Veganisten en vegetariërs maken ook dieren dood

Nooit aan gedacht maar ik eet in de zomer wel de gewone trostomaat, ik eet het niet in de winter want dan smaakt het nergens naar maar in de zomer is het wel lekker verfrissend, hydraterend.
Maar eigenlijk behoort de tomaat niet tot de groentes want het is een vrucht.
 
Tomaat is een nachtschade die 2 soorten toxinen bevat die voor mensen schadelijk kunnen uitpakken.
De ene tonxine neutraliseer je door tomaten in te koken en de andere toxine neutraliseer je door ingekookte tomatenpuree een paar dagen in de vriezer te zetten.
Die laatste stap ken ik nog niet zolang, maar sinds we die ook doen geeft tomatenpuree eten bij mij geen zenuwpijnreactie meer.
 
Tomaat is een nachtschade die 2 soorten toxinen bevat die voor mensen schadelijk kunnen uitpakken.
De ene tonxine neutraliseer je door tomaten in te koken en de andere toxine neutraliseer je door ingekookte tomatenpuree een paar dagen in de vriezer te zetten.
Die laatste stap ken ik nog niet zolang, maar sinds we die ook doen geeft tomatenpuree eten bij mij geen zenuwpijnreactie meer.
Ik heb geen last van die solanines, ik eet alleen in de zomer tomaten en de nadelen wegen niet op tegen de voordelen, namelijk een hele goeie hydratatie. En als je tomaten kookt zijn ze niet meer verteerbaar en ontstaan er weer andere toxines door het kookproces. Zowiezo ontstaan er giftige stoffen door het verhitten van voedsel, daarom eet ik al mijn voedsel rauw.
 
Ik heb het ook altijd gemeden hoor maar de tomaten afgelopen zomer weer ontdekt. In de winter vind ik ze niet eten, er zit dan totaal geen smaak aan, waarschijnlijk omdat ze van ver komen ofzo of in de kas opgekweekt worden. Ik zou zeggen probeer ze uit en als je geen last van die toxines hebt geniet er dan maar van.
 
Maar eigenlijk behoort de tomaat niet tot de groentes want het is een vrucht.
Ik maak een fout, tomaat is een vrucht, maar geen fruit.
Groentes is alles van de plant: bladeren, wortels, het kruid zelf.
Er is wel een verschil tussen vruchten en fruit. Pompoen is een vrucht van het kruid, maar geen fruit, evenals courgette, komkommer en aubergine. Volgens mij is het zo dat fruit komt van vaste planten cq bomen, maar dat weet ik niet zeker, ga ik uitzoeken. Bij ekoplaza op de weegschaal staat tomaat onder groenten.
 
Laatst bewerkt:
Ik maak een fout, tomaat is een vrucht, maar geen fruit.
Groentes is alles van de plant: bladeren, wortels, het kruid zelf.
Er is wel een verschil tussen vruchten en fruit. Pompoen is een vrucht van het kruid, maar geen fruit, evenals courgette, komkommer en aubergine. Volgens mij is het zo dat fruit komt van vaste planten cq bomen, maar dat weet ik niet zeker, ga ik uitzoeken. Bij ekoplaza op de weegschaal staat tomaat onder groenten.
Vaste planten hebben geen fruit, ze sterven in de winter boven de grond af en komen na de winter weer boven de grond op.
 
Fruit is de verzamelnaam voor eetbare vruchten.
Er zijn meer planten die onder de groep vaste planten vallen en eetbaar vruchtdragend zijn.
Rozen met hun rozebottels bijvoorbeeld.
 
Scroll naar beneden:

Misschien door een wikipedia bijdrager overgenomen vanuit bijvoorbeeld onderstaande tekst ? :unsure:
"Aardbeien zijn vaste planten en kun je jaren laten staan. Daarom is het handig om ze samen in een aparte bak te zetten." In die zin een 'vaste plant' dat ze op een vast plekje gezet kan worden.

Aardbeien vind ik niet onder de 2 hoofdgroepen van echte vaste planten nl. geofyten of hemicryptofyten.
 
Toch wordt de aardbei gerekend tot de vaste planten:

Maar ik vind ze voornamelijk erg lekker, die uit onze tuin zijn heel zoet.
 
  • Haha
Waarderingen: Surv
Toch wordt de aardbei gerekend tot de vaste planten:

Maar ik vind ze voornamelijk erg lekker, die uit onze tuin zijn heel zoet.
Ja, top vruchtjes !
Welke soort hebben jullie in de tuin ?
Bij ons zijn de aardbeien dit jaar helaas vooral afwezig of danwel vrij klein geweest 🥲
 
Ja, top vruchtjes !
Welke soort hebben jullie in de tuin ?
Bij ons zijn de aardbeien dit jaar helaas vooral afwezig of danwel vrij klein geweest 🥲
Ostara - doordragend.
We hadden veel aardbeien dit jaar. Een groot gedeelte hebben we ingevroren.
De vruchten zijn vrij groot.
 
  • Leuk
Waarderingen: Surv
Je hebt gelijk.
Was op het verkeerde been gezet door artikelen die planten op een vaste plek gezet ook een vaste plant noemen.
Is een aardbei eigenlijk wel een vaste plant ? :unsure:
ik denk het wel want de plant is kruidachtig, sterft in de winter bovengronds af en komt na de winter weren boven de grond, Er zijn ook uitzonderingen zo is de pachysandra treminales groenblijvend en sterft niet bovengronds af in de winter.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan