Veganisten en vegetariërs maken ook dieren dood

Een paar maanden geleden vond ik een Telegram-groep over QAnon, genaamd 'The great awakening'.
Telegram is een chat applicatie, vergelijkbaar met het bekendere Whatsapp.
Die groep heeft nu 500 leden. Er staan dagelijks veel berichten in over Q. Soms wat te veel om allemaal te volgen. Het kunnen er zomaar 500 op een dag zijn. Dat geeft dan een flinke informatie overload als het allemaal gelezen wordt.
Sinds afgelopen dinsdag is er een subgroep over gezondheid: 'The great health awakening'.

Ik dacht, leuk, dat kunnen misschien wel interessante discussies zijn met "wakkere" personen.
Ze zijn zich allemaal zeer bewust van Q en de politieke situatie in de wereld. Politiek en voeding zijn onafscheidelijk.

Het wakkere is er niet als het om voeding gaat. Dat had ik eigenlijk wel verwacht. Op dit moment zijn er 20 leden, waarvan volgens mij ongeveer 100% vegetarisch is. Vlees, eieren en melk is de slechte voeding dat er is. Groenvoer is het beste en het liefst rauw uit de slowjuicer. Vegetarisme heeft niks met Agenda 21 te maken. En door te zeggen dat dierlijke voeding belangrijke voedingstoffen heeft probeer ik de veggies naar het vlees te duwen. Oh ja, en we kunnen eventuele tekorten aanvullen met zaadjes.

Ik heb de chatlog opgeslagen en in dit downloadbare bestand gezet: https://ufile.io/szkwc

Het is een zip-betand van 6 MB. Pak het uit en open dan het bestand messages.html. Daar staan alle berichten en afbeeldingen in. Verslik je niet in alle groenvoer foto's die voorbij komen.

Mijn berichten staan er onder mijn eigen naam in.

Inmiddels ben ik daar alweer weg. Ik ga niet constant mijn hoofd stoten aan een veggie-muur. Het is ook nog eens doodvermoeiend.

Ik keek nog even naar wat er is geschreven. Dit bijvoorbeeld:

We never argued he couldn’t eat meat or it is all bad. But the 100% healthy organic meat would be unsustainable for the world to feed. But that aside, Edwin seemed to want to convince people that everyone should eat meat. Which is simply not true. What about our free choices? His arguments were like a competition , nobody has a monopoly over the truth. And it didn’t seem he did much research except mainstream sources on this matter. It’s a shame though , cause I didn’t want him to leave, nor do I think his accusation of not being free to discuss here was right.

Ze hebben het echt niet op een rijtje.
1. "or it is all bad". Vlees is het slechtste dat er is was de eerder boodschap
2. "But the 100% healthy organic meat would be unsustainable for the world to feed." Waarom niet? Als niet iedereen een kilo per dag eet kan dat best. De koeien die in de megastallen staan kunnen ook naar buiten. Het probleem is alleen dat dat lastig is met fosfaatwetten. Hoezo Agenda 21 heeft er niks mee te maken?
3. "Edwin seemed to want to convince people that everyone should eat meat" Als je leven je lief is inderdaad wel. En dan natuurlijk niet vlees uit de supermarkt, maar natuurvlees van dieren die altijd buiten leven in natuurgebieden. Daar heb ik het ook over gehad, maar er wordt maar herhaald dat vlees onder andere door het gebruik van antibiotica en andere medicatie ongezond is.
4. "What about our free choices?" Die vrije keuze is er zonder discussie, dat heb ik ook geschreven. Maar begrijpend lezen is niet het sterkste punt van een vegetarier als het een discussie over vlees betreft.
5. "His arguments were like a competition , nobody has a monopoly over the truth" Ik heb verteld over de enorme hoeveelheid voedingsstoffen in vlees, vooral lever. Dat stijgt boven alle waardes van groenvoer uit. Maar blijkbaar is dat te confronterend. Of speelt cognitieve dissonantie hier een grote rol?
5. "And it didn’t seem he did much research except mainstream sources on this matter.". Ik heb zelfs verteld over Weston Price. En dat is toch zo enorm mainstream. Oh nee.
6. "nor do I think his accusation of not being free to discuss here was right." Sterker nog, er is niet eens een discussie mogelijk. In het hoofd van een vegetarier zit slechts één zinnetje en dat is "vlees is slecht". Hoe goed het vlees ook is, het is slecht. Daar kan geen enkel argument tegenop.

Het is grappig en triest tegelijk om dit te lezen.

We never argued he couldn’t eat meat or it is all bad. But the 100% healthy organic meat would be unsustainable for the world to feed. But that aside, Edwin seemed to want to convince people that everyone should eat meat. Which is simply not true. What about our free choices? His arguments were like a competition , nobody has a monopoly over the truth. And it didn’t seem he did much research except mainstream sources on this matter. It’s a shame though , cause I didn’t want him to leave, nor do I think his accusation of not being free to discuss here was right.

2. "But the 100% healthy organic meat would be unsustainable for the world to feed." Waarom niet? Als niet iedereen een kilo per dag eet kan dat best. De koeien die in de megastallen staan kunnen ook naar buiten. Het probleem is alleen dat dat lastig is met fosfaatwetten. Hoezo Agenda 21 heeft er niks mee te maken?
3. "Edwin seemed to want to convince people that everyone should eat meat" Als je leven je lief is inderdaad wel. En dan natuurlijk niet vlees uit de supermarkt, maar natuurvlees van dieren die altijd buiten leven in natuurgebieden. Daar heb ik het ook over gehad, maar er wordt maar herhaald dat vlees onder andere door het gebruik van antibiotica en andere medicatie ongezond is.
4. "What about our free choices?" Die vrije keuze is er zonder discussie, dat heb ik ook geschreven. Maar begrijpend lezen is niet het sterkste punt van een vegetarier als het een discussie over vlees betreft.
5. "His arguments were like a competition , nobody has a monopoly over the truth" Ik heb verteld over de enorme hoeveelheid voedingsstoffen in vlees, vooral lever. Dat stijgt boven alle waardes van groenvoer uit. Maar blijkbaar is dat te confronterend. Of speelt cognitieve dissonantie hier een grote rol?
5. "And it didn’t seem he did much research except mainstream sources on this matter.". Ik heb zelfs verteld over Weston Price. En dat is toch zo enorm mainstream. Oh nee.
6. "nor do I think his accusation of not being free to discuss here was right." Sterker nog, er is niet eens een discussie mogelijk. In het hoofd van een vegetarier zit slechts één zinnetje en dat is "vlees is slecht". Hoe goed het vlees ook is, het is slecht. Daar kan geen enkel argument tegenop.

Ik denk dat mijn laatste bericht van 22.20u bij de spam is gekomen? Ik had het een keer bewerkt en toen was het weg. Opnieuw plaatsen lukt niet.

Veganisten bezwijken bij bosjes!

Zo te horen veroorzaakt veganisme ook vreselijke 'vocal fry'...

Mike

Een heuse veganisme club onder studenten.

Dit zou wel eens ten koste kunnen gaan van de leer capiciteit van deze studenten.

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/4613756/eganistische-studenten-uit-groningen-richten-eigen-club-op-veganisme-moet

Het is ook nog steeds echt nodig dat het aantal vegans groeit: iedere dag worden er nog 1,7 tot 1,8 miljoen dieren vermoord in ons land", zegt Debby van Velzen van de NVV tegen EditieNL.

Als vrouwen luisteren naar Debby van Velzen bijna alleen maar. Want er worden nog zoveel dieren vermoord. En dat is natuurlijk heel zielig en zou niet moeten mogen. Zoals het er in de bio industrie aan toe gaat idd niet nee.

Wanneer je overigens vegetarisch eet maak je jezelf ook helemaaaaal niet schuldig aan dierenleed ?

Ja Jeroen, dat vond ik ook vreemd. Maar om de wijn helder te maken worden daar dierlijke eiwitten voor gebruikt. Wist ik ook niet.

Uitgegiste wijn is troebel. Om wijn helder te maken voegen wijnmakers meestal eiwit (van eieren of uit melk) toe om vertroebelende deeltjes te laten zakken. Deze kunnen vervolgens gefilterd worden. Bij de filtering van de wijn worden door veel wijnmakers vaak nog producten

met een dierlijke oorsprong gebruikt, zoals varkensvet, visslijm en gelatine.

https://www.granadawijnen.nl/c-4290910/wat-is-vegetarische-wijn-veganistische-wijn/

Voor deze schoenen is vast ook geen dierenleed aan vooraf gegaan.

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/4614931/veganistisch-van-top-tot-teen-deze-sneakers-zijn-gemaakt-van-mais

Veganisme gekte!! Dating app voor veganisten.

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/4617406/geen-vleeskeuring-nieuwe-datingapp-speciaal-voor-vegas

Vegetariërs worden steeds gestoorder en projecteren hun eigen vegetarisme op honden en katten.

https://www.nporadio1.nl/natuur-milieu/14815-mijn-huisdier-mag-geen-vlees-eten

Dat probleem lost zich in een generatie of uuhm vaak een al op. Die vrouwen kunnen snel al geen kinderen meer krijgen. Wel sneu voor die kinderen als het wel lukt.

Ook arme huisdieren, ik denk dat hun tanden snel uit hun bek rotten en dat vegetarische honden zo hard stinken dat niemand ze wil aaien.

En dat ze eigen clubjes maken vind ik niet erg dan weet je tenminste waar je niet hoeft te zijn :p

Wens alle veganisten veel plezier met hun vrijwillige derde wereld land dieet...

Complotdenker

En dat ze eigen clubjes maken vind ik niet erg dan weet je tenminste waar je niet hoeft te zijn :p

Niet alleen dat, maar als ze samen koppels vormen zijn ze allebei steriel en komt er ook geen nageslacht van. Probleem opgelost!

Mike

Soms kan het leven zo simpel zijn. Ze zoeken elkaar op, geen nageslacht, game over! Geen enkele rechtse vent moet nog een veganistisch vriendinnetje tolereren, dan zijn we er zo vanaf!

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan