Trump 2025

JUST IN: TRUMP SAYS HE IS ‘VERY ANGRY’ AND ‘PISSED OFF’ AT PUTIN

"If Russia and I are unable to make a deal on stopping the bloodshed in Ukraine, and if I think it was Russia's fault, which it might not be, but if I think it was Russia's fault, I am going to put secondary tariffs on oil, on all oil coming out of Russia."

Mike

This is getting completely out of hand.

If he can’t make a deal with Russia, he’ll put "secondary tariffs on ALL oil coming out of Russia".

If Iran doesn't agree to his new nuclear deal, "it will be bombing the likes of which they have never seen before."

What the hell is this? A statesman or a bloody gangster?

Meanwhile, HIS bombing of Yemen continues.

Mike

This is getting completely out of hand.

If he can’t make a deal with Russia, he’ll put "secondary tariffs on ALL oil coming out of Russia".

If Iran doesn't agree to his new nuclear deal, "it will be bombing the likes of which they have never seen before."

What the hell is this? A statesman or a bloody gangster?

Meanwhile, HIS bombing of Yemen continues.

Mike

Ik zie dat Medusa een 'confused' icoontje heeft geplaatst. Hoe moeten we deze 'gangster politics' duiden? Vooropgesteld dat ik de waarheid niet in pacht heb zal ik een poging doen.

Trump hamert voortdurend op een deal. Het is duidelijk dat de tijd van de wortel voorbij is, hij hanteert nu alleen nog maar de stok - op het irrante af, ook voor mij.

Volgens mij dient dit 2 doelen:

1. Hij hanteert een straatvechterstactiek, waarbij je altijd 'de gekste' moet zijn. Je bluft je als het ware uit het gevecht, de stoere praat is conflictvermijdend bedoeld. Bij de tegenstander geeft dit het idee dat je 'knettergek' bent, maar wel 'gek: genoeg om het serieus te nemen. Bij geen wederzijdse belangen loopt de tegenstander weg van deze 'idioot', maar bij wederzijdse belangen (en dat is op het wereldtoneel natuurlijk het geval) word je gedwongen om te de-escaleren en dat kan alleen maar d.m.v. een deal. Trump dwingt op deze manier deals af, waarbij hij vanaf het begin van de onderhandelingen de dominante partij is en de deal dus altijd in zijn voordeel is.

2. Bij de meeste partijen werkt optie 1, zeker in het westen aangezien hij te maken heeft met vrouwelijke 'leiders' of betamannen. Er zijn over de hele wereld echter culturele verschillen en dat weet Trump ook wel. Zo laat Poetin zich niet de wet voorschrijven, niet door Trump of wie dan ook. In andere patriarchale culturen, zoals in het midden-oosten, zien we dat het zelfs averechts werkt. Waar Poetin nog kalmte en geduld laat zien werkt Trump leiders in Palestina, Jemen en Iran eerder op de zenuwen. Er vindt daardoor geen de-escalatie plaats maar escalatie. Dit is zeer gevaarlijk voor de wereldvrede! Tenzij... er allang een deal is gesloten en dit uitsluitend wapengekletter voor de buhne is. Ik vermoed dat dit het geval is om Israel te misleiden, maar bewijzen kan ik dit niet.

Dan nog even iets over alfamannelijkheid. Een alfa weet exact wanneer, hoe en bij wie hij de wortel of de stok moet hanteren. Trump is niet alleen uit op deals, hij heeft ook te maken met de erfenis van rechtse mannen in Amerika die een vals beeld hebben van alfamannelijkheid, nl. uitsluitend de straatvechter uithangen. De lui van South Park wisten dit jaren geleden al. Murca, fuck yea!

Trump heeft een IQ van 145, maar als je hem hoort praten straalt de domheid er van af. Trump verplaatst zich in de niet al te snuggere Fox News-kijker die hem in het zadel heeft geholpen. De reden waarom Poetin zo rustig en geduldig blijft is omdat hij een rijke en volwassen cultuur vertegenwoordigt. Amerika is echter onderontwikkeld en onvolwassen en als Trump een cultuuromslag wil bereiken zal hij eerst hierin mee moeten gaan want dat is wat de mensen kennen en ook van hem verwachten.

Het voelt echter als een parodie, een karikatuur. Op deze manier zal Trump voldoende successen boeken om zijn geloofwaardigheid te behouden maar ook mislukkingen, waardoor hij degene is die moet inbinden en een toontje lager moet gaan zingen. Ik ben ervan overtuigd dat Trump meer respect heeft voor partijen die hem terug weten te fluiten dan die als een knipmes voor hem buigen.

Mike

Laatst bewerkt:
I don't necessarily advocate for Arabs and Persians to attack Israel (although I certainly wouldn't mind it). I see this as inevitable. I don't think you grasp the psychopathy of Israel. Biden gave them carte blanche and so the mask fell off and they went in full genocide mode. Trump only reigned them in during his first 50 days and now he makes it seem like he's an even better ally than Biden was.

Once the bloodthirst of Israel has been activated there's no stopping them, they'll never get another chance like this. Of course Trump could stop them by no longer arming Israel, but that would mean siding with Muslims against the Jews. Good luck trying to explain that to your base.

Q writes: POTUS must be insulated. He can't go directly against Israel or they'll JFK him. His best bet is to get the Arabs and Persians to attack Israel while at the same time making Israel believe he's with them. The hubris of Israel is growing by the day and it will be the pride before the fall. It'll be glorious to watch. 🍿🍿🍿

Mike

Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.575
Leden
8.677
Nieuwste lid
Spell66
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan