Tips bij ontgiften

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Biebs
  • Startdatum Startdatum
Ik was ook nog niet van plan om te vertellen wat mijn klachten zijn, ik ben zelf nog bezig met zoeken, lezen en vooral: Ook doen.
'Per ongeluk' kwam ik op dit forum terecht waar ik nu mee lees en hier en daar vertel wat ik doe tegen/voor...wat ook. Waar ik niet van weet vertel ik niets over.

Jij ziet mensen die wapfvoeding eten als kannibalen? <....?? Meen je dat nou!
Dan is iedereen op dit forum dus kannibaal behalve jij? <...?? Wellicht
ik ken geen wapf kost en eet ook geen Weston Price, ik ben geen kannibaal zo als iedereen hier ( zo u zegt) Rookt of drinkt u? Minderen is, in dit geval, mijn advies.

Ik zie liever antwoorden op de vraag gesteld door Biebs

Misschien een idee om het boek te lezen.< Nee, Ik weet allang dat fabriek's voer niet te eten is en geen gezond eten is.

Uw daagse kost: Eet u smakelijk, mijn portie mag u ook wel verorberen hoe gezond het naar uw mening ook is.

Ik geef mijn antwoord op een vraag, zie top van dit lijntje, zo ik 'het oplos' voor mij, ik spreek alleen voor mij zelf; neem het of laat het. Adviezen geef ik niet!
Ik zeg het er meestal bij, om misverstanden te voorkomen, maar, ik geef toe, ook ik vergeet wel eens wat te vermelden.

Geeft u liever eens een degelijk antwoord op de vraag van Biebs.
Uw laatste vraag begint er op te lijken, maar is het toch niet echt. Weet u wat er allemaal voor spul in uw bloed en ingewanden zit? Ik niet, maar toch: Ontgiften werkt dus er is/was iets en dat komt er uit.
Leverreiniging...Vertel er gelijk bij wat er uit gereinigd moet worden. Mijn antwoord zou zijn een simpel Ja of Nee. Wat is uw 'advies' of beter: wat heeft u gedaan en wat was het gevolg? Daar voor is de vraag gesteld: leren, weten.
 
Oké Maarten,

Heel duidelijk. Als jij denkt dat dat boek van Weston price fabriek voer is, zinder moeite te doen om te willen weten wat wapf is praat je hier over halve informatie.

Maar je doet wel de aanname dat ik drink of rook???
En dan krijg ik advies om te minderen?

Ik denk niet dat jij de aangewezen persoon bent om mij advies te geven. De mensen die wapf eten hebben hier hele andere ideeeen over dan jij.

Ps een kannibaal eet mensen vlees.

Ik wens je succes met je gezondheid.
 
Dank voor uw heil wens; u ook een lang leven in goede gezondheid toegewenst.

> Ik denk niet dat jij de aangewezen persoon bent om mij advies te geven < Ik geef geen advies zo ik al zei, dit advies is slechts een kleinsteekje van mij. Het zou moeten zijn: minderen is mijn mening.
Ik stel nergens dat een boek fabrieks-voer is! Waar zeg ik dat volgens u?

> Maar je doet wel de aanname dat ik drink of rook??? < Aanname? ik stelde een vraag.

> mensen die wapf eten hebben hier hele andere ideeeen over dan jij. < Ik ken geen wafp dus ook geen mening of idee.

Begrijpend lezen; dat is niet een ieder gegeven.
 
Waarom stel je dan dat je dat boek niet hoeft te lezen vanwege fabrieks voer?
Iets duidelijker wat je ermee bedoeld dan?

Op je vraag of ik rook of drink, krijg ik een ongevraagd advies waar ik niet op zit te wachten omdat het niet relevant is voor mij.

Daarnaast is er meer dan alleen bica.
En daarom vroeg ik biebs ook wat ze exact wil ontgiften/reinigen.

Prima dat je hier per toeval beland, maar verdiep je dan ook in wat wapf exact in houd iplv te roepen dat wij kannibalen zijn of wat je er ook voor oordeel bij hebt zonder erin te verdiepen. Kan namelijk heel goed zijn dat biebs eerst haar bijnieren kan ondersteunen aks ze dat nog niet gedaan heeft. Of wellicht een lever reiniging.

Oordelen hebben over het eet patroon van mensen hier zonder daarin te verdiepen is halve informatie.

Lees eerst wat wapf is. Verser kan je namelijk niet eten.

Mijn vraag aan biebs blijft staan.

Wat wil je ontgiften biebs?
Ben je ook getest op zware metalen?
 
Hoe dan ook Maarten, het boek van Weston Price, deze meneer was tandarts en bezocht "natuurvolkeren" om zijn kennis van gebitten enz. te vergroten.
Hij kwam tot de ontdekking dat natuurlijk voedsel van essentieel belang was en van invloed was op de gebitten, maar ook op de rest van hun gezondheid.
Ik heb het boek nooit gelezen, dus dit is zomaar een zeer sumiere analyse. Korter kan niet maar waarschijnlijk wel beter door mensen die het boek hebben gelezen. Feit is dat er in de winkels momenteel opeens veel over voeding wordt gesproken en men inhaakt op meer gezondheid. Het lijkt wel alsof er heeeel veeeeel mensen hier over voeding meelezen.
Dan lezen ze bv iets over kurkuma en opeens zie ik veel info over kurkuma bij de drogist. How come?
Verder zijn er alleen al in Nederland zoveel mensen ziek dat het opvallend is.
Men neemt medicijnen met bijwerkingen en worden er niet veel beter van, integendeel.
Onze dokters hebben amper (lees geen) opleiding over voeding. Alleen over snijden en pillen.
De fabrieken willen alleen maar verdienen, of het fabrieksvoedsel nog gezond is? Ik eet het niet.
Ik vind jouw stijl van antwoorden wel grappig. Als je leergierig bent ben je hier aan het goede adres.

 
Weston price ontdekte dat het juist de dierlijke vetten zijn die helend zijn.
Verzadigde vetten wel te verstaan.
Dat wilde ik nog even aanvullen liedje.
Sorry, maar ik ben niet zo geduldig.
Wellicht voor Maarten een idee om erin te verdiepen. Maar hij wil niet volgens mij.
 
> Wellicht voor Maarten een idee om erin te verdiepen. Maar hij wil niet volgens mij. <
Als u even terug leest meneer Binc, kunt u lezen dat de woorden Weston Price en wafp zomaar ineens mij voor de voeten gegooid worden. Door u.
Ik zal van u niet verwachten dat u alle boeken en alle schrijvers ervan kent. Bij mij idem dito. Nooit van weston price gehoord, die ik ook nog es zou moeten kunnen eten...hu, griebel. En nu verwacht u van mij dat ik boeken ga lezen omdat u het zegt? ..........

> Lees eerst wat wapf is. Verser kan je namelijk niet eten. < Weer twee van die zinnen, voor een leek niet te vatten: Wees duidelijk. Laat het niet aan anderen over om te moeten zoeken naar wat u bedoeld Wees duidelijk(er)
> Waarom stel je dan dat je dat boek niet hoeft te lezen vanwege fabrieks voer? < Ik stel dit nergens Bincje, vertel eens waar ik dat stel?
En verder, heeft u nooit meerdere artikelen gelezen over dat wat W.P. vertelt? Nooit bemerkt dat er meerdere boeken/ artikelen zijn waar het zelfde in staat? Hm. Ik wel.

Lies
Over de dokters en hun pillen...Ik ben het volledig met u eens. Heb dus 'ruzie' met de cardioloog.

Wat W.P. ontdekte...het zal, dat hij wellicht gelijk heeft, ook goed. Hij is echter niet de enige die dat wat hij ontdekte opschreef, er zijn veel meer artikelen over dat onderwerp. De onderwerpen lees ik regelmatig, namen van schrijvers vergeet ik weer: onnodige ballast. Dus als bic duidelijker was geweest...wist ik waar hij het over had.

Over voedsel word idd veel geschreven, net zo u het zegt.
In mijn familie zijn het generaties lang landarbeiders geweest, mensen die + 80 jaar oud, 90 doet ook mee, werden en wellicht omdat ze 'met de seizoenen' mee aten. Gewone Hollandse kost. Als je de Hollandse pot eet krijg je genoeg binnen van wat je nodig hebt, liefst uit eigen tuin, dat dan ook wel. Thuis was het vroeger varken, idem bij opa en oma, idem bij...verder terug. Ik vond, en vind, varken lekker en dus eet ik dat het meest. Mijn gedacht was vroeger al dat eten van de seizoenen het beste was gezien de leeftijden. En mijn Moeder, die was ook streng met eten. Geen frituur in huis te vinden, geen olie ook, wel groen, sinas/appelen, en fruit met de seizoenen mee.
Kurkuma is goed spul, het genas een tumor op de prostaat van mijn vader toen hij 81 was. Nu is hij 93 en zijn prostaat is nog steeds oké. Kurkuma gaat er nog steeds in natuurlijk!
Om nu dan ook nog alle, veel, superfood in huis te halen...sterk overdreven, niks mis met het gezondheids effect van boerenkool etc.
 
Dit forum heet niet langer het westonprice.nl forum, ook niet zo vreemd dus dat Maarten daarom gek opkijkt als je ineens vraagt of hij "wapf" eet. Ik begrijp ook dat hij "het" boek lezen dan niet in de juiste context ziet. Inderdaad zijn er massa's boeken over voeding, weet hij veel dat dit het enige boek is dat er werkelijk toe doet ?

Als ik zo je verhaal lees Maarten (welkom hier) dan denk ik dat jij je weleens helemaal zou kunnen vinden in de visie van de goede man en de Amerikaanse stichting die zijn onderzoek en inzichten doorgeeft, de Weston A. Price Foundation (ziehier de herkomst van de afkorting wapf).
Het is namelijk gebaseerd op tradities, doorgegeven kennis, zoals die van jou opa en oma, die terecht lekker varken en met de seizoenen aten. Op de link die in deze tekst staat vind je er meer over, mocht het intussen je interesse hebben gewekt.



 
Ik kan er verder kort over zijn.
Je was al bekend met de Website voeding is gezondheid heb ik gezien.

Die website is gebaseerd op de levensstijl Weston price. Het boek dus waarvan ik de link had geplaatst.

En verder kreeg ik vanuit je eerdere bericht de indruk dat je wel enigszins wist wat dit betekende. En wel om je opmerking dat je geen kannibaal bent. Dat je die opmerking plaatste vanuit de wetenschap dat je wist dat dat betekent dat er meer dierlijke vetten gegeten worden dan dat de overheid ons aan raad.
Ik vind jou schrijfstijl bovendien ook niet geheel duidelijk. Maar goed, ik hoop dat je je voordeel kan doen hier op het forum.
Sterkte ermee.
 
Binc,
het is niet een heel duidelijke keuze, ik ga ontgiften, maar door de ademhalingstherapie krijg ik meer zuurstof in mijn lijf en ga ik automatisch ontgiften.
Bewust ontgiften heb ik al eens gedaan met de H2O2 maar ging niet goed, misschien in de toekomst nog eens proberen met 3%! Overigens was ik wel begonnen met maar 1 druppel 10% en zo opgebouwd, maar ik reageer zó sterk op ontgiften dat het gewoon te veel was.

Dus doe ik maar de normale dingen om de afvoer van afvalstoffen te helpen. Vandaag in een bentoniet klei bad met natriumbicarbonaat.

Blijft nog steeds mijn vraag: als je zo heftig reageert op ontgiften (klachten worden veel erger), betekent dat dan dat je juist goed of slecht ontgift? Nog steeds bang dat de afvalstoffen niet goed afgevoerd worden, omdat ik zo beroerd word.
 
Biebs,

Misschien is jou lichaam nog niet toe aan ontgiften?
Hoe lang doe je al wapf?
En heb je ooit aandacht besteed aan je bijnieren?
Ooit een test gedaan op zware metalen?
Vaccinaties gehad? Amalgaam?

Misschien dat mark je er iets meer wijzer kan maken?
Zijn topic is kwikontgifting en mijn route naar gezondheid. Ik geloof dat hij er best veel van weet. Misschien leest ie mee.
 
Zet voor de zekerheid even de link neer.
Ik weet niet of het bij jou van toepassing is natuurlijk.


https://www.fatsforum.nl/forums/topic/kwikontgifting-mn-trip-naar-gezondheid-watisgezond/
 
Hoi Binc,

ik ben twee jaar geleden begonnen met de richtlijnen van Wapf voeding.
Ik ben bij Marijntje in Amsterdam geweest en ben twee jaar bezig geweest met mijn bijnieren ondersteunen. Heb het idee dat dat erg goed gaat.
Ik merk zelf geen last van de kokosolie overigens, maar bij Marijntje kwam eruit dat ik het beter niet kan eten.

Ik heb idd geen amalgaam vullingen en bij Marijntje kwam er ook niks uit qua zware metalen oid. Verder geen onderzoek daarnaar gehad.

Zelf ben ik me wat gaan verdiepen in het Methylatie proces en het schijnt dat als dat niet goed gaat je ook niet goed kunt ontgiften.
[URL]http://www.theunitsc.nl/blog/methylering-begin-goede-gezondheid/[/URL]
 
Waarom laat je je niet testen op zware metalen?
Heb je dat al eens laten doen?
 
Binc ik heb dat nooit gedaan omdat ik me niet herkende in de symptomen en omdat ik nooit amalgaam vullingen heb gehad. Maar misschien kan het geen kwaad idd.
Hoe test je je hier eigenlijk op?
 
Almangaan vullingen zijn natuurlijk niet de enige bron van zware metalen.
Je kunt het ook via je moeder krijgen al tijdens de zwangerschap. En zo nog meer dingen. Er zijn haar testen voor. Bananenjam heeft in mijn topic een link neergezet daarvoor. Is wel even wat zoek werk.
En anders vermoed ik dat mark je meer kan vertellen. Haar mag niet geverfd zijn. Daarom kan ik zelf die test nog niet doen.
Moet eerst groeien.
 
Ah ja, mijn moeder heeft meerdere amalgaam vullingen (gehad).
Heb zelf ook geverfd haar. Ik zal eens zoeken.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan