VK

THIS JOKER AND EXTREME ISLAMOPHOBE @BGatesIsaPyscho CLAIMS HE WAS A MUSLIM NOW WE KNOW KNIFE ATTACKER IS JORDAN DAVIES

He also claimed that he screamed “Allahu Akbar”

They caused riots and attacks on Muslims.

They caused his far right Islamophobes to attack the police.

They caused the police to ensure they have more powers.

They people make society worse.





Mike
 
BREAKING: JORDAN DAVIES IS THE NAME OF THE MAN WHO WIELDING A KNIFE AT THE SOUTHPORT RIOTS

He was charged with possession of a knife at the Southport riots.

All the Islamophobes who lied and said he was a Muslim, shame on you.

So the 17 year old who stabbed children was a Christian. The knife wielder during the vigil was a Christian.

Yet they attacked Muslims and Mosques.



Mike
 
Ik ken Engeland en de Engelsen vrij goed. Dit is geen nieuw probleem. Toen ik.begin jaren '90 studeerde in Engeland en daar woonde waren steekincidenten al schering en inslag. En wat te denken van Britse voetbal-hooligans in de jaren '80 en '90 die elkaar te lijf gingen of bij buitenlandse competities voetbalsupporters van andere landen? Laten we in dat opzicht ook eens naar ons eigen land kijken. Wie herinnert zich nog de Slag bij Beverwijk van 1997?


Maar laat ik het specifiek bij Engeland houden. Engeland is in veel opzichten een samenleving die in de jaren '50 is blijven hangen. Ze hebben er nog steeds schooluniformen en ook de kleding die men op de werkplek, bijv. in warenhuizen, moet dragen doet zeer ouderwets aan, vergelijkbaar met de schooluniformen. Daarnaast word je geacht zeer beleefd te zijn. Voorbeeld: als ik in een volle kroeg op iemands tenen stap en mij wil verontschuldigen heb ik al een 'sorry' teruggekregen van de persoon die het is overkomen (zelf meermaals meegemaakt).

Ook spreekt men in eufemismes of onrechtstreeks. Het 'English understatement' is wereldberoemd. 'A bit of a headache' betekent knallende koppijn. 'I might' als antwoord op de vraag of je ingaat op een uitnodiging om naar een feestje te komen betekent 'nee'. Engelsen vinden ons Nederlanders al snel 'rude', omdat we zo direct zijn in onze manieren. Als Engels taaldocent is het voor mij altijd superlastig geweest om subtiele nuances uit te leggen tussen 'must' (dwingend) en 'should' (adviserend). Dat komt omdat je in het Nederlands van alles 'moet'. 'Dit moet uiterlijk vrijdag worden ingeleverd' = This must be handed in Friday at the latest. 'Je moet vroeger naar bed gaan' = You should turn in early.

Wat ik met zoveel woorden maar wil zeggen is dat Engelsen voortdurend in een maatschappelijk keurslijf zitten dat sinds de jaren '50 niet is veranderd. Maar de maatschappij is dat wel. Het werkte toen in de jaren '50 de sociale cohesie groot was en gebaseerd was op gemeenschappelijke christelijke normen en waarden. Sinds de jaren '80 is dit echter in snel tempo in verval geraakt. Toen ik er woonde aan het begin van de jaren '90 maakte ik het uitgaansleven mee in het weekend. Iedereen die ervaring heeft met drinkende Engelsen kent dit:

Het is 1 ding om Britten dronken de pubs uit te zien zwalken na 23 u als de pubs dichtgaan. De politie weet dan al dat er een groter risico is op vechtpartijen. De grotere steden hebben dan echter nog de mogelijkheid van 'clubs' (discotheken) die nog tot 2 u 's nachts doorgaan. Wat je daar ziet op de toiletten bij de mannen is heel normaal: kotsende lui die over de pisbakken heen hangen of over het fonteintje waar je normaal je handen wast. Vaak heb ik onderweg naar de WC lui in coma op de grond zien liggen, waar ik letterlijk overheen moest stappen. Ik heb me laten vertelen dat het op de vrouwen-WC's al niet veel beter is.

Kortom, Engelsen zitten in een keurslijf waar ze wanhopig van moeten afreageren met veel drank en vaak ook geweld. Je ziet het ook bij Engelsen op vakantie in het buitenland of bij internationale voetbalwedstrijden. Vaak al letterlijk op de veerboot weg van dat eiland, onderweg naar een buitenlandse bestemming, ik heb het met eigen ogen gezien.

Historisch is Engeland natuurlijk ook een uiterst agressieve natie. Geen enkel land heeft meer internationale kolonies gehad. Ze waren in Ierland, Schotland, India, Pakistan, Bangladesh, het Heilige Land (midden-oosten), Afrika. Mis ik nog iets? Het is dus de aard van het beestje maar ook de spagaat van je constant moeten inhouden op maatschappelijk niveau (ouderwetse samenleving) vs. de ongelimiteerde vrijheden en het hedonisme van de moderne samenleving. Het is een bjjna schizofreen bestaan dat uiterst ongezond uitpakt. En bedenk dat ik mijn observaties baseer op ruim 20 jaar geleden. Vandaag de dag zal het er niet beter op zijn geworden, alleen maar slechter.

Mike
 
Laatst bewerkt:
Interessant genoeg zitten moslims in een soortgelijke spagaat hier in het westen. In een homogene islamitische cultuur met gezamenlijke religieuze normen en waarden werken de vrij strakke gedragsregels, maar in onze losgeslagen samenleving gaan ze zich misdragen omdat er geen sociale correctie is. Overigens zie je dit nu ook steeds meer bij de inheemse jeugd in het westen. Die ontsporen ook steeds vaker, ondanks een goede opvoeding thuis.

Mike
 
Laatst bewerkt:
Interessant genoeg zitten moslims in een soortgelijke spagaat hier in het westen. In een homogene islamitische cultuur met gezamenlijke religieuze normen en waarden werken de vrij strakke gedragsregels, maar in onze losgeslagen samenleving gaan ze zich misdragen omdat er geen sociale correctie is. Overigens zie je dit nu ook steeds meer bij de inheemse jeugd in het westen. Die ontsporen ook steeds vaker, ondanks een goede opvoeding thuis.

Mike
Bedankt voor deze uitgebreide uitleg. Ik zelf ken Engeland niet zo want ik ben er slechts tweemaal kort geweest.

In heel Europa is een toename van steekincidenten waarneembaar. De media heeft het al eens op de toenemende invloed van drillrap uit de VS willen schuiven, maar dat is niet het hele verhaal. In de VS zie je steeds meer eenoudergezinnen vooral onder de zwarte bevolking. Die kinderen daarvan zijn natuurlijk veel kwetsbaarder voor criminele invloeden.

Als je kijkt naar de jeugd in Europa die betrokken is bij steekincidenten zijn het vooral recent gearriveerde immigranten. Deze hebben vaak wel complete gezinnen.

Engeland wijkt wat af van de rest van Europa gezien de allochtone populatie. In Nederland en Duitsland bijvoorbeeld zie je vooral veel Turken en Marokkanen, Engeland daartegen heeft veel Pakistanen. Marokko en Turkije zijn als land veel rustiger en stabieler dan Pakistan. In dat opzicht komen zij meer overeen met Europa.

Het profiel van de stekers is vaak of zwaar onder invloed/schizofreen, of niet al te intelligent. Doorgaans wordt de dader wel opgepakt en liep hij zelf ook het risico om ernstig gewond te raken. Agressief en impulsief gedrag dus. Een intelligente crimineel leidt een bende en opereert op de achtergrond, die neemt echt niet zelf zo'n risico.

Ik vraag mij af wat dit voor de toekomst van het Westen gaat betekenen als er niets veranderd. Enerzijds brokkelt het traditionele gezin steeds verder af anderzijds wordt de kwaliteit van migranten die er binnen komen ook steeds lager. Ik zelf zie steeds vaker Afrikaanse mensen met psychische problemen op straat. Soms als je reportages bekijkt over migratie kun je ook aan de gezichten aflezen dat ze zwaar beschadigd zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Surv

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.143
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan