verstopping van de darmen (obstipatie)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Bull
  • Startdatum Startdatum
Te veel te lang kunnen je bijnieren niet aan, dagelijks een gram is een overdosis?

 
Ik heb nu denk ik de oplossing gevonden voor de obstipatie.
Ik drink nu 3 tot 5 liter water per dag en al de problemen zijn verleden tijd.
Het lijkt er op dat het gewoon een soort uitdroging was van het lichaam.
Nu dat er voldoende vocht voorhanden is lijkt het wel of de ontlasting met vocht het lichaam kan verlaten.
Bijkomend voordeel is dat de overtollige kilo's er ook af vliegen.
Een soort grote voorjaars schoonmaak.
 
Lees ook dat rode iep of Slippery elm goed is voor darmen.

In welke vorm zou ik dat het beste tot me kunnen nemen? Iemand tips kwa verkooppunten?
 
Las net verderop in dit topic dat lijnzaad fyto-oestrogenen bevat. Nu eten mijn 15 jarige dochter en ik dit elke ochtend door de rauwmelkse yoghurt. Met wat fruit en walnotenolie. Is dit dan net als soya, wat ook planten oestrogenen bevat, dan niet goed voor ons?
Zonnige groet uit Frankrijk :-)
 
fyto oestrogenen gooien heel je hormoonhuishouding door de war en lijnzaad bevat dit dus ook.

Wat zijn fyto-oestrogenen?

Fyto-oestrogenen zijn plantaardige oestrogeen-achtige stoffen die via de voeding in het menselijk lichaam terecht komen. Het lichaam maakt fyto-oestrogenen dus niet zelf aan, daarom wordt dit type oestrogenen ook vaak xeno-oestrogenen genoemd. Fyto-oestrogenen lijken qua structuur enigszins op het menselijke hormoon estradiol (17-β-estradiol) en kunnen zich daardoor binden aan oestrogeenreceptoren in het lichaam, zowel bij vrouwen als mannen. Omdat fyto-oestrogenen op moleculair niveau sterk lijken op menselijke oestrogenen kunnen ze het lichaam dus ‘foppen’ en menselijke oestrogenen imiteren. Ook kunnen fyto-oestrogenen de aanmaak van lichaamseigen oestrogenen in het lichaam aanwakkeren (Fatih et al., 2005).

Fyto-oestrogenen werden voor het eerst door wetenschappers ontdekt in 1926, maar toen was nog niet duidelijk of ze invloed konden hebben op de stofwisseling bij mensen of dieren. Dat fyto-oestrogenen wel degelijk de stofwisseling beïnvloeden bleek in de jaren ’40, toen boeren ontdekten dat de vruchtbaarheid van schapen beïnvloed werd als zij veel rode klaver (een plant die zeer rijk is aan fyto-oestrogenen) aten.
 
Veel water drinken is OK, maar dan wel als sole, anders raak je te veel mineralen kwijt, je wordt dan loom / slaperig, futloos.

Linus Pauling heeft alles rondom vitamine C grondig onderzocht en nam zelf 3 gram per dag bij normale gezondheid. Bij ziekte en stress kan de dosis tijdelijk flink omhoog, je gaat vanzelf aan de dunne als het te veel wordt. Het lichaam regelt (gelukkig!) alles heel goed, zolang het geen tekorten heeft en geen langdurige zware stress.
 
hoi Muis, dit zit in dat produkt: check je zelf geen ingredienten?

E202, ook wel Kaliumsorbaat, is een slecht e-nummer. Het is een chemisch conserveermiddel en kan een wisselwerking aangaan met nitraten en astma, neusverkoudheid, darmstoornissen, huidallergieën en geboorteafwijkingen veroorzaken. http://www.e-nummers-lijst.nl/alle-e-nummers/e202-kaliumsorbaat/

Natriumbenzoaat: een zeer schadelijk conserveringsmiddel dat gebruikt wordt om schimmelvorming tegen te gaan, maar ook gezonde cellen in het menselijk lichaam doodt. Vaak wordt deze stof slechts vermeld als ‘conserveringsmiddel’ op de verpakking. Het wordt gebruikt in duizenden producten, zelfs in producten die beweren dat ze geheel natuurlijk zijn. Natriumbenzoaat zit onder andere in augurken, slasauzen, jam, azijn, fruitsappen, dipsauzen, kaas, ketchup en frisdrank. http://jessevandervelde.com/kunstmatige-toevoegingen-de-ongezonde-aanvulling-op-je-voedingspatroon/
 
Reactie van PCOSolutions over lijnzaad en oestrogeen;


Bedankt voor je mail. Een goede vraag die je daar stelt. Het primaire voordeel van de consumptie van lignanen is om de bloedniveaus van enterolactone te laten stijgen. Enterolactone is een stof die geproduceerd wordt tijdens het omzettingsproces van plantlignanenn door darmbacteriën. Enterolactone functioneert ook via verschillende mechanismen om oestrogeen niveaus te normaliseren. Dit gebeurt doordat deze stof het aromatase enzym verhinderd, die verantwoordelijk is voor de omzetting van testosteron in estradiol.

Omdat ook het ook op het SHBG niveau een stimulerende invloed heeft kunnen overtollige hormonen zoals bepaalde typen oestrogenen juist gebonden worden wat het zo bekende en schadelijke oestrogeen dominantie tegen gaat.

Oestrogenen kun je dus niet over één kam scheren. Er zijn verschillende vormen oestrogenen en het gaat er nu juist om of dat wat je inneemt een positief effect heeft op de hormoon (oestrogeen) balans. Het gaat bij het innemen van lijnzaad dus om het geheel van samenwerkende stoffen wat het effect bepaald op de hormoonspiegel. Voor een uitgebreid artikel van een deskundige op dit gebied, kun je hier alles lezen: http://www.pcos-solutions.nl/blog/sdg-plant-lignanen-uit-lijnzaad-bij-pcos/

Veel plezier en succes bij het verbeteren van je gezondheid op natuurlijke wijze! Mocht je nog vragen hebben, bel of mail gerust.

Alle goeds

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.160
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan