Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nooit aan gedacht maar ik eet in de zomer wel de gewone trostomaat, ik eet het niet in de winter want dan smaakt het nergens naar maar in de zomer is het wel lekker verfrissend, hydraterend.Vleestomaat
Maar eigenlijk behoort de tomaat niet tot de groentes want het is een vrucht.Nooit aan gedacht maar ik eet in de zomer wel de gewone trostomaat, ik eet het niet in de winter want dan smaakt het nergens naar maar in de zomer is het wel lekker verfrissend, hydraterend.
Ik heb geen last van die solanines, ik eet alleen in de zomer tomaten en de nadelen wegen niet op tegen de voordelen, namelijk een hele goeie hydratatie. En als je tomaten kookt zijn ze niet meer verteerbaar en ontstaan er weer andere toxines door het kookproces. Zowiezo ontstaan er giftige stoffen door het verhitten van voedsel, daarom eet ik al mijn voedsel rauw.Tomaat is een nachtschade die 2 soorten toxinen bevat die voor mensen schadelijk kunnen uitpakken.
De ene tonxine neutraliseer je door tomaten in te koken en de andere toxine neutraliseer je door ingekookte tomatenpuree een paar dagen in de vriezer te zetten.
Die laatste stap ken ik nog niet zolang, maar sinds we die ook doen geeft tomatenpuree eten bij mij geen zenuwpijnreactie meer.
Ik maak een fout, tomaat is een vrucht, maar geen fruit.Maar eigenlijk behoort de tomaat niet tot de groentes want het is een vrucht.
Vaste planten hebben geen fruit, ze sterven in de winter boven de grond af en komen na de winter weer boven de grond op.Ik maak een fout, tomaat is een vrucht, maar geen fruit.
Groentes is alles van de plant: bladeren, wortels, het kruid zelf.
Er is wel een verschil tussen vruchten en fruit. Pompoen is een vrucht van het kruid, maar geen fruit, evenals courgette, komkommer en aubergine. Volgens mij is het zo dat fruit komt van vaste planten cq bomen, maar dat weet ik niet zeker, ga ik uitzoeken. Bij ekoplaza op de weegschaal staat tomaat onder groenten.
De uitzondering op de regelAardbei is een vaste plant.
DIe vallen onder de heestersFruit is de verzamelnaam voor eetbare vruchten.
Er zijn meer planten die onder de groep vaste planten vallen en eetbaar vruchtdragend zijn.
Rozen met hun rozebottels bijvoorbeeld.
Je hebt gelijk.DIe vallen onder de heesters
Scroll naar beneden:Je hebt gelijk.
Was op het verkeerde been gezet door artikelen die planten op een vaste plek gezet ook een vaste plant noemen.
Is een aardbei eigenlijk wel een vaste plant ?
Aardbei - Wikipedia
nl.wikipedia.org
Misschien door een wikipedia bijdrager overgenomen vanuit bijvoorbeeld onderstaande tekst ?
Ja, top vruchtjes !Toch wordt de aardbei gerekend tot de vaste planten:
Aardbei - Plantengids - GroenRijk
Het groenste tuincentrum voor kamerplanten, tuinplanten, tuingereedschap, bloemen, bloempotten en veel meer!www.groenrijk.nl
Maar ik vind ze voornamelijk erg lekker, die uit onze tuin zijn heel zoet.
Ostara - doordragend.Ja, top vruchtjes !
Welke soort hebben jullie in de tuin ?
Bij ons zijn de aardbeien dit jaar helaas vooral afwezig of danwel vrij klein geweest
ik denk het wel want de plant is kruidachtig, sterft in de winter bovengronds af en komt na de winter weren boven de grond, Er zijn ook uitzonderingen zo is de pachysandra treminales groenblijvend en sterft niet bovengronds af in de winter.Je hebt gelijk.
Was op het verkeerde been gezet door artikelen die planten op een vaste plek gezet ook een vaste plant noemen.
Is een aardbei eigenlijk wel een vaste plant ?
Aardbei - Wikipedia
nl.wikipedia.org