verstopte oren

Oke dankje..ik heb al jaren last van vastzittend slijm {chronische voorhoofdsholteonts. en lijmoren} dus denk dat daardoor ook mijn sinussen verstopt zitten..maar ik zou er graag vanaf komen..dus als de kefir helpt om er vanaf te komen en ik moet het juist doorzetten dan neem ik het ongemak op de koop toe..

Beste I-Lady,

Elk geval is verschillend. Waak er even over of je al dan niet klachten veroorzaakt worden door een niet goed werkende darm en / of een te traag werkende schildklier. Sinusan gecombineerd met Echinacea helpt tegen de ontsteking en de hoofdpijn. Het is de vraag of kefir je probleem kan oplossen.

Na jaren gesukkel kwamen we er hier uiteindelijk achter dat een allergie voor zowel voor rauwe als gepasteuriseerde koemelk oorzaak van alles was. Deze laten we nu staan.

Oke dankjewel..ik laat het wel even een paar dagen staan en kijk hoe het dan gaat.Sinusan met echinacea ga ik even opzoeken..darm werkt zowiezo niet goed..sinusproblemen zijn ook daardoor ontstaan.

Even je voorsteltopic erbij genomen.

Je meldt al vanaf jongsaf aan veel slijmvorming en luchtwegontstekingen door melk. Heel herkenbaar verhaal in combinatie met de fibromyalgie. In het boek van Michael Maes worden ontstekingsreacties in combinatie met een niet goed werkende darm nader belicht.

Overweeg een keer voor de darmen een reinigingskuur met chlorella. Hier zelf heb ik er heel goede resultaten mee geboekt. Ze werken nu optimaal en geven nu zelfs spontaan aan als er iets mis is.

Volledigheidshalve meld ik dat mijn zoon zijn lijmoor ook samenhing met een niet goed functionerende darm.

Eet je nog steeds zo I-Lady?:
Quote:
Ik zal even laten weten wat ik nu eet.

S'morgens nu een glas sole op de nuchtere maag..gevolgd door een glas met wat geperste citroen en olijfolie.

Daarna eet ik een kom havermout die ik een nacht laat weken en daarna in water kook met wat gekookte lijnzaad en wat chiazaadjes.

Tussendoor: 2 kleine boekweit boterhammetjes van een boekweit brood die ik zelf maak/soms ook alleen een avocado.

In de namiddag eet ik warm..ik ben een echte aardappeleter..hier pas voor het eerst gelezen dat dat niet goed voor je is..maar moet dat dus meer gaan vervangen door vlees..meestal eet ik dus iets met aardappels,verschillende soorten groenten en dan soms een stukje vlees of vis erbij..{witte vis,want ook op vette vis reageer ik dus}qua vlees eet ik..rundergehakt,kip of kalkoen.

S"avonds eet ik soms nog wat boekweitbrood,soms een boekweitpannekoek..soms gewoon wat groente of nog een keer warm.

Zo ja dan denk ik dat daar iig een gedeelte van je problemen door veroorzaakt worden.

Nee absoluut niet! dat was in het begin..heb mijn voedingspatroon al heel erg omgegooid.

S"morgens kasha {boekweit}met ei, tussen de middag vaak gebakken eieren/omelet met groente etc. s"avonds groenten met basmati rijst en vlees {2/3x per week lever,2/3x per week vette vis} en tussendoor bottenboullion/soep.En ik was dus gestart met de melkkefir om te kijken hoe dat zou gaan en of ik kaas zou kunnen gaan toevoegen.Wat ik maak bereidt ik overigens met veel olijfolie en kokosolie.

Dankje Vivianne,dan ga ik chlorella aanschaffen..spirulina werkt anders denk ik dan chlorella he? dat heb ik nl nog staan.

Hoe heet het boek van Michael Maas?

Chorella werkt inderdaad anders dan spirulina. Chlorella is om te ontgiften.

Spirulina werkt op het verbeteren van het immuunsysteem.

Spirulina ontgift evengoed. Ik weet niet waar jij dit onderscheid vandaan haalt. Laatst kwam je ook al met disinfo over rood vlees en darmkanker, dus wees kritischer op informatie die je tot je neemt!

Mike

Wat is dan wel echt het verschil, buiten dat de een een zoetwater- en de ander een zoutwateralg is? De eiwitten in spirulina zouden kleiner zijn waardoor deze milder is dan de chlorella. Is het dan puur een kwestie van kijken/voelen wat het beste bij je past? In beide soorten gaat het nl om de chlorofyl.

An

Dag An,

In eerste instantie is googlen op het verschil tussen beiden inderdaad een beetje verwarrend. Aanvankelijk had ik op basis hiervan een verkeerde inschatting van de informatie over deze algen gemaakt.

Gelukkig vond ik hier achteraf nog een boekje dat samengesteld werd door een natuurkundig arts en dat maakt een goede inschatting van het gebruik van beiden iets gemakkelijker.

Op de site van Juglen staat een duidelijke uitleg over de toepassing van chlorella en spirulina. Meer hierover zie : http://www.ahealthylife.nl/de-superfoods-chlorella-en-spirulina/

Zelf heb ik geen ervaring met het gebruik van spirulina. Uit alles wat ik uit de betrouwbare bronnen van informatieverstrekking over spirulina inmiddels ingezien heb, wordt duidelijk dat de spirulina niet milder is voor mensen met een schildklieraandoening. Het is rijk aan jodium dat nauw betrokken is bij de productie van thyroxine.

Uit je voorsteltopic bleek dat er mogelijk problemen met je schildklierwerking zijn. Zelf heb ik hier ook last van gehad en werd ik op weg gezet door een capabele natuurgeneeskundig therapeute. Hier geen negatieve bijwerkingen van het gebruik van chlorella ondervonden. Let trouwens ook even op de terugkoppeling van Angela op de site van Juglen, zij waarschuwt ervoor dat spirulina beduidend meer jodium dan chlorella bevat en om deze reden minder geschikt is voor mensen met een niet optimale schildklierwerking.

Vandaar dat ik in jouw geval voor de chlorella in een niet al te hoge aanvangsdosering zou gaan en deze geleidelijk aan zou opbouwen. Er zijn forumleden die in het verleden trouwens van spirulina gerapporteerd hebben dat ze opgejaagder werden en minder goed gingen slapen.

Quote:
zij waarschuwt ervoor dat spirulina beduidend meer jodium dan chlorella bevat en om deze reden minder geschikt is voor mensen met een niet optimale schildklierwerking.

Maar dan is de chlorella toch juist wel geschikt, je hebt voor een betere schildklierwerking toch jodium nodig?

Lia

Quote:
Maar dan is de chlorella toch juist wel geschikt, je hebt voor een betere schildklierwerking toch jodium nodig?

Of het nu spirulina of chlorella is de medische "wetenschap" gaat er nog vanuit dat jodium slecht is voor de schildklier.

Je moet alles omdraaien om bij de waarheid uit te komen..

Quote:

Hier kunnen we je volgen zowel Tanja als Lia. Uit de informatie in de link kunnen we afleiden dat spirulina meer jodium bevat dan chlorella om de reden dat het een zoutwateralg is. Zou het niet zo zijn dat bij de combinatie van jodiumsuppletie en spirulina het risico gelopen wordt dat de schildklier veel te snel gaat werken en mensen hierdoor een onaangenaam en opgejaagd gevoel krijgen ?

Quote:
Of het nu spirulina of chlorella is de medische "wetenschap" gaat er nog vanuit dat jodium slecht is voor de schildklier.

Pike, ik ben het met je eens dat de medische wetenschap vanuit eigen belang veel tegenstrijdige informatie naar buiten brengt. Hier inmiddels iemand ontmoet die na inname van synthetisch schildklierhormoon nog meer gezondheidsproblemen kreeg.

Goedemorgen,

Mijn echtgenoot heeft ook last van verstopte oren/lijmoren, ik had gelezen dat je met H2O2 zou kunnen "behandelen"
maar hoe doe ik dat? Welke H2O2 (%) kan ik daar voor gebruiken, 35% of toch 3% en hoeveel druppels gebruik ik dan.

Alvast bedankt voor het antwoord.

Groetjes
Lia

Hoi Lia,

Nooit de 35% gebruiken voor de oren! Ik gebruik de 3%. Doe wat H2O2 in een oor m.b.v een druppelaar of evt. vanuit een dopje gieten. Hoofd een tijd scheef houden en wachten tot het bruisen is gestopt.
Dit is een leuk filmpje, kijken vanaf ± 8 minuten:

Mijn zoon heeft een motor en vindt het leuk daarop te rijden af en toe, dus kwam hij zondag op bezoek (een uur rijden).
Wat ik niet wist, hij rijdt met oordopjes en uiteraard een helm. Want er is tijdens de rit een gigantische druk/wind op de oren.
Maar..... z,n oren doen zeer. Hij vertelde dat hij ooit eens te diep onder water was geweest en dat toen zijn trommelvlies was gebroken.
Hou je dan pijn als dat weer hersteld is en kan dat uberhaupt herstellen?
Nu vraag ik me af of alsnog waterstofperoxide zou kunnen helpen of misschien juist niet.
Zijn er hier motorrijders die hier bekend mee zijn?
Hoewel ik me nu afraag of hij daarna zijn oren heeft laten nakijken bij de arts. Als ik in zijn plaats was zou ik dat eerst eens doen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.548
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan