Vakantie uiteten of bezoek kortom niet thuis eten.

Gisteren was ik ergens op bezoek en ik heb nu eens niet gezegd dat ik niet mee-eet om te kijken hoever ik zou komen. Nou mijn nacht was niet echt best: ik ben opgefokt van dat eten. We aten taco´s met gehakt, maar moet je niet zien wat er in die sausjes zat. En de gastvrouw had bananencake gemaakt. Ik heb het gewoon gegeten. Natuurlijk had ik voor de verandering geen nachtrust en wat pijn in mijn onderdarmen. Het valt mee nu ik nog wat dagen vrij heb, maar al te best is het natuurlijk niet. Het is niet normaal wat er allemaal voor rotzooi in die tacopakjes zit; maltodextrine en meer van die rotzooi. Dit is mijn offer aan de gemeenschap en eens in de zoveel tijd wil ik het brengen, maar zeker niet te vaak.

 
Je bericht komt net op tijd Lievergezond! Ik heb straks een verjaardag en had eigenlijk geen zin om weer een tas vol eten en melk mee te gaan sjouwen. Maar de galblaas,laat zich momenteel al voelen, dus is het niet slim om met de rest mee te eten.... Ik heb geen zin om me vandaag aan de gemeenschap te offeren. Ik vertrek na de lunch en neem zelf spullen mee.

 
Soms heeft een restaurant een biologische biefstuk, dat zie ik steeds vaker. Anders bestel je gewoon van vis-filet ofzo. En vraag of ze het in boter kunnen bakken. Op deze manier heb je een maaltijd die heel dicht bij wapf is. Het enige nadeel van uiteten vind ik dat zo'n mini stukje vlees weer €20 kost, dan denk ik: geeff dat geld aan mijn dan kan ik er 4 grote goede maaltijden van maken :D

 
is iemand van jullie wel eens op vakantie in de eifel geweest?

ik ga dit jaar op vakantie naar de eifel naar waxweiler en zou het leuk vinden als er een biologische boer in de buurt is waar we rauwe melk kunnen halen.

sheila

 
Ha Sheila, ik las je vraag en dacht ik reageer even. Wij hebben in 2010 een oud huisje uit 1828 gekocht, staat in de Zuid Eifel, vlakbij Wittlich. Waxweiler is wat meer richting Luxemburg dacht ik. Ik weet niet direct een bio boer met goede melk, maar ik zou het gewoon vragen aan de mensen in het dorp. Meestal allemaal zeer behulpzaam! Voor bio boodschappen zit je in DL zoiezo een stuk gemakkelijker. Zelfs de DM (drogist) heeft een boel bio dingen. Maar dat weet je misschien al! Ik zou zeggen loop gewoon een erf op (-:

Ik moet het ook nog even vragen aan onze "dorpsgenoten" wij gaan deze zomer een weekje kamperen op het weiland achter ons klushuis. Nu ik het mij bedenk, daar staan altijd koeien, ga gewoon zelf melken, haha! Veel plezier in de Eifel. Groetjes Frida.

 
Er is een soort gouden gids wb biologische voeding in het buitenland:

http://goudengids.cybo.com/C/natuurvoedings-_en_biologische-winkels/duitsland/

Je kunt het van elk land opzoeken:

http://goudengids.cybo.com/C/natuurvoedings-_en_biologische-winkels/

 
Ha Spal, dank je wel voor de link! Er zullen vast wel wat adresjes in de buurt zijn, DL is toch wat meer bewust op dat vlak! Leuk om me nu ook op dit vlak wat meer voor te bereiden! Toch fijn om ook zo gezond mogelijk op vakantie te eten. Ik start even een nieuw onderwerp over kookkampeertips, want ik ben benieuwd naar jullie ervaring en tips!

 
Zo met de vakantie voor de deur wordt het tijd om me voor te gaan bereiden, en hoera! Er zit een biologische boerderij vlak bij mijn vakantie adresje in Frankrijk. Maar heeft iemand een idee hoe ik 'rauwe melk' in het frans moet noemen? Dat zoekt ook ter plekke wat makkelijker...

 
Dankjewel! Ik kom er achter dat er heel veel leuks in de directe omgeving is; een biologische boerderij waar de koeien grasgevoerd zijn en die zowel rauwe melk als kazen verkoopt, een imker en een vlierbloesem-(tja hoe moeten we dit nou in het nederlands noemen)-sap/aperitief-makerijtje. Volgens google translate fermenteren ze de vlierbloesem sap, en verkopen ze het in aperitief vorm maar ook als azijn en zelfs zeep. Is het gezondheids-technisch gezien, de moeite waard om hier iets van aan te schaffen wanneer ik er ben?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan