de laatste vulling laten vervangen, dat boeit me niet zo, maar die dode kies laten trekken begint me nu wel zorgen te baren. Als ik dat allemaal ga voelen...slik

Vanmorgen trof ik in een van mijn kiezen een klein, lichtbruin stipje aan. Het is een klein putje in de kies, niet een vlekje op de kies. Het is echt niet groot, misschien een milimeter.

Nu schrok ik wel een beetje... want ik heb nog nooit een gaatje gehad en ik ben bang voor de tandarts :). Ik ga er dan ook nooit heen. Kan iemand mij iets aanraden, huismiddeltje oid? Of is het te laat en kan ik beter snel een (biologische) tandarts opzoeken voor het een groter gaatje wordt?

@Oker: Ik dacht eerst ook altijd dat van die bruin/zwarte stipjes gaatjes waren. Maar dat is dus lang niet altijd zo! Ik ben al een paar keer naar de tandarts geweest met dat soort stipjes op mijn tanden, en dan bleek er niets aan de hand te zijn. Ik zou het even in de gaten houden en kijken of dat plekje ook gevoeliger is dan de rest van je tanden (doet het pijn? voel je het een beetje als je iets warms of kouds eet?). Zo niet, dan is er waarschijnlijk weinig aan de hand.

Om het zekere voor het onzekere te nemen kun je altijd nog je dosering levertraan ophogen. En niet te veel dingen eten met een lage pH-waarde (zoals yoghurt). Maar ik ben ervan overtuigd dat het meevalt :).

Over de tandarts gesproken, ik schreef in oktober 2012 ergens op dit forum dat ik tot mijn grote schrik gaatjes had. En dat terwijl ik (dacht ik) zo goed at! Vastbesloten als ik was om dat in de toekomst te voorkomen, nam ik mijn eetpatroon nog eens onder de loep. Ik kwam tot de conclusie dat de calcium-fosforbalans bij mij sowieso niet goed zat en dat ik het alleen maar had verergerd door een jaar lang eerst heeeeel veel fruit te eten (in mijn bijna-vegan periode) en daarna heeeel veel yoghurt (kan eroderend op de tanden werken). Niet erg slim. Sindsdien ben ik begonnen:
  • meer levertraan te nemen;

• aan oil-pulling te doen (met kokosolie);

• wat gevarieerder te eten (niet meer 1,5 liter yoghurt op een dag);

• mijn mond te spoelen als ik iets erg zuurs of zoets gegeten had;

• te poetsen met bicarbonaat + kokosolie in plaats van met Weleda-tandpasta;

• tandenstokers te gebruiken.
En, ja, het heeft geholpen! Ik kom nét bij de tandarts vandaan en ik had geen gaatjes. En de complimenten voor mijn gezonde, roze tandvlees :).

Dan is het waarschijnlijk een wel wat gevoeliger plekje, maar het hoeft nog steeds niet gelijk een gaatje te zijn :). Misschien is het wel een bijna-gaatje. Ik zou het gewoon even afwachten.

Nog een filmpje over de laksheid van hoe men omgaat met articaine in tandartspraktijken en ook elders in de gezondheidszorg, terwijl veel mensen er niet tegen kunnen: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=icDef6RV_bU#!

Een naaste van mij kreeg een hersenbloeding na een tandartsverdoving en een andere naaste ging vorige week van haar stokje door de articaine. Die kan alleen niet geloven dat het door de verdoving kwam. Kennelijk heeft die nog meer leergeld nodig. In het bovengaande filmpje begon het bij iemand met een lichtere reactie: bewusteloos geraken en de keer erna bij een nieuwe verdoving werden het drie hartinfarcten.

Quote:
Zo'n tandartshaak kan je bij de apotheek kopen, of via internet.

Vorige week dinsdag tandartshaak besteld en nog wat andere produkten.

Maar ik krijg niks thuis bezorgt, mijn bestelling blijft staan op Wordt verwerkt.

Ik heb al twee emails verstuurd, maar krijg ook geen antwoord.

Het lijkt me toch wel een vertrouwde site, maar mijn vertrouwen is langzaam aan het verdwijnen.

In de regels staat dat de bestelling binnen drie dagen binnen is en de emails dezelfde dag worden beantwoord.

Wie heeft er ervaring met deze site.

DrogistenApotheek

Ik denk dat het artikel niet in voorraad is en dat het even duurt voor het geleverd kan worden.

030-2612516 is het telefoonnummer

Ik heb afgelopen maandag een kies laten trekken,met flink verdoving waar ik om heb gevraagd.

Weet niet wat er in zat omdat ik daar niet om durfde te vragen,maar had flinke hoofdpijn de hele dag

Nu moet ik donderdag weer om een paar gaatjes te laten vullen,is het verstandig om beter een week uit te stellen,ivm de verdoving te kort op elkaar?

Quote:
Ik denk dat het artikel niet in voorraad is en dat het even duurt voor het geleverd kan worden.

030-2612516 is het telefoonnummer

Dank je wel Gerard. Ik ga vandaag bellen.

Als het niet in voorraad is, dat zie je op de site al.

Bij elk artikel stond dat het in voorraad was en binnen 2 dagen werd bezorgt.

En je krijgt bericht als iets niet binnen 2 dagen wordt bezorgt.

Ik zou ook graag willen weten, wat er aan de hand is en waarom er niet wordt gereageerd.

Het komt niet netjes over en het is niet prettig om zo te bestellen.

Voor mij een reden om daar nooit meer te bestellen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.663
Nieuwste lid
Gerard.38
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan