tandenknarsen oftewel bruxisme

Fijn, ik wilde laatst iemand zo'n bitje tippen, dan valt het toch tegen dat een topic er niet meer is. Kijkt WonderWim ook nog of ie wapf Limburg kan reanimeren?
 
Had tandenknarsen niet iets te maken met toxiciteit in de hersenen?? staat me iets van bij dat zoiets verteld werd bij een GAPS class.. ik zeg het héél voorzichtig hoor :$
 
Alle spieren in ons lijf hebben een spier die een antagonistische beweging maakt. Behalve in onze mond hebben we dat niet: d.w.z.: de spieren die onze kaken kunnen klemmen, die hebben geen antagonist. De enige tegenhanger daarvoor is onze tong: die hebben we nodig als tegenhanger tegen de kaakspieren die onze kaken kunnen vastklemmen. Standaard moet onze tong door de dag en de nacht heen in feite op het gehemelte zitten. Zo vorm je ook zelf je kaaklijn. Dat is een kwestie van oefening/bewustzijn als die tong daar eerder niet zat. Lastig wordt het als je neus veel verstopt is of als je snachts last hebt van met open mond slapen om wat voor reden dan ook. Kortom: het is de positie van de tong in de mond, die belangrijk is tegen bruxisme. Zie dit filmpje:


Q&A About Changes in Facial Form and Face Pulling by Dr Mike Mew - for SH
Orthotropics

Published on Jun 17, 2014

This is a response to some questions posted on an internet forum. At times it is easier to video a response rather than writing a volume of text. It serves as a question and answer session covering the difficulty in changes to facial form and face pulling.
 
Obstructive sleep apnea sufferers are six times more likely to clench or grind their teeth. Oddly enough, clenching at night is one way to bring and keep the lower jaw forward to open the airway. It is an adaptive mechanism that pulls the tongue forward and away from the throat. http://tinyurl.com/nzflqt5

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.522
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan