Niet voorbij zien komen in de alternatieve Nederlandse media die ik dagelijks bezoek, dus maar even via RT - je weet wel, die vreselijke Russische 'nepnieuws'-site:
Trump puts ‘trophy’ elephant ban reversal ‘on hold’
https://www.rt.com/usa/410231-trump-trophy-elephant-on-hold/
?ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.rt.com%2Fusa%2F410231-trump-trophy-elephant-on-hold%2F
In mijn
wat meer linkse verleden van enkele jaren terug heb ik de nodige petities van de communistische Soros-organisatie Avaaz getekend en zodoende krijg ik nog steeds hun mails. Op 17 november jl., gisteren dus, kwam er dit bericht in mijn inbox binnen:
Beste vrienden,
Trump heeft zijn zoon een ziekmakend kado gegeven: een wetswijziging die Amerikaanse jagers toestaat op Afrikaanse olifanten te schieten en hun hoofden als trofeeën mee naar huis te nemen.
Trump Jr. vermoordt en verminkt een olifant -- en zijn vader beloont hem door het mogelijk te maken het dode dier als souvenir mee naar huis te nemen. Terwijl de olifant al met uitsterven wordt bedreigd dankzij ivoorhandel en stroperij!
Laten we ervoor zorgen dat dit plan van tafel gaat door de VS te overspoelen met een golf van verontwaardiging. Als het ons lukt om dit enorm groot te maken zullen Avaaz en vertegenwoordigers van Afrikaanse landen de petitie afleveren op een top over de bescherming van wilde dieren -- deze is al over een paar dagen. Teken met één klik:
Red de olifanten: weg met dit walgelijke wetsvoorstel!
Heel Facebook en Twitter stonden er meteen vol van! Vind je het gek na de stemmingmakerij van Avaaz, kijk naar de bewoording van dit bericht. Maar Trumps tweet kwam meteen dezelfde dag nog. Waar was de massale opluchting over zijn beslissing om dit besluit voorlopig op te schorten en de waardering voor het leiderschap dat hij hiermee toont doordat hij laat zien dat HIJ uiteindelijk de touwtjes in handen heeft en niet zijn kabinetsleden?
In reactie op de opmerkingen dat hij dit ook wel eerder had kunnen bedenken het volgende: de beste man is net terug van een 12-daagse reis door Azie en heeft bovendien te maken met regelrechte saboteurs in zijn kabinet, sommige daarvan aangesteld door hemzelf en andere overblijfselen van het kabinet van Obama. Trump roeit met de riemen die hij heeft en laat keer op keer zien dat hij wel degelijk aan het hoofd is van zijn eigen regering. Een klein beetje begrip en waardering voor de Herculische taak waar hij nu al een jaar voor staat graag!
Mike