verstopte oren

mijnlijf

New member
Mijn zoon heeft erg nauwe gehoorgangen en zeer droog (nietvloeibaar) oorsmeer .

Resultaat is dat hij met enige regelmaat zijn oren moet laten uitspuiten bij de dokter .

En dan komen er zeer lange dunne proppen uit .

Dit is al eens mis gegaan waardoor hij dagen water achter zijn trommelvlies had .

Is het mogelijk om met H2o2 oplossing te druppelen ?

verschillende olien hebben tot nu toe weinig resultaat .

Nu je het zegt! Ik had vroeger zo af en toe een verstopt rechteroor. Dat kwam dan opzetten uit het niets en dan kon ik mezelf een half uur aan één kant horen als door een microfoon.

Soms een paar maanden niet, soms een paar keer per week. Had ongetwijfeld te maken met verminderde spierfunctie aan mijn rechterkant, dat heb ik al mijn hele leven. Maar dat verstopte oor is sinds ik op dit forum zit helemaal verdwenen! Raar.. maar iets in deze voeding heelt van alles en nog wat.

Interesant om te lezen..ik heb ook een soort van "lijmoren" ,het kraakt als ik slik en soms ben ik aan een kant doof/wattig.Ik heb er h202 ingedaan maar er gebeurde helemaal niets..heb het dus vast niet goed gedaan.Zowiezo heb ik last van dik,wit vastzittend slijm in de holtes..

ik heb honden en katten en tegenwoordig op het vlees.

Toen ik ze nog op de brok had (koolhydraten vnl.) hadden ze ook veel meer en vaker last van vieze oren. Krabden er ook regelmatig aan, ik zie dat nu nog maar zelden.

Als je op het web info zoekt over hoe je huisdieren te voeren (honden en katten) staat er ook vaak een lijst van symptonen door brokgebruik.

En de eerste 2 zijn vieze oren en huidklachten.

Bij mensen dus ook oorklachten...

I-lady: dat zijn eerder verschijnselen van het binnenoor. Als je conditie beter wordt, gaat dit vanzelf over.

Thx Gerard..ik eet dus ook nog teveel koolhydraten..ga mezelf even onder m'n kont schoppen.Heb zo'n drang naar koolhydraten en prop me daar het liefst helemaal mee vol..echt niet goed.Ga strenger worden voor mezelf..

Niet alleen strenger voor jezelf zijn, maar ook je vetten verhogen. Dat helpt echt bij het verminderen van de koolhydraten. Je lichaam wil wel een "vervanging".

Oke thx..vetten verhogen vindt ik nog lastig..maak wel de bottenboullion en merk dat mn lichaam dat heel prettig vindt..eet eieren.Maar nog geen zuivel omdat ik dat nog uit moet proberen..

Als je je vetten niet verhoogd dan kan je je koolhydraten ook niet verminderen. Je lichaam vraagt om brandstof en aan jou de keuze, vetten of koolhydraten. Maar je zal iets moeten geven. De drang naar kh blijft als je er niets tegenover stelt.

sinds vorige week maandag begonnen met wapf, daarvoor at ik erg veel brood, aardappels, groente, was de hele dag hongerig, sterker nog ik kreeg juist honger door het eten van een boterham ! redelijk onverzadigbaar was ik.

nu ben ik helemaal gestopt met brood en eet nu veel eieren (boerenomelet), melk, veel slagroom als tussendoortje, een beetje groente en meer vlees ben ik aan het opbouwen en ga ik ook meer eten.

sinds ik omgeschakeld ben naar dit dieet kan ik je zeggen dat ik helemaal geen hongergevoel meer heb, sterker nog, ik moet mij er soms toe aan zetten om savonds te gaan eten !

dat had ik 10 dagen geleden niet durven dromen, het kan snel gaan :-)

Dat is nou het verschil tussen voeding die voedt en voeding die vult. Er is me nog iets opgevallen aan jou, Ben: je bent een stuk rustiger! Toen je je voorstelde, kwam je opgefokt over. Nu lever je zeer constructieve, doordachte bijdrages aan dit forum. Je hersenen reageren ook goed op dit voedsel!

Mike

Ik ga ook proberen meer eieren te eten,heb vooral een drang naar hele vette boekweitpannekoeken..maar dat zal denk ik vooral de drang naar vet zijn.

Mijn verstopte oren hebben vaak een relatie naar darmproblemen: als het daar niet goed loopt, dan krijg ik last van mijn oren: pijn/ontsteking en ook meer oorsmeer.

Lievergezond, dit herken ik!

Als ik bitterzout neem waardoor alles eruit gaat lijkt de verstopping/pijn/druk minder te worden.

Even dit topic omhoog gooien hoor..neem nu veel meer melkkefir en de verstopte oren {en neus} worden alleen maar erger..zelf heb ik het idee dat het door de lever komt die ontgift..alleen vervelend is het wel want ik heb er behoorlijk koppijn door..iemand een idee waarmee ik dat vastzittende slijm beter kan afvoeren?

Beste I-lady,

Herkenbare klachten. Slijm kan duiden op ontgiften. Het lijkt erop dat je sinussen verstopt zitten door een versmalling. Ik zou even kijken hoe ik reageer als ik de kefir enkele dagen laten staan.

Een stoombadje met eucalyptusolie kan verlichting bieden.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.548
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan