verkrampte spieren

Dankje! neem genoeg vet tot me dmv bottenboullion en veel kokosolie..dus lijkt me dat de magnesiumcitraatpoeder dan wel opgenomen wordt.

Lugol's heb ik staan en neem nu 1 druppel per dag samen met 5 druppels H202 3% en sole,verder neem ik nu eigenlijk de hele dag of water met citroensap en sole,of water met een klein beetje appelazijn.En ik ondersteun de vertering met oxypowder..

Chocola waag ik me niet aan want voor cafeine ben ik overgevoelig..hoe lekker ik het ook vindt.

 
Vivianne: qua voeding is het denk ik ontstaan door sojamelk en gluten..ben zowiezo enorm opgeknapt na het stoppen met gluten eten {voordat ik dit forum ontdekte} en toen ik dit forum ontdekte ben ik ook gestopt met de sojamelk.

Trage schildklier kan heel goed kloppen want ik ben vorig jaar getest in het z'huis..toen at ik nog gluten en soja..en kwam er een trage schildklier uit.Toen gestopt met gluten..na 2 maanden weer getest en toen viel de schildklier binnen de normaal waarden.Na 2 maanden weer getest en toen viel ie nog steeds binnen de normaal waarden.

Ik verkrampte eerder direct na het eten van gluten wat volgens mij te maken heeft met een lekkende darm..dat had ik echt heel extreem.Na het stoppen met de gluten werdt dat dus direct minder maar mijn spieren zijn toch nog niet helemaal opgeknapt.

 
Quote:
Dankje! neem genoeg vet tot me dmv bottenboullion en veel kokosolie..dus lijkt me dat de magnesiumcitraatpoeder dan wel opgenomen wordt.


Bottenbouillon bevat niet zoveel vet hoor, maar wel gelatine die helend is voor je maag en darmen. Kokosvet is op zich ook prima, het bevorderd inderdaad de opname van mineralen als magnesium.

Maar om je klachten op te lossen moet je ook echt aan de grasroomboter.

Ik benoem het nog even expliciet omdat je schrijft dat je voldoende vet inneemt omdat je kokosolie gebruikt, en het mij in mijn eigen omgeving opgevallen is dat dit een veel voorkomend misverstand is. Vooral onder die mensen die ergens toch nog bang zijn voor vet en zich daarom veiliger voelen bij de inname van kokosolie.

Kokosolie echter, kan niet het dierlijke "boter en slagroom infuus" vervangen.

 
Juist, indigo! I-lady behoort tot een groep vrouwen die ik hier wel vaker tegenkom, die of een eetstoornis hebben of er tegenaan schurken. Ze neigen allemaal naar vegetarisme, wat op zich al een eetstoornis is en aantoonbaar tot verdere eetstoornissen leidt. Ze zijn allemaal bang voor rood vlees en verzadigd vet, omdat een hardnekkig stemmetje in hun achterhoofd maar blijft zeggen dat dit slecht voor hen is. En ze hebben allemaal de neiging om de oplossingen in een of meerdere potjes (supplementen) te zoeken. Uithongering, bewust of onbewust, is iets wat hen verder kenmerkt en ze zijn bang om,z zoals Janse het terecht verwoordt, zichzelf te BOMBARDEREN met voedingsstoffen. De werkelijke ommeslag zit hem dan ook niet in de voeding zelf, maar in de RELATIE MET VOEDING. Ik bespeur een negatieve emotionele relatie met helende, voedzame voeding en daarmee dus een zelfsaboterend ego dat de WIL om werkelijk te helen negatief beinvloedt.

Mike

 
Nou daar zit je dan helemaal naast Mike..ik ben niet bang voor vet..totaal niet! maar heb al een paar keer geschreven dat er wel een koemelk allergie in de famillie zit..ikzelf dusdanige ernstige gezondheidsproblemen heb gehad dat ik er bijna aan onderdoor ben gegaan..en ik dus mijn dieet stapje voor stapje aanpas op mijn tempo.Ik heb geen eetprobleem..ben totaal NIET bang om dik te worden..sterker nog eten is een van die dingen die ik super graag doe.Snap best dat je veel van dit soort vrouwen tegen kom,maar daar hoor ik niet bij.Vindt het dan dus ook prettig om gewoon met respect behandeld te worden,zonder continu dit soort veroordelingen.

 
Zit ik er echt naast? Niet alleen ik, maar ook andere forumleden proberen je iets te vertellen.

Ikzelf 2 maanden geleden;

Quote:
Je voedingspatroon komt op mij nogal vegetarisch en koolhydraatrijk over. Daar is nog veel winst te behalen!


https://www.fatsforum.nl/topic/even-voorstellen-11#post-52443

Nu heb je zeker veranderingen ingevoerd sinds die tijd, maar onderstaande commentaren van medeforumleden zijn van recente datum.

ad ligtvoet, 2 dagen geleden, in deze zelfde thread:

Quote:
Draai er niet omheen I-Lady.Zorg dat je continu je voeding op orde hebt en kijk dan in hoeverre de problemen nog voorhanden zijn.waarom zou je eerst een aparte oplossing uitzoeken wanneer door het slechte eten een kluster aan klachten kan ontstaan?


https://www.fatsforum.nl/topic/verkrampte-spieren#post-62225

Janse, 1 dag geleden:

Quote:
Je bent zwaar ondervoed. Je zult je lichaam moeten BOMBARDEREN met voedingsstoffen om hier uit te komen.

En dan geen chiazaadjes, lijnzaad of andere rare "superfoods", maar ECHT eten, dierlijke voeding dus.


https://www.fatsforum.nl/topic/erg-slank-wil-aankomen#post-62379

Ilustvet, 1 dag geleden, in deze zelfde thread:

Quote:
Als je zo mager bent eet je lichaam je spieren op, natuurlijk raken die dan verkrampt. Hup aan een slagroom en boter infuus jij!


https://www.fatsforum.nl/topic/verkrampte-spieren#post-62394

Alexandra, 1 dag geleden, in deze zelfde thread:

Quote:
Je kan het niet oplossen met supplementen! Als je niet aan de goede voeding gaat dan veranderd er niets. Dat is trouwens niet waar, dan zal het waarschijnlijk slechter gaan.


https://www.fatsforum.nl/topic/verkrampte-spieren#post-62442

Alexandra, 1 dag geleden, in een andere door jou gestarte topic:

Quote:
In hoeverre heb jij de tijd om het "rustig aan te doen" I-Lady? Is de klok bij jou niet al 12 uur aan het slaan? Rustig aandoen lees ik bij jou als vasthouden aan oa een vetvrij dieet. En daarmee ga je het niet redden. Kan je nog zoveel tips vragen, zeggen dat de switch hebt gemaakt, maar als jij niet snel veranderd dan ga je achteruit ipv vanuit stilstand naar vooruitgang.


https://www.fatsforum.nl/topic/erg-slank-wil-aankomen/page/2#post-62440

Indigo, vandaag nog, ook in deze thread:

Quote:
Ik benoem het nog even expliciet omdat je schrijft dat je voldoende vet inneemt omdat je kokosolie gebruikt, en het mij in mijn eigen omgeving opgevallen is dat dit een veel voorkomend misverstand is. Vooral onder die mensen die ergens toch nog bang zijn voor vet en zich daarom veiliger voelen bij de inname van kokosolie.

Kokosolie echter, kan niet het dierlijke "boter en slagroom infuus" vervangen.


https://www.fatsforum.nl/topic/verkrampte-spieren#post-62513

Als je al deze signalen bij elkaar optelt, zoals ik heb gedaan, dan kom ik in ieder geval tot de conclusie dat er een angst voor eten en vooral voor vet eten speelt. Dat noem ik een ontluikende (en waarschijnlijk onbewuste) eetstoornis!

Mike

 
En als je niet tegen melkeiwitten kan ga dan aan de reuzel (en niet een klein beetje dat in boullion zit) en ghee. In ghee zit namelijk helemaal geen melkeiwit meer. En zorg voor meer maag zuur, zodat je weer tegen melkeiwit kan. In die twee maanden dat je lid bent had je dat allang kunnen doen.

 
Ik heb een angst voor verschrikkelijke buikpijnen en doodziek zijn en heb een paar jaar geleden inderdaad angst gehad om uberhaupt te eten..had angst voor de volgende ochtend omdat ik niet wist hoe ziek ik die dag weer zou zijn en ik echt een verschrikkelijk leven had.Met niemand die me kon helpen en echt urenlange darmkolieken waarbij ik me dood en doodziek voelde..dus ja..dat was traumatisch en dat wil ik NOOIT meer terug.Dat is de voorzichtigheid die je merkt maar dat heeft er niet mee te maken dat ik niet WIL veranderen of dingen uit WIL proberen.

Ik dacht dat bottenboullion ook vet was maar dat is dus niet zo..verder ben ik bezig met rauwe melkkefir aan te schaffen via de rauwpower site.Daar wil ik mee beginnen,ook om eerst van de candida af te komen en ik dacht dat als dat goed gaat ik het kan aanvullen met meerdere zuivelproducten zoals slagroom,roomboter,kaas etc.

Ik blijf echt niet vasthouden aan mijn vetvrije dieet..ik wil juist weer helemaal gezond worden.Maar ik beschouw jullie adviezen als bezorgdheid..dus bedankt daarvoor..ik ben me er echt goed van bewust dat mijn lijf behoefte heeft aan goed en vet voedsel.

 
ik had ook last van spierzwakte. Toen zwaar vitamine D tekort. Onlangs de mineralen en vitamines gecheckt en allerlei aanvullingen gedaan(zie tekort test op mijn website) o.a magnesium, jodium, zink. Ik merk dat nu alles op peil is dat mijn opstart problemen (in gewrichten) bijv als ik op sta van een bank zo goed als weg zijn.

Ik lees dat je een koemelk allergie hebt, heb ik ook. Vaak gaat deze samen met een tarwe allergie. En tarwe kan je vitamine D opname blokkeren. Dat was bij mij het geval.

je zou ook een teveel aan calcium kunnen hebben. Die calcium gaat dan op andere plekken neerslaan en dat geeft ook dat stramme gevoel. Magnesium helpt tevens om eventuele overtollige calcium op te heven. Dus aanrader magnesium.

 
Ik heb maandenlang 24/7 pijn gehad in lever/galstreek. Continue en in die maanden iedere nacht (op den duur geen enkele uitzondering!) minimaal 1 maar meestal 2 koliekaanvallen erbij. Dus ik sliep iedere nacht maximaal 4 uur, verdeeld over 2 keer slapen. Ik ken je angst, die angst maakte dat ik niets meer durfde te eten, want alles maakte de pijn erger, iedere dag vielen er voedingsmiddelen af. Op den duur at ik 6 rijstewafels per dag en 's avonds een vega-ding. Niet dat het hielp.... Craving naar vet, dus friet met mayoniaise. Maar dat is niet iedere dag gezond, dus ja.... Heel veel kilo's afgevallen (gek he, als je niets aan voeding binnen krijgt....), 3 kledingmaten ten opzichte van wat ik deze zomer draag. Maar.... Op het moment dat ik dit forum heb gevonden ben ik om gegaan. De eerste week alles uit mijn kasten weg gedaan. Als een gek rondjes gereden in de buurt van Breda op zoek naar boeren. Vol aan de rauwe melk, vetten, vetten en vetten. En ik kan je vertellen. De vetten hebben mijn leven gered! Vanaf eigenlijk het eerste moment zijn mijn klachten zo gigantisch veel minder geworden! Van 24/7 pijn ging ik naar gevoeligheid en last. Van iedere nacht kolieken ging ik nachten doorslapen! Een verademing!

En ik heb nu een lijf dat ik over het algemeen begrijp, waar ik oprecht naar kan luisteren, maar eigenlijk zegt het maar 1 ding, geef mij mijn vetten! Daarnaast kan ik zeker nog niet zonder de adrenal, zit ik weer "braaf" aan de levertraan, ben ik nog niet vrij van lever en galstenen, is mijn maagzuur niet in orde en heb ik nog wat andere klachten. Maar.... Ik LEEF! Het overleven van een jaar geleden is absoluut voorbij!

Laat de angst los en geef jezelf de kans op leven ipv overleven.

 
Beste I-lady,

Wat herken ik veel in je verhaal ! Hier heb ik alle respect voor de forumleden die het goed doen op koemelk, echter met je familiehistorie zou ik hier ook heel voorzichtig mee zijn. Hier als aanvullend naslagwerk op het forum in het afgelopen jaar meerdere malen mijn gezondheidsboeken geraadpleegd en er de informatie uit gehaald dat tarweallergie en koemelkallergie vaak met elkaar samen gaan. Van alles geprobeerd en jammer genoeg kan ik ook niet op rauwe koemelk door een slechte eiwitvertering.

In aanvulling op de reactie van Mtje die ik hier enorm om haar waardevolle bijdragen waardeer, kan ik bevestigen dat vitamine D in jouw geval de missing link is. Het beste wat je nu eerst kan doen is de levertraan bestellen van Green Pasture. Deze bevat zoals Mike al eerder aangaf een ideale verhouding tussen vitamine A en D. Halitran daarentegen niet om de reden dat deze synthetisch van samenstelling is.

Wat je nu alvast kan proberen is gefermenteerde melkproducten zoals de kefir en yoghurt op basis van rechtsdraaiend melkzuur.

Ook magnesiumcitraat bevrijdt je van een stram spiergevoel.

Veel succes !

 
Bedankt allemaal voor jullie waardevolle bijdragen!

Vivianne:kun jij wel tegen de gefermenteerde melkproducten? gluten waren bij mij ook echt een enorme boosdoener..als vitamine d de missing link is bevestigd dat idd ook waarom ik me zoveel beter voel bij zonnig droog weer..de levertraan ga ik direct bestellen.

Alexandra:respect hoor..vindt het moedig dat je die switch zo gemaakt hebt..ik merk wel dat ik moediger wordt door de oxypowder omdat het dan al minder fout kan gaan in mijn hoofd inieder geval.Dus ik ga daar ook echt mee aan de slag..ik durfe op een gegeven moment ook niks meer te eten,maar daar ben ik gelukkig al wel overheen.Maar ik begin met alle nieuwe dingen wel rustig {in het weekend en dan klein beginnen}

 
Beste I-lady,

Hier kan ik inderdaad tegen gefermenteerde melkproducten. Wel eet ik deze met mate.

 
Het maakt mij niet wat voor vet iemand eet, koe, varken, schaap of wat dan ook. Als het maar dierlijk is! Het gaat er om dat je het tot je neemt. En als je het allemaal niet kan verdragen, dan is het het sytsteem dat niet werkt. Niet de voedingsmiddelen die niet goed zijn.

 
ik dacht eens gelezen te hebben dat Franse roomboter zonder eiwit is, standaard!

 
Quote:
ik dacht eens gelezen te hebben dat Franse roomboter zonder eiwit is, standaard!



Franse roomboter is zonder lactose.

 
oei, daar zat ik later ook aan te denken, lactose.

Zonder eiwit wilde ik mee zeggen, als je problemen hebt met eiwitvertering krijg je wel de vetten en niet teveel eiwitten.

Dan toch maar klaren de boter.

Dank je Boschje dat je het rechtgezet hebt.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.469
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan