Er Zal en Moet een recessie komen, een CRISIS, … dat is de boodschap in de media.
Al weken en weken staan de media bol van het nieuws dat alle economische seinen op rood staan. Alles wijst erop dat we afstevenen op een wereldwijde recessie, een doem scenario zelfs, ongekend, en het wachten is op … de consumenten die het vertrouwen verliezen, want dat is de enige factor waardoor de economie nog niet tot stilstand gekomen is.
Al weken verschijnen de grafieken in persberichten met overal een opzichtige rode dalende lijn, iedereen moet het weten, het gaat economisch niet meer voor de wind en nu het bedrijfsleven nog geen vlees op de botten heeft na 2008 kan het mogelijk de ernstigste crisis uit de moderne geschiedenis worden.
Vandaag [03-09] was ik daar ook weer eens getuige van op de Nederlandse radio. BNR kon niet achterblijven en aan Roelof Hemmen de eer om niemand minder dan Nout Wellink te ontvangen in zijn programma reeks “the Big Five”, hij was president van De Nederlandsche Bank tijdens de crisis van 2008. Hij was dé expert van dienst tijdens de vorige gecreëerde crisis, elke crisis heeft namelijk een doel, de rijkdom en de macht van de elite te vergroten.
En vandaag mocht een van onze nep-nieuws zenders BNR zich profileren om ons – de burgers – angst aan te praten. Dhr. Nout Welling was tegenwoordig ‘niet-uitvoerend lid van de raad van bestuur van de Chinese Bank ICBC’ en juist China was met de handelsoorlog van – TRUMP – een van de probleemgebieden samen met natuurlijk de Brexit, Hong Kong, Italië en Argentinië, dé landen waar de bom op barsten staat. Slechts een van hen en we hebben een crisis van ongekende vorm zo gauw de – consument – daar het gevaar van in gaat zien en stopt met consumeren. Mijnheer Wellink verwacht dan ook dat de bom gaat barsten binnen zes maanden tot maximaal een jaar, nogmaals, … de boodschap is:
De Consument speelt hierin een Cruciale rol.
https://gedachtenvoer.nl/2019/09/03/er-zal-en-moet-een-recessie-komen-een-crisis-dat-is-de-boodschap-in-de-media/