Mike, je constatering dat het hier soms zo rustig lijkt op het forum heeft me aan het denken gezet over het functioneren ervan. Aangezien je deze topic hiervoor gebruikte, ga ik er hier nog even op in.
Allereerst, het aantal mensen dat zich aan ons op het forum voorstelt, stelt niet veel (meer) voor. Het aantal reacties op dat subforum en 'voeding en gezondheid' valt ook in het niet bij 'politiek en nieuws'. Je hebt misschien veel leden, maar weinig daarvan reageren. Dit alles suggereert inderdaad een lage betrokkenheid. We kennen elkaar niet en hoe het met ons gaat is in onze ogen misschien minder belangrijk dan wat er in de wereld speelt. Daarom mijn suggestie om elkaar eens te ontmoeten tijdens een evenement, maar daar moeten we dus nog geduld voor hebben.
Je post elke dag voor een paar uur aan video's en tekst. Lees en luister je dat allemaal zelf ook? Ik probeer dagelijks dit forum te bezoeken, maar ik krijg het niet weggewerkt. De strekking ervan snappen de meesten van ons denk ik wel. Of we het in context kunnen plaatsen is een tweede, maar ook dat is te doen als je langere tijd de topics volgt. Wanneer er echt iets significants plaatsvindt, een trendbreuk, typ je het gelukkig er zelf bij, anders zouden we het makkelijk missen.
Op het 'alleen lezen' subforum leg je een basis waar we mensen naartoe kunnen verwijzen. De teksten beslaan alleen onderwerpen aangaande voeding, gezondheid en biologie. Waarom zouden we geen basis kunnen leggen voor politieke onderwerpen? Zo kunnen mensen alle video's beter en sneller in het grotere geheel plaatsen. Je kan ze makkelijk updaten met belangrijke gebeurtenissen die een bepaalde trend duiden. Nu plaats je midden in een topic af en toe belangrijke samenvattingen als de ontwikkelingen te snel gaan. Hier heb ik meer aan gehad dan alle video's bij elkaar, maar het raakt zo snel bedolven onder alle nieuwe posts.
Hoe beter ik de basis beheers (bewustwording), hoe makkelijker het voor mij zou zijn om daar consequenties aan te verbinden. Voorbeelden: Modern dieet is ongezond, dus ik zoek het bij tradities. MSM is onbetrouwbaar, dus ik zoek naar alternatieve bronnen. Slik de red pill en je weet welke vrouwen je moet vermijden (volgens sommigen alle vrouwen haha). Nederland staat in de uitverkoop, dus ik stem FvD.
Maar op veel gebieden is het mij niet concreet genoeg. Antifa is gewelddadig, moet ik nu naar de sportschool? Links beheerst vrijwel alle belangrijke instituten en censureert, hoe draag ik bij aan een gezond tegengeluid?
Als we de belangrijkste agenda's die er spelen duidelijk kunnen verwoorden, kunnen we elkaar ook helpen daar actie aan te verbinden. Je hebt een zeer goede radar voor wat er speelt en draagt bij aan een ieders bewustwording. Maar zonder concrete actie daarna blijft het ijdelheid, om een mooie Bijbelse term te gebruiken. De betrokkenheid waar je misschien op hoopt zal dan niet snel groeien.