Verenigde Staten van Amerika


Veel conservatieven zijn niet voor de moordpartijen die Israël aanricht maar denken dat dit überhaupt niet plaats vindt. Ze vertouwen de media niet meer. Als het dan toch een keer in het mainstream nieuws is denken ze dat het linkse propaganda is.

Van de Palestina-demonstranten nemen ze ook niets aan omdat er af en toe elementen van BLM, Antifa, LHBTQ en Extinction Rebelion opduiken. Op dit punt hebben die groeperingen natuurlijk wel gelijk. Controlled opposition rechtse media probeert het te doen lijken of deze protestbeweging een creatie van deze groepen is, alhoewel dat verhoudingsgewijs mee valt. Ik denk ook gewoon dat vooral de gemiddelde Amerikaan demonstratiemoe is na alle rellen van de afgelopen jaren.

Als je kijkt naar de conservatieven op X die wel bewust zijn over Israël zie je trouwens dat ze vooral aanspraak vinden met moslims op dit onderwerp. Helaas hebben veel progressieven geen behoefte om de armen in een te slaan en schakelen conservatief gelijk aan zionist of racist.

Wat mij ook opvalt is dat veel progressieven nooit echt een diepgaande analyse van de machtstructuren van de zionisten en de Israëlische lobby geven. Baudet was vroeger voor Israël en heeft ingezien dat wat Israël doet fout is. Hij heeft laatst nog gezegd dat Israël het machtigste land terwereld is als je de lobby ik de VS mee rekent. Deze omwenteling heeft hij in een korte tijd gemaakt. Enkele linkse politici spreken zich al jaren nu en dan wat uit tegen de genocide maar hebben nog nooit zo'n diepe analyse over het onderliggende probleem gegeven. Dat het niet kan wat de Palestijnen allemaal overkomt weten we inmiddels wel. Ik denk eerder dat ze je een antisemiet noemen als je met zo'n analyse aankomt. Opnieuw zie ik dat veel moslims wel bekend zijn met deze materie.

Het is bekend dat cultuur-marxisten in een klassenstrijd tussen onderdrukkers en onderdrukten denken. Zonder iedereen over een kam te scheren vraag ik mijzelf af in hoeverre links progressieven oprecht zijn in hun steun voor de Palestijnen. Links keert zich in vele opzichten af van alles wat Westers is. In het omgekeerde daar van nemen ze het op voor alle minderheden: moslims, zwarte huidskleur, LHBTQ, etc. Israël is een Westerse creatie en Palestijnen zijn een minderheid. Welke positie zou links hebben ingenomen als Palestijnen alleen blanke conservatie christenen waren geweest en Israeliërs zwarte progressieve atheïsten? Zouden zij dan ook deze vorm van onrecht verwerpen?

Uiteindelijk komt het er op neer dat mensen afgerekend moeten worden op hun onwil om zelf onderzoek te doen. Rechts kan er nog achterkomen dat ze indirect een genocide steunen en links dat ze medeplichtig zijn geweest aan de covid genocide omdat het virus niet zo gevaarlijk was en de spuiten ernstige bijwerkingen gaven. Ondanks alles ben ik wel blij met de aandacht die voornamelijk links voor de genocide in Palestina creëert en hoop ik op een betere samenwerking.
 
Het is bekend dat cultuur-marxisten in een klassenstrijd tussen onderdrukkers en onderdrukten denken. Zonder iedereen over een kam te scheren vraag ik mijzelf af in hoeverre links progressieven oprecht zijn in hun steun voor de Palestijnen. Links keert zich in vele opzichten af van alles wat Westers is. In het omgekeerde daar van nemen ze het op voor alle minderheden: moslims, zwarte huidskleur, LHBTQ, etc. Israël is een Westerse creatie en Palestijnen zijn een minderheid. Welke positie zou links hebben ingenomen als Palestijnen alleen blanke conservatie christenen waren geweest en Israeliërs zwarte progressieve atheïsten? Zouden zij dan ook deze vorm van onrecht verwerpen?

Goede analyse! Ik haal nu deze alinea uit je post, maar je post in zijn geheel is erg sterk. De steun bij links voor de Palestijnen maakt onderdeel uit van een oppervlakkige klassenstrijd van onderdrukkers en onderdrukten, die idd niet verder gaat dan zielige moslims vs boosaardige westerse kolonisten. Je merkt terecht op dat als het zielige christenen waren geweest links totaal de andere kant op had gekeken, want het ondermijnen van traditionele westerse waarden staat bij hen voorop.

Ook jouw kijk op de rechtse houding is goed opgemerkt. Zij zijn helaas niet minder oppervlakkig, met mensen als Baudet als gunstige uitzondering. Rechts ziet alleen maar anarchistische Hamas-supporters meelopen in die demo's en denkt: zielige joden vs boosaardige moslims. Het is om moedeloos van te worden, die onwetendheid aan beide kanten.

Mike
 
BLINKEN: ISRAEL AGREES TO WITHDRAW TROOPS FROM GAZA

US Secretary of State Antony Blinken announced that Israel has agreed to withdraw its troops from parts of Gaza as part of ongoing ceasefire negotiations with Hamas.

Blinken emphasized that the US does not support a long-term occupation of Gaza and that the current agreement outlines specific locations and a timeline for IDF withdrawals.

This development comes amid tensions over Israel's desire to control key corridors in Gaza, with Blinken urging "maximum flexibility" from both sides to reach a ceasefire.



Mike
 
In less than 24 hours, I documented three different massacres. I opened social media and saw Kamala Harris claiming they are doing everything they can for a ceasefire. They are NOT. Kamala is complicit in our genocide, and so is every US politician. They are no lesser evil; they are all war criminals who are responsible for the deaths of 50,000+ Palestinians.



Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.551
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan