Tekenen jullie ook tegen kindermarketing?

Ik ben het 100% met Bastiaan eens. In Amerika bemoeit de federale en regionale overheid zich steeds meer met de 'gezondheid' van de Amerikaanse burger. Bloomberg, de burgemeester van New York, heeft bijv. al transvetten verboden in fastfood-restaurants en op sommige plekken in Amerika mag je zelfs niet eens roken in je eigen woning!

Niet dat ik een voorstander ben van transvetten en roken, maar als je vrije wil en vrije keus respecteert, dan moet je ook het individuele recht respecteren om de grootst mogelijke bagger naar binnen te werken. Om diezelfde reden mogen ze van mij vandaag nog alle drugs vrijgeven. Jij hebt het RECHT om jezelf naar de verdoemenis te helpen, net zo goed als ik het RECHT heb om juist wel goed voor mezelf te zorgen.

Bemoeienis van een overheid die bepaalt wat wel of niet goed voor ons is, is het laatste wat we moeten willen. De enige manier waarop er echt iets verandert is inderdaad bewustzijn van onderaf, van de gewone burger. Als voldoende mensen uit zichzelf stoppen met het eten van transvetten en met roken, dan kan men de ene na de andere slinkse reclamecampagne op ons afvuren, maar dan trappen we er gewoon niet meer in. Ouders moeten hun kinderen behoeden voor dergelijke reclametrucs, niet de overheid. We moeten zelf verantwoordelijkheid nemen op basis van kennis en WEIGEREN deze uit handen te geven van een bemoeizuchtige overheid!

Mike

Ik heb getekend, maar realiseer me na het lezen van bovenstaand bericht dat dat geen wijze beslissing was. Regulering via de overheid houdt de massa dom. Maar soms ben ik weleens wanhopig, dan denk ik dat het nooit goedkomt en Einstein gelijk had. Hij zei dat er 2 dingen oneindig zijn, het universum en de domheid van de mens. En van dat eerste was hij niet geheel zeker. Maar goed, ik praat met mijn zoon al jaren over de invloeden van reclame. Bovendien wordt hij geconfronteerd met mijn gevloek en getier als ik reclame hoor. Ik word er letterlijk boos van omdat ik nu hoor en zie hoe we vernaggeld en besodemieterd worden. Het is echt ongelooflijk dat de meesten reclame gewoon accepteren. Ik moet er echt niets van hebben. Ik kijk dan ook nooit tv. In de eerste plaats omdat de programmering kwalitatief bijzonder zwak is doorgaans (uitzonderingen daargelaten) en de reclame onuitstaanbaar is. Van alle merken die reclame maken zal je in mijn huis niets terugvinden. En als je wat terugvindt, dan is het enkele jaren oud en was ik vergeten dat ik het had.

Okay, maar dan moeten we wel recht hebben op vrije meningsvorming en met de corrupte media en alle propaganda en censuur van dien is die nog altijd ver zoek. Niet alleen de commerciële sector is hier verantwoordelijk voor, ook de overheid!

Als kind was ik al in voeding geïnteresseerd. Als kind van 11 deed ik een spreekbeurt over suiker. Ik had toen bedrijven aangeschreven en informatiepakketten aangevraagd. Nergens had ik toen gelezen hoe ongezond suiker is en tegenwoordig word je er nog steeds niet over geïnformeerd bij de overheid. En dan was en ben ik nog iemand die actief op zoek gaat naar informatie en antwoorden. Een groot gedeelte van de bevolking stelt deze vragen niet en blijft dus hangen in de verleidingen van de reclamewereld en het eenzijdige beeld van de overheid. Als ik als kind open en eerlijk te horen had gekregen wat ik nu over suiker weet, dan was ik misschien wel veel minder suiker gaan eten of er misschien wel radicaal mee gestopt. En dit is dan maar 1 voorbeeldje...

onze jongste zoon (17) eet nu al zo'n 2 tot 2,5 jaar veel vet, rauwe melk enz.

Het resultaat is dat hij reclame doorziet en kijkt ook nauwelijks tv er valt ook weinig te zien doorgaans, nauwelijks nog snoept, ik koop het ook niet (meer), bak wel af en toe een brownie. Hij drinkt meestal melk ipv fris.

Hij is gestopt per dit jaar met roken, heeft veel meer energie, is heel wat kilo's afgevallen, drinkt veel minder bier. Kan zich veel beter beheersen in groepsverband qua eet- en drinkgewoontes.

Hij werkt/loopt stage als timmerman bij een bedrijf met gereformeerde geloofsovertuiging.

Hij vroeg aan een andere werknemer (ook van dat geloof) waarom ze nu toch geen tv in huis hebben. Hij voerde reden aan om niet in verleiding te komen voor foute invloeden.

Mijn zoon maakte toen een soort opmerking van; ik ben anders opgevoed(niet in het geloof) en ik zie wel dat het rotzooi is.

Dus wat ik maar wil zeggen is dat kinderen die goed gevoed worden (en opgevoed :wink:) zelf goeie keuzes kunnen maken, althans dat is wat ik hier momenteel ervaar met jongste.

Hij zei onlangs ook tegen me: mam, ze zeggen dat we steeds slimmer worden maar ik zie om me heen het tegenovergestelde, mijn vrienden enz. (niet allemaal) denken helemaal niet na over hun toekomst bv. Ze hangen maar wat rond.

Of zou hij gewoon nog een late pubertijdscrisis krijgen :?

Momenteel is slechts 5% van de wereldbevolking zelfdenkend. Ik behoor tot die 5% en hopelijk jullie ook. 95% van de wereldbevolking bestaat uit 'sheeple' die alles geloven wat hen verteld wordt. Ik streef naar een wereld waarin iedereen goed (op)gevoed is, een wereld waarin 95% zelfdenkend is. De volledige massa kun je toch niet bereiken, maar 3 keer raden wat die andere 5% dan eet... :wink:

Mike

Quote:
Okay, maar dan moeten we wel recht hebben op vrije meningsvorming en met de corrupte media en alle propaganda en censuur van dien is die nog altijd ver zoek. Niet alleen de commerciële sector is hier verantwoordelijk voor, ook de overheid!

Misschien is dit wel de ware betekenis van onder-wijs. We kunnen het niet laten afhangen van de over-heid, we moeten van onderen wijs worden! Onderdeel van die wijsheid is dat in een democratie de overheid door ons wordt gekozen en dus in dienst hoort te staan van ons en niet andersom!

Mike

Wauw, 5 %.... Ik denk dan maar: het glas is niet halfvol of halfleeg, maar er zit tenminste iets in het glas! Hopelijk wordt het meer!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan