Trage galstroom

Interpreteer ik onderstaande quote goed als ik concludeer dat een te veel aan yin energie een grote oorzaak is van stress in het lichaam en daarmee van een uitgeput lichaam? En dat de remedie het stimuleren van de yang energie is?

...maar de energie van het vasthouden en niet loslaten is de naar binnen trekkende (implosieve) yin-energie. Zuurstof is een mannelijk element en het brandt zonder vuur. De mannelijke yang-energie wil naar buiten (explosief). Teveel contractie (spanning) dus en te weinig expansie (ont-spanning) dus en daarmee kom je weer uit op stress als onderliggende energie.

Interessant topic. Langzaam wordt het voor mij steeds duidelijker. Ik ben erg bezig met mijn naar binnen gerichte, vasthoudende energie beter in balans te brengen met de naar buiten gerichte, loslatende ontspannen energie. Ik herken het te veel aan yin energie in mijn lichaam aan mijn spastische darm en daarmee moeite met ontlasten, moeizame opname van voedingsstoffen en afvoer van afvalstoffen (acne, eczeem), oestrogeen dominantie (PMS en menstruatiecyclus van ongeveer 32 dagen). Al anderhalf jaar is mijn ontlasting hoofdzakelijk groen van kleur.

Het afgelopen weekend heb ik de eerste grote leverzuivering gedaan. Daarnaast oefen ik de ademhaling volgens de Wim Hof methode in combinatie met koude douches, dit om de zuurstof opname in de cellen en de doorbloeding te verbeteren, chi kung aarde-oefeningen helpen mij in het loslaten van mijn dominante brein en overgave aan de wijsheid van het (energie) lichaam, uitspreken wat ik op mijn hart heb en wat mijn mening is, en met WAPF eten voed ik mijn lichaam en smaakpupillen.

Het werkt! Heel langzaam aan komt de ontlasting als vanzelf op gang (vandaag 2x geweest) en ik voel duidelijk dat ik meer levensenergie heb en dat de vloeistoffen beter stromen door het lichaam. Mijn ongeduld speelt mij af en toe wel parten...

 
Interesant topic! ik herken ook duidelijk het uit balans zijn van de yin en yang energie, heb teveel yin energie en dus ook moeite met het loslaten en ontspannen.

Ik herken ook duidelijk de vicieuze circel waar lievergezond het over heeft wbt het ontgiften..dat zorgt bij mijn lichaam ook voor stress. Het sleutelwoord daarbij is balans, maar jeetje wat is dat moeilijk.

Ik heb nu een aantal bioresonantie behandelingen gehad waarvan ik heel erg ben gaan ontgiften. Ik herken nu het patroon: behandeling..2 dagen later voel ik me ontzettend raar in m'n hoofd, hoge spierspanning, misselijk en zure diarree. Dat duurt ongeveer een weekje waarbij ik me wel weer steeds iets beter ga voelen en dan is het weer "normaal". Ik weet nu dat het "raar" voelen door de afvalstoffen komt die loskomen..

 
Daar loop ik ook tegenaan..na 5 reinigingen ben ik gestopt met de lever en galblaas reinigen omdat het mij teveel kostte...{raakte er echt uitgeput van}.

 
Kan iemand ons een stukje op weg helpen?
Hoe komen we van die trage galstroming af met bijnieruitputting?

 
Wachten tot de bijnieren zijn aangesterkt of is er een mildere oplossing voor de galstroom?

Mijn ontlasting blijft drijven wat waarschijnlijk een slechte vetvertering inhoudt, of te veel lucht al dan wel of niet door darmbacterien (?) Ik neem al verteringsenzymen, maar de galstroom zou toch ook op gang moeten komen voor een goede vetvertering wat ik heb begrepen.

 
Castor oil packs:
https://www.fatsforum.nl/topic/caster-oil-packs-voor-je-galstroom-leverontgifting-spijsvertering-obstipatie-problemen

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan