Dank voor deze vondst! Waar komt hij vandaan? Je vermeldt helaas geen bron.
Voor wat betreft jouw reactie, mee eens met de volgende toevoegingen:
Je ziet bij de atheist veel arrogantie, betweterigheid en neerbuigendheid van het ego. Ego komt voort uit en is compensatie voor een laag zelfbeeld, dat zie je ook bij hem terug.
Interessant is hoe dit illustreert dat een hang naar 'wetenschap' volkomen satanisch is omdat het getuigt van een nihilistische levensvisie, wat weer getuigt van... een laag zelfbeeld. Je ziet dat terug aan de visie dat de natuur 'verdorven' is en dat wonderen uitsluitend buiten de natuur plaatsvinden. Hiermee plaatst de stervende zich buiten de natuur en dus buiten God. Hij geeft in feite toe dat als hij onderdeel uitmaakt van de natuur hijzelf dus ook verdorven is, wat hij goedpraat door deze 'verdorvenheid' te zien als een natuurlijke wetmatigheid, het is nu eenmaal zo en ook niet anders.
Ook ziet hij niet dat de natuur zelf een wonder is en daarmee hijzelf ook. In zijn arrogantie stelt hij dat de natuur min of meer door 'toeval' is ontstaan, maar tegelijkertijd verwijt hij de priester dat deze het bestaan van God niet kan aantonen. Kan hij aantonen hoe de natuur dan tot stand is gekomen? Hij geeft op een bepaald punt zelf toe dat hij niet begrijpt waarom de zon elke dag opkomt en ondergaat, maar kiest ervoor om dit niet als wonder te zien.
Wat een leeg bestaan, hij is idd al heel lang dood maar heeft het alleen zijn lichaam nog niet verteld. In de topic over Viruswaarheid noemde ik die Chi met wie Willem Engel een debat had. Dit soort extreem rationale figuren die geen hartintelligentie gebruiken irriteren mij mateloos. Deze mensen zijn levensgevaarlijk, omdat ze met hun ratio alles proberen recht te praten wat krom door gebruik te maken van correlatie i.p.v. causatie.
Willem Engel noemt het voorbeeld van Florida en Texas, waar na het opheffen van de coronamaatregelen het sterftecijfer aan 'corona' nu nagenoeg nul is. Ja maar, je moet ook kijken naar de urbanisatie en ik baseer me liever op de ziekenhuiscijfers (waarmee gesjoemeld wordt). Fuck off, man! Ik kan niet tegen dit soort lui.
Dit zijn de Debaters uit de Myers-Briggs persoonlijkheden, het zijn nihilisten met een laag zelfbeeld die ratio hanteren om hun zwakke, op los zand gebaseerde meningen en denkbeelden te testen op hun waarheidsgehalte door voortdurend in debat te gaan met anderen en daarbij advocaat van de duivel spelen. Discussieren om te discussieren, noem ik dat, en we hebben ze hier op het forum ook zien komen en gaan. Leer verdomme zelf nadenken en verspil mijn tijd niet!
Helaas barst het van dit soort lui, we zien dat nu wel door de zgn. 'COVID-crisis'. Ik moet mij hiervoor afsluiten, want ze maken me razend! Dat komt omdat ik een Logicus ben en eveneens ratio hanteer. Maar net als bijv. Willem Engel hanteer ik daarbij wel hartintelligentie. Wie zijn hoofd loskoppelt van zijn hart is een leeg mens.
Dit is de Scheiding der Rode Zee die nu gaande is onder de mensheid. Volgens Q zal 4-6% 'lost forever' zijn en dankzij het rekenwerk van Fries Foar Frijhiid komen we uit op op 300-450 miljoen die het nooit zullen snappen en waarvan een groot gedeelte, zo niet allen, zal bezwijken aan de vaccins. Ik ben hier nu al afscheid van aan het nemen en raad iedereen aan om dit ook te doen. Voor wie mijn artikel hierover nog niet heeft gelezen, hier nogmaals:
gedachtenvoer.nl
Mike