Van de suiker, hoge bloeddruk en cholesterol "medicijnen" afkomen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Pike en Zonne,

ik heb na zijn telefoontje in mijn enthousiasme inderdaad de supplementen vergeten te noemen:

-Biergist + B12/ B complex. Pike, bedankt voor de tip!

-Levertraan

Pike,

geef het niet op! Mijn vader was aanvankelijk ook erg sceptisch. Hij nam niks van mij aan. Soms zijn er gewoon wat meer zetjes nodig. Steeds meer pillen, het lezen van De Cholesterol mythen en het feit dat ik mijn moeder heb kunnen helpen heeft hem uiteindelijk over de streep getrokken. Eerlijk gezegd heb ik nooit verwacht dat hij zou veranderen!

 
Elia,

Ik geef het nog niet helemaal op maar voorlopig zeg ik er maar even niets over.

Dat heeft gewoon geen zin en eindigd in ruzie helaas.

 
Dus je vader was nog niet begonnen aan de sole en toch de bloeddruk al omlaag ? Ik wist niet dat levertraan en/of B complex ook dat effect hadden op de bloeddruk !

 
Zonne,

oeps nog wat vergeten!

Hij neemt ook nog 3 tot 4x per dag een theelepel van een mix van citroen/gember/aloë vera sap dat ik voor hem maak.

Sole wilde hij nog niet aan beginnen maar dat zal vast niet lang meer duren. :D (Bij mijn moeder en schoonmoeder werkt sole namelijk inderdaad sterk bloeddrukverlagend)

 
Maagbeschermer Omeprazol: zou helemaal niet meer nodig zijn als je Sole neemt. Want maagklachten is een zouttekort. toch?

 
Niet een te kort aan zout, maar een tekort aan maagzuur. En dat kan je oplossen met sole en appelazijn. Wat wel weer lastig is als je vervolgens weer medicatie neemt die je maagzuur aantasten.

 
Ja, klopt. Sole is dan misschien een druppel op een gloeiende plaat maar ik ben toch wel benieuwd hoe hij hierop reageert.

 
Mijn moeder van 86 is helemaal van de medicijnen af, dankzij gezond WAPF en GAPS dieet. Geleidelijk afgebouwd en supplementen erbij. Ze voelt zich nu beter dan ooit.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan