vermoeidheid en werk......

San,

Het kan me niet schelen wat die biofotonentherapeut wel of niet meet, maar jij hebt absoluut een primair bijnierprobleem en een secundair schildklierprobleem! Je hebt al een geschiedenis van burnout en je kampt met bloedsuikerschommlingen, wat ook je moeheid verklaart (is extreem vermoeiend voor het lichaam). Ik weet het allemaal niet zo met die biofotonen- en bioresonantie'therapeuten'... :?

Mike

 
Ik ook niet Mike. De vaccinatieschade is in ieder geval ontstoort door haar, daar geloof ik wel in. Ik ben nu in ieder geval op de goede weg qua voeding, leverreinigingen, supplementen zoals jodium, voor mijn gevoel. Ik hou dit nog een aantal maanden vol en dan ga ik naar iemand als Ron Veldhuis om eens goed mijn hormonen en schildklier te laten testen. Tot voor kort was ik nog te slordig met het eten, het werkt ook niet om behandeld te worden als je nog teveel "slackt", dat vind ik dweilen met de kraan open.

Fijn Pinklady dat jij goed aan het herstellen bent! Het heeft je helaas wel tijd gekost, maar je bent de goede weg ingeslagen en je merkt nu de resultaten.

 
Wat een therapeut meet is altijd een momentopname en kan dus een uur of en dag later anders uitvallen. Daarnaast is het ook nog de vraag of de meting goed wordt uitgevoerd. B.v. bij bioresonantie/mesologie/electro-acupunctuur wordt een bepaalde stof in een houder geplaatst, of in de hand van het proefkonijn, vervolgens wordt gemeten wat dit doet. behalve de stof zelf, is er ook een verschil in de hoeveelheid tussen wat op zo'n moment gemeten wordt en de hoeveelheid die je inneemt en dan nog de mate waarin die stof wordt opgenomen in door het lichaam. Kortom, te veel variabelen om er met zekerheid conclusies uit te trekken.

 
Pfft vermoeidheid en werk..dat is precies waar ik nu tegenaan loop..ben zo over,over,over vermoeid dat ik echt niet meer in staat ben om te werken..wat ik nu doe qua werk doe ik op adrenaline maar dat is echt niet goed.Ik probeer het zsm te veranderen want ik ben echt OP...

 
Dat vind ik nou zo interessant vandaar dit topic.

Als je heel moe bent wat zou een mens dan nog wel kunnen?

Je zou bijvoorbeeld de hele dag in bed kunnen blijven liggen maar daar schiet je na een tijdje ook niets mee op. Ik zat dus een tijd geleden met deze vragen en ben er achter gekomen dat je energie krijgt door beweging. Beweging in je eigen tempo.

Wat zou je doen als je alleen op een eiland leefde en je bent dood op? Je zou dan toch ook gewoon dingen gaan ondernemen in je eigen tempo?

Misschien doen sommige mensen juist te veel dingen die energie kosten waardoor we eenvoudig werk als stofzuigen niet meer kunnen doen.

Je kunt gewoon veel energie winnen als je bezig bent in je rechterhersenhelft. Eigenlijk ben ik er achter gekomen dat je grotendeels van de dag in die rechterhersenhelft kan komen door alle prikkels in je hoofd uitschakelen en gewoon iets te gaan doen. Al is het maar zittend werk dat is beter voor je energie als moe niks doen.

 
Helaas gaat die theorie niet altijd op Charade..ik heb bijv. lichamelijk werk..ben altijd wat aan het doen en daar wordt je fysiek echt wel moe van!

 
Quote:
Bezig zijn hoeft dus niet altijd energie te kosten als je er anders naar kijkt.

Wat we soms vergeten is dat werken energie kan opleveren.


Quote:
Misschien doen sommige mensen juist te veel dingen die energie kosten waardoor we eenvoudig werk als stofzuigen niet meer kunnen doen.



Charade,

Je moet twee dingen wel goed uit elkaar zien te houden.

Ja het is zo dat vermoeidheid een psychische oorzaak kan hebben maar meestal is het een lichamelijke oorzaak.

Wat je bijvoorbeeld zegt dat mensen soms te veel doen en dan gewoon niet meer de energie hebben om te stofzuigen is gewoon onzin. Je hoort gewoon meer dan voldoende energie te hebben om te werken en huishoudelijke taken etc te doen.

Het voorbeeld van San is ook zoiets. Genoeg dokters die dan gaan zeggen dat ze dan te veel heeft gedaan of juist te weinig (je moet door de vermoeidheid heen of zo :roll: ). Dan heeft ze de energie niet goed gespreid over de dag bla bla bla.

Alsof een jonge vrouw of man een dergelijke fysieke belasting niet aan zou moeten kunnen.

Je wil niet weten hoeveel mensen er op dit moment zich door het leven slepen met o.a extreme vermoeidheidsklachten die nooit hulp zullen krijgen of dit zelf zullen zoeken omdat ze door de dokter is wijsgemaakt dat het 100% psychisch.

Deze mensen zijn veroordeelt tot een leven van 'sleep jezelf de dag door' en zichzelf schuldig voelen omdat ze toch zo lui en ongemotiveerd zijn. (maar daar hebben ze dan wel een pilletje voor)

En dan wordt deze mensen die zich geen raad weten hoe ze de (werk)dag door moeten komen door allerlei instanties verteld dat ze juist moeten werken zodat ze weer energie krijgen. En zelfs na het werk niet gaan uitrusten! Nee! Ga sporten, hardlopen of in de tuin werken! Krijg je energie van!

Als je bijnieren, schildklier en weet ik wat nog meer niet optimaal functioneert kan je gaan positief denken, mediteren of 'leuke dingen' gaan doen tot je een ons weegt, totdat je deze lichamelijk problemen gaat oplossen met fysieke middelen zal er aan je energie niveau niets veranderen.

 
Mooie post Pike, je slaat de spijker op zijn kop! Je moet altijd maar "iets" doen, dan knap je wel op! Niet dus. In de eerste week dat ik overspannen thuiszat ging ik nog 3 keer sporten, want "ik had daar toch tijd voor". Mijn nek zat compleet vast, ik was helemaal de weg kwijt, maar toch ging ik. Na 3 weken thuiszitten ging ik maar weer werken, want ik was bang dat ik anders angst voor het werk zou krijgen. Huilend ben ik weer begonnen, wel parttime. Iemand maakte daar nog eens een grapje over: He parttimer, ga je weer naar huis? Een ander vroeg wat ik na het eind van mijn contract zou gaan doen (in overleg met de manager zou ik mijn contract afmaken, en licht administratief werk doen ipv mijn oude activiteiten). Ik gaf aan eerst bij te komen en rustig te overdenken hoe en wat. Waarop ik als antwoord kreeg: "Nou wat een mazzel! Mijn vriend zou dat niet toestaan hoor, ik zou gewoon aan het werk moeten!"

Zo, weer even wat gal gespuugd ;-) Dan ben ik het maar weer kwijt ;-)

 
Pike@ Als je bijnieren, schildklier en weet ik wat nog meer niet optimaal functioneert kan je gaan positief denken, mediteren of 'leuke dingen' gaan doen tot je een ons weegt, totdat je deze lichamelijk problemen gaat oplossen met fysieke middelen zal er aan je energie niveau niets veranderen.

Hier ben ik deels niet mee eens. Je lichaam kan baat hebben bij energie die je opvangt door beweging. Langzame beweging laat energie stromen.

Het draait natuurlijk om de juist balans maar vergis je niet in de onzichtbare kracht van de beweging. Ik denk dat je eigen handen ook veel energie kunnen geven. Zo af en toe schoonmaken en bezig zijn met je handen is misschien heel gezond.

Je moet niks daar ben ik het mee eens en dat mag men eigenlijk ook niet vergeten.

Ik noem het onzichtbare energie als dat kan vangen dan is het toch prachtig.

Zolang je iets zelf kunt zou ik het zelf doen. Als het je energie kost dan moet je het ook niet doen. Misschien dat we minder moeten gaan denken en meer moeten gaan voelen.

 
Je slaat de spijker op zijn kop Pike! Want wat wordt al die mensen vertelt op de dagbehandeling van ingeest? Ga sporten, opruimen, positief denken etc terwijl ze waarschijnlijk niet eens kunnen en willen! De dualiteit van lichaam en geest moet je in dit geval opheffen. Ik vertelde ze altijd dat als ze niet op hun gezondheid letten ze niet beter worden, nou dat werd me nooit met dank afgenomen!

San, die egolaaiers moet je lekker laten praten! Zijn zelf zo onzeker dat ze blijven meelopen met die verknipte maatschappij, en als iemand het anders doet vooral een gevoel van minderwaardigheid meegeven, precies zoals ze bij zichzelf van binnen doen!

Brian

 
Het denken zit ons soms in de weg. We zijn hier in de wereld maar niet van de wereld.

Ik zeg altijd dat mensen mij niet goed kennen dus dan doet hun oordeel er ook niet zo toe.

Bijna iedereen heeft een mening over een ander maar het is de kunst om daar zelf neutraal naar te blijven kijken, want die mening kan ook energie kosten, omdat die mening vaak tegenstrijdig kan zijn.

Ik wil mensen niet in het harnas jagen met mijn energie verhaaltjes maar het is wat ik zelf ervaren heb.

 
Brian@ mooi stukje.

Maar er zijn mensen die leven met hun hart en die naar die maatschappelijke onzin niet meer luisteren.

Mensen die onzin vertellen en leugens zijn inderdaad onzekere mensen en je zult ze overal tegen komen. Ze hebben altijd een mening maar diep van binnen voelen ze zich ook niet lekker dat zie je alleen al aan hun onzekere verhaaltje. Het zijn soms net kleine duiveltjes die aan je benen lopen te zagen. Deze mensen zijn nu eenmaal op deze wereld. Bijna mijn hele familie is zo maar ik laat ze het omgekeerde zien.

 
Ik ben het ook helemaal met San en Pike eens. Ik heb dit ook al jaren lopen roepen en niemand geloofd me, ook nog steeds als ik zei dat moet je zelf mee maken om te weten hoe het is. Tot dat ze zelf met precies dezelfde problemen komen en dan is het van dat weet jij niet hoe erg het is dat heb jij nog nooit gehad. Serieus dit heb ik een keer precies zo gehad en er zat nog geen eens zo veel tijd tussen. En toen kregen ze van mij te horen ja wel dat heb ik de laatste jaren ook al last van. Het enige wat ze dan nog kunnen doen is een beetje oh ja stamelen.

 
Quote:
Tot dat ze zelf met precies dezelfde problemen komen en dan is het van dat weet jij niet hoe erg het is dat heb jij nog nooit gehad



Ik heb precies hetzelfde gehad!

En ook nog vele andere situaties waaruit blijkt dat veel mensen op de een of andere manier totaal niet onder de indruk zijn van je lichamelijke klachten, hoe ernstig ook, als je er geen officiële naam aan kan geven.

Ze zijn het zo weer totaal vergeten.

Ja ja zal wel ik ben ook wel eens moe of zo wordt dan blijkbaar gedacht. Alsof er twee soorten moeheid bestaan: "niet moe" en "wel moe" pfff..

Deze is ook leuk:

Hoe vaak ik vroeger niet tegen collega's, chefs, familie en vrienden heb gezegd dat ik totaal uitgeput ben als ik wakker word waarna het alleen maar bergafwaarts gaat.

En dan wordt vaak doodleuk verder op in het gesprek gezegd dat het "heel normaal is om na een dag werken een beetje moe te zijn"... :twisted:

Dus totaal niet luisteren en ook nog een keer doen alsof ik een of andere debiel ben die bij de minste geringste vermoeidheid begint te bleren dat ie moe is.

Het op zo'n ongelooflijk nare manier totaal bagatelliseren van je lichamelijk problemen, door je omgeving, en gewoon domweg niet willen luisteren als je wat zegt is bijna net zo erg als de problemen zelf.

Gelukkig ben ik nu van die ellende af.

 
Altijd moe en geen energie - Mogelijke redenen
Voel je je altijd moe en futloos? Heb je een constant gebrek aan energie? Doordat je je niet fit voelt merk je dat het moeilijker wordt om dingen die je normaal deed te blijven doen. Door het gebrek aan energie wil je liever gaan slapen dan je met andere activiteiten bezig te houden. Als dit je dagelijkse leven beïnvloedt is het tijd om een oplossing te zoeken. Er zijn verschillende mogelijke oorzaken van langdurige moeheid en er zijn een aantal maatregelen die je kunt nemen om dit probleem op te lossen.

Te weinig slaap
Als je altijd moe bent, kan het zijn dat je gewoon te weinig slaapt. Niet iedereen heeft acht uur slaap nodig om goed te kunnen functioneren. Elke persoon heeft een andere slaapbehoefte, maar iedereen moet wel genoeg slapen. Als je niet genoeg slaapt, zal je dat zeker overdag merken. Je hebt moeite om je te concentreren en je bent moe. Door op een vast tijdstip weer op te staan, kun je dit probleem oplossen. Het helpt ook om in je slaapkamer geen televisie te kijken en ook geen telefoons en laptops te gebruiken. Je zal ook beter slapen als je ervoor zorgt dat je slaapkamer donker is.

Slaapapneu
Er zijn mensen die hun best doen om voldoende te slapen, maar omdat ze apneu hebben worden ze ’s nachts vaak wakker. Bij slaapapneu ontwaak je automatisch omdat je adem telkens even stokt. Meestal merk je niet eens dat je ontwaakt, doordat je meteen weer indommelt. Het resultaat is dat je de halve nacht wakker bent. Overdag ben je dan slaperig en moe. Minder alcohol drinken, stoppen met roken en afvallen kunnen helpen. Het gebruik van kalmerings- en slaapmiddelen verergert apneu. Een antisnurkbeugel of neusmasker kan uitkomst bieden bij ernstige slaapapneu.

Hartproblemen
Als je merkt dat je tijdens je normale bezigheden van elke dag snel moe wordt, kan het een teken zijn dat je hart niet goed functioneert. Het is verstandig om naar je huisarts te gaan als je ineens moeite hebt met dingen die je voorheen gemakkelijk kon doen. Door een aantal testen te doen kan je te weten komen of je hartproblemen hebt.

Bloedarmoede
Zuurstof wordt door onze lichaam vervoerd door de hemoglobine die in rode bloedcellen zit. We spreken van bloedarmoede als er te weinig rode bloedcellen in je bloed zitten of als ze niet goed werken. Doordat er minder zuurstof wordt vervoerd ga je je slap voelen, word je sneller moe en kan je last hebben van duizeligheid. Er kunnen veel oorzaken zijn van bloedarmoede. Een vaak voorkomende oorzaak is ijzergebrek. Andere mogelijke oorzaken van bloedarmoede zijn: een verhoogde afbraak van rode bloedcellen, hevig bloedverlies of aandoeningen die de aanmaak van rode bloedcellen tegenwerken. Hoe bloedarmoede medisch behandeld wordt is afhankelijk van de oorzaak.

Depressie
Depressie is een psychische ziekte, maar het zorgt ook voor een aantal lichamelijke problemen. Enkele lichamelijke klachten bij mensen die depressief zijn zijn bijvoorbeeld een verminderde eetlust, hoofdpijn en vermoeidheid. Als je je enkele weken lang vermoeid en somber voelt, is depressie misschien de oorzaak daarvan. Depressieve klachten kunnen soms vanzelf weggaan. Maar als je er last van blijft houden, is de volgende stap medicatie, psychologische hulp of een combinatie daarvan.

Onregelmatige werktijden
Mensen die nachtdiensten draaien of op onregelmatige tijden werken, verstoren hun biologische klok. Bij sommige mensen lukt het niet om hun slaap overdag in te halen, met het gevolg dat ze moe zijn wanneer ze weer moeten werken. Supplementen met melatonine kunnen helpen om goed uit te rusten. Om overdag makkelijker in slaap te vallen moet je ervoor zorgen dat je slaapkamer donker, stil en koel is.

Gebrek aan brandstof
Om goed te kunnen functioneren heeft ons lichaam genoeg brandstof nodig. Je zal er niet fitter op worden als je te weinig eet of niet voldoende voedingstoffen binnenkrijgt. Gezonde voeding is dus heel belangrijk. Zorg ervoor dat je elke dag ontbijt en genoeg koolhydraten en eiwitten eet. Houd je energie gedurende de dag op peil door gezonde tussendoortjes te eten.

Teveel cafeïne
Veel mensen drinken koffie om alert en wakker te blijven. Maar als je teveel koffie drinkt kan dat ervoor zorgen dat je juist moe wordt. Dan is er sprake van een overdosis cafeïne. Als je ineens stopt met koffiedrinken zal je ontwenningsverschijnselen krijgen. Het beste is om je inname van cafeïne langzamerhand af te bouwen door minder koffie en cola te gaan drinken.

Een trage schildklier
Door het aanmaken van hormonen regelt je schildklier je stofwisseling. Er worden te weinig hormonen geproduceerd als je schildklier te traag werkt. Dat heet hypothyreoïdie. Mensen met een trage schildklier worden snel moe en voelen zich sloom. Ze kunnen ook aankomen en ze hebben het snel koud. Je kunt te weten komen of je schildklier traag werkt door een bloedonderzoek te laten doen. Het tekort aan schildklierhormonen kan aangevuld worden door medicijnen.

Urineweginfectie
Het meest voorkomende symptoom van urineweginfectie is het vaak moeten plassen dat gepaard gaat met een branderig gevoel. Soms zijn er echter geen duidelijke symptomen aanwezig. Vermoeidheid kan ook een verschijnsel zijn dat zich voordoet bij urineweginfectie. Om te weten of je urineweginfectie hebt, moet je een urinetest laten doen. Deze infectie wordt behandeld met antibiotica.

Diabetes
Bij diabetici blijven de suikers in het bloed zitten en worden ze dus niet in energie omgezet in de cellen. Er ontstaat dan een te hoog bloedsuikergehalte in het bloed. Je lichaam komt hierdoor zonder energie te zitten. Mensen die diabetes hebben zullen zich daarom vaak moe voelen.

Uitdroging
Om goed te werken en om jezelf af te koelen heeft je lichaam genoeg vocht nodig. Als je vaak vermoeid bent is het mogelijk dat je bent uitgedroogd. Zorg ervoor dat je de hele dag door water drinkt. Wacht dus niet tot je dorst hebt. Ongeveer 1,5 tot 2 liter water drinken per dag is voldoende.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl...jd-moe-en-geen-energie-mogelijke-redenen.html via http://www.leefbewust.com/2016/nieuws/120116.html
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.478
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan