Uit de nieuwsbrief van VW:
1. Willem vertelt …..
Opvallend dat er zoveel mensen zeggen niet te gaan stemmen.
De campagnes zijn weer op volle toeren, burgers haken echter massaal af. GroenLinks en D66 gaan er opvallend hard in, normaal is dat, zeker voor een regeringspartij, niet de beste strategie. Het lijkt er sterk op dat er gegokt wordt op sfeer verpesten, net als op social media (waar trollenlegers de dienst uitmaken, waardoor veel mensen niet eens meer op Twitter of Facebook willen zijn en anderen juist worden uitgelokt om iets 'verkeerds'
te zeggen), zijn de campagnes gericht op polarisatie en de-humaniseren van oppositie partijen die het durven om kritiek te hebben op het systeem.
Natuurlijk zijn daar weer woorden als fascist, extreemrechts,
antidemocratisch etc. etc. Stoer wordt er gesproken over het onmogelijk maken voor de oppositie partijen om mee te doen. Dat daarmee het gelijk van de oppositie wordt bewezen is allang niet meer relevant, bij tribalisme is alleen de eigen groep interessant.
Een race naar de bodem, enerzijds wordt militaristisch ingezet,
bij het CDA zelfs letterlijk, anderzijds wordt de lust ontnomen om
überhaupt nog op te komen dagen.
Wat te doen?
Zeker wel stemmen, maar ook stemmen op idealen en niet op strategie. Strategisch stemmen is namelijk helemaal niet strategisch in deze tijden,
je doet mee aan de polarisatie, en daar spint het regime garen bij.
De romp, zijnde VVD, vindt het allemaal wel prima.Als zij maar de grootste blijven dan is het initiatief van hen en zal er dus niks hoeven te veranderen. De farce van links-rechts denken is precies dat: een illusie.
Veel beter is het om te denken in dimensies die het leven in werkelijkheid beheersen. Lokaal versus globaal: moet het bestuur uitgaan van de directe belangen van de bevolking of is het prima dat Europa de dienst uitmaakt? Progressief versus conservatief: dit gaat om de mate van verandering. Normaal zou ik mijzelf bij de progressieven rekenen, nu er echter zoveel veranderingen zijn wil ik juist op de rem trappen, ik wil dus een conservatief beleid. Sociaal versus liberaal: waarbij het gaat over de belangen van de groep tegenover de belangen van het individu.
Gezien de enorme mensenrechtenschendingen en de teloorgang van de rechtspraak reken ik mijzelf tot het kamp der liberalen.
VVD en D66 zijn dat heel duidelijk niet!
Stakeholder kapitalisme is anti liberaal, trek je conclusie.
De laatste dimensie is spiritualiteit. Confessionelen versus technocraten.
In andere tijden rekende ik mij zeker tot technocraten, wetenschap om de lijnen uit te zetten. Wat er nu fout gaat is dat juist de wetenschap een cult is geworden, doordrongen van woke, Agenda 2030, klimaat hysterie en covid19 bedrog, waar uit alles een anti-mens beeld opdoemt.
Ook de confessionelen zijn helemaal niet bezig om beleid te formeren vanuit hun levensovertuiging. De vraag of god bestaat, wat naastenliefde is en of er een hemel is, lijkt irrelevant geworden voor CU, SGP, CDA en DENK. Zij zien de kerk- en moskeegangers vooral als handig klapvee dat toch wel komt stemmen. Echt geloof zit ook niet in een kerk of moskee,
het zit in jezelf, waarbij religie je inspireert een goed mens te zijn
in je doen en laten.
Ik wil iedereen op het hart drukken te stemmen
met het hoofd EN het hart.
Een partij die nooit doet wat ze zegt, of een partij die ooit stond voor jouw idealen is niet hetgeen de wereld nu nodig heeft. Ook als je niet gelooft dat jouw stem iets uit zal maken, dan nog is het goed om te stemmen, al is het maar om de fraude zo moeilijk mogelijk te maken.
Dus tel jouw stemlokaal na, maak selfies in het stemhokje en neem de peilingen met een hele grote korrel zout.
Verkiezingen Provinciale Staten en waterschappen 2023
Op woensdag 15 maart 2023 zijn er twee landelijke verkiezingen:
voor de Provinciale Staten en voor de waterschappen.
De dag erna gaan we in Ahoy alle stemmen tellen.
We hebben ook nu weer duizenden vrijwilligers nodig.
Help je mee?