verzoek om adresjes voor goed (biologisch) vlees

Ik wil even iets kwijt wb het vlees; als ze geen keurmerk van eko oid hebben dan bedenk ik me wel 2x of ik daar vlees zal halen. Ik ben er nl laatst via via achter gekomen over een niet nader te noemen boerderij die zgn biologisch vlees verkoopt maar geen keurmerk heeft.

Let op: Deze boer(derij) koopt als het vlees schaars is, bv voor de kerst, noodslachtvee op en het maakt niet uit waar dat vee vandaan komt.

 
Zuid Holland

Jan en Mieke Duijndam van Hoeve Biesland

kip, schaap,rund en varken

biologisch dynamisch

www.hoevebiesland.nl

streekproduct@hoevebiesland.nl

Bieslandseweg 1 Delfgauw 015-2125634

bestellen via internet (producten ook te koop bij Ecoplaza Delft en Natuurlijk Dichtbij in Schipluiden)

 
Grasgevoerde blaarkoppen via http://devrijekoe.nl/thuis. Vooralsnog alleen in de randstad.

 
Op de boerderij waar ik mijn melk haal kan je nu ook vlees en kaas kopen. Ze zijn zaterdag van 9 tot 12 uur open. De boer zei ook dat er nu veel meer mensen melk komen halen en ze zijn ook al gewend geraakt aan al de vragen die de westonpricer stellen die er komen. Leuk om te horen dat ik dat allemaal te weeg heb gebracht door het adres hier te plaatsen. Ze hebben ook een paar varkens maar die zijn (nog) niet te koop ze hebben nu nog alleen koe.

Het adres is:

Boerderij de Hooilanden,

Slagsteeg 20, Bennekom (Gelderland)

http://www.dehooilanden.nl/hl25/boerderijwinkel

 
Ze hebben jou dus apart benaderd, merk ik. Het lijkt me inderdaad een prima product, maar het probleem is dat ze ongegeneerd hun product te pas en te onpas aan het aanprijzen waren. Ordinaire reclame dus. Ik heb ze toen noodgedwongen moeten verwijderen. Ik merk dit vaker, men heeft een prima product maar meent hier ongevraagd te mogen spammen. Ik noem dit Nederlandse hufterigheid. Ik hoop dat ze meelezen of dat jij hen hierop wijst. Het enige wat nodig was geweest was een simpel mailtje naar mij waarin je toestemming vraagt. Misschien hadden ze wel een banner gekregen onderaan de site! Waarom hebben we zo'n ieder-voor-zich-mentaliteit in dit land, ZELFS als je een goed product aanbiedt?

Mike

 
Ik heb Wagyu vlees gekocht uit venhuizen, de koeien lopen in de duinen is niet helemaal bioligisch vertelde de man maar komt dicht in de buurt, en het vlees is heerlijk niet het goedkoopste vlees. Het gaat om Veehouderij Boomsma, de buurt 33a Venhuizen. 06-23401511

 
Quote:
[…]

Het Cees-model

Mijn slager, Cees, is niet biologisch, omdat hij dat niet wil. Biologisch zijn kost namelijk geld - dat dan weer moet worden doorberekend aan de klant - en is lastig. Cees maakt namelijk ook soepen en stoofschotels. Soms bedenkt hij op maandagmorgen dat het tijd is voor erwtensoep en dan maakt hij die. Als hij een biologische slager was, dan zouden alle ingrediënten van de erwtensoep biologisch moeten zijn. En dat zou allemaal moeten worden geadministreerd en gecontroleerd. Cees wil gewoon goed vlees verkopen en lekker eten maken.

Cees is wel volledig open over zijn koopwaar. Als ik hem zou vragen wat er in zijn soep zit, dan zou hij mijn vraag beantwoorden. Ook over de herkomst van zijn dieren kan hij mij alles vertellen, waar de dieren hebben geleefd en hoe. En wat ze te eten hebben gehad. Ik heb met hem geen keurmerkrelatie, maar een vertrouwensrelatie. Soms heeft hij perfecte longhaas in huis en vraagt hij of ik er wat van wil. Op andere momenten raadt hij mij af de entrecote te kopen, omdat die nog een weekje moet rijpen.

Hij nam mij zelfs een keer mee naar varkensboerderij de Panhof in Salland, waar hij vlees koopt: twee zeugen en 26 biggen hadden een flink stuk bos en een groot weiland helemaal voor zichzelf. De beesten konden gaan en staan waar ze wilden en ze kregen biologisch voer. Hun staartjes knorden van geluk. Toch hebben de Panhofkarbonades en worsten geen EKO-keurmerk. De boer vindt het te duur. Maar het is biologischer is dan menig biovlees met een logo van goed gedrag. […]


Artikel in de Volkskrant 20140906

 
OKVlees heeft een nieuwe biologische vlees leverancier, namelijk Ko-Kalf. Het verhaal hierover klinkt best goed, tot ik op hun site op de volgende zinnen stuitte:

Dit is een ras dat vlees levert van uitzonderlijke kwaliteit. Het is vet- en cholesterolarm.

:-?
 
Ik ben net naar een (biologische) streekmarkt geweest op de Heerderberg bij de paters (Maastricht). het was ontzettend gezellig, de kippen liepen er vrij rond. Sinds een tijdje hebben ze ook een kleine buurtwinkel met vlees van eigen varkens en....niervet. Daar heb ik meteen 2 doosjes van gekocht. Lekker.
Echt een aanrader en om op de kaart te zetten.
Facebooksite en er staat een leuk filmpje op:
https://www.facebook.com/pages/Boeren-delicatesse-winkel/767423156673929

Ook goed is volgens adresje:
https://www.facebook.com/toscanella.apuana

Ze verkopen veel biologisch, maar ook heel veel zelfgemaakt op zorgvuldige wijze:
Verkopen lardo (vet), salami, kazen (ook schaap), olijfolie, zelfgemaakte broden die wel niet desem zijn, maar heel lang rijzen, zelfgemaakte paste (Ik weet het is niet WAPF, maar als men het neemt, is dit wel beter dan supermarkt). Dit koppel is geïnteresseerd in gezonde voeding, met passie bezig om alles goed te doen en wil het beste leveren.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.152
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan