Voeding en fysieke degeneratie

Rundvlees is niets mis mee maar als kind al kreeg ik het niet weg. Ik bedoel lang kouwen en dan is het nog niet zacht genoeg om door te slikken.
Heb je wel eens geprobeerd om vlees rauw te eten? Als je het bakt verdwijnt heel veel vocht waardoor het taaier wordt, rauw is het vlees lekker sappig en mals. Bijkomend voordeel is dat het ontzettend goed hydrateert. Ook blijven bacteriën en enzymen intact waardoor het beter verteerbaar is en in rauw vlees zitten meer voedingsstoffen dan in gebakken vlees.
 
Zucht en wauw...

Het rondje wordt weer opnieuw gestart.
Herkauwen van het verleden, weigeren los te laten, etikettering voor waar aannemen en 'ik kan niet [tegen]' roepen tot de deaud erop volgt.

===========

Voor diegenen die denken dat er geen oplossing is als je be- en dus mishandeld bent door de zorg [en dit systeem] raad ik toch van harte aan om alle [!] informatie hier op het forum en op de site van de Weston A. Price Organisation te lezen en tot je door te laten dringen.
 
Identificatie met ziekte, het probleem huist in het hoofd en het lichaam volgt. Mind over matter. Denken in problemen, niet in oplossingen. Slachtofferschap i.p.v. moed. Sin consciousness vs. Christ consciousness. Dit is epidemisch in de samenleving.

Mike
 
Jeroen ik begon over vlees omdat het me opviel dat de entrecote zo mals aanvoelde. Ik kreeg het bevroren en het verdween in de vriezer.
En niet alle onderdelen van het dier zijn even mals toch?
Toch lees ik hier niet zo vaak dat mensen rauw vlees eten.
Dus Mike eet jij weleens rauw vlees?
Als mensen ergens wonen waar geen groenten/fruit groeit zijn ze gedwongen vlees te eten.
In landen waar wel groente en fruit aanwezig was/is eten ze gemixt. Dat staat toch in het boek van Weston Price?
In principe ben ik er ook niet op tegen.
Maar in de oudheid moest men wel in oplossingen denken en vlees op de een of andere manier bewaren.
 
Hou er altijd rekening mee dat reacties voorbarig of onvolledig kunnen zijn. Zowel van mensen die advies geven als van mensen die er om vragen. Vaak is de winst die je kunt behalen de dingen wegen op zin of onzin.

H.E.K.S. Schreef in een andere topic
WAPF is de enige weg, eventueel voorafgegaan aan het GAPS dieet. Van de laatste weet ik het fijne niet, maar voor mij hield dat in bouillon en rauwe melk. Vloeibare voeding dus om het lichaam rust te geven en de meest makkelijk verwerkbare voeding om het zo weer in balans te krijgen.
Het door Mike vertaalde Weston Price boek heb ik meerdere malen gelezen. En het GAPS boek van Natasha Campbell-Mcbride heb ik ook gelezen. Vloeibare makkelijk verwerkbare voeding is helemaal goed als je naar GAPS kijkt. Dat begint namelijk met een eliminatie dieet wat in het begin alleen bestaat uit vlees bouillon. Bouillon gemaakt van gras gevoerd stoofvlees en zoveel mogelijk dierlijk vet.

Geen lactose, geen gluten, geen eieren.

Ik heb dus een slowcooker en dat kost ongeveer 8 cent puur aan elektriciteit om vlees te stoven. Des te langer je het stooft des te makkelijker het te verteren is. Riblappen, klapstuk, sukade, magere lappen etc.

Maar goed in het GAPS boek wordt later bij de herintroductie van voeding rauwe eidooiers en rauwe groente smoothies aanbevolen. Daar ben ik het helemaal niet mee eens.

Mike heeft dit in het verleden ook allemaal al eens aangegeven, ik herhaal het alleen om dat de praktijk heeft uitgewezen dat ik het er mee eens ben.

Simon.
 
Simon, dank je wel. Ik voel me gesteund door jou.
Vanaf het begin moest ik denken in oplossingen, en nog steeds.
Ik volg mijn eigen weg MET de vele aanwijzingen. suggesties van anderen.
En kies datgene waar ik blijkbaar baat bij heb.
Mijn favoriete drankje is nog steeds sinassap, rauw ei, olie.
Innemen in de ochtend stimuleert beter dan innemen in de avond. Moet ik allemaal zelf uitvinden.
Ik kan niet tegen melk, toch heb ik laast rauwe geitenmelk gekocht om te ervaren hoe ik reageer.
Ik ervaar dus heel veel beterschap in de loop der jaren maar het echte probleem krijg ik niet opgelost.
Maar de beste stuurlui staan aan wal.
.
 
Nee Jeroen, heeft er niets mee te maken. Gewoon omdat ik weetgierig ben.
Laatst heb ik kleine soepballetjes die te hard waren voor mijn gebit (daar zit momenteel een onoplosbaar probleem) fijn gemaakt met een mixer. Ik denk wel degelijk in oplossigen.
Dus de bouillon die nu klaar is daar kan ik eerst het vlees fijnmalen.
Dat vlees had ik gekregen - raad je nooit - van Ozontandarts in Groningen.
Het WestonPrice boek lag in de wachtkamer.
 
Ik zie niet staan dat ik vegetarisch was. Ik was destijds op bezoek bij mijn zus en daar stond die preitaart. Na mijn operatie bleek ik niet tegen melk te kunnen. En dat is jammer want rauwe (geiten)melk is erg gezond.
Ik heb wel altijd vlees gegeten maar meestal varkens. gehaktballetjes of karbonade en zeker niet iedere dag. En ook vleeswaren op brood. Rundvlees is niets mis mee maar als kind al kreeg ik het niet weg. Ik bedoel lang kouwen en dan is het nog niet zacht genoeg om door te slikken.
Als kind had ik 1 boterham op en de anderen 3.
Vleeswaren die in de winkel liggen zitten vol met rommel. E- nummers en smaakmakers. Neem ik dus niet. Soms wel gehakt.
Ik heb nu leverworst in de ijskast, zure zult en pate en bouillon. Vers van de boer. .
Ik neem tegenwoordig wel extra vis.
Helaas heb ik nu problemen met mijn tanden. I
Kennelijk doe ik het allemaal wel goed want er is zeeeer veel verbeterd en de verbetering gaat nog steeds door. Mooi toch.
Als jij vlees eet kouw je dan extra lang?

I
Avondeten: groenten, soms aard. soms een ei, soms vis. (geen vlees)

en

Ik heb vrij lang geen vlees gegeten (vegetarisch omdat dat zo gezond zou zijn, ja ja).


HEEL DUIDELIJK staat het er
 
Ik hoorde dit bericht vandaag op de radio en daar werd verteld dat het beter is om het eten van eieren van eigen kippen af te wisselen met eieren uit de winkel. Die eieren uit de winkel ga ik echt nooit meer eten, de kippen lopen niet buiten en krijgen allemaal soja gevoerd.
Ik weet ook niet echt wat ik met onze eitjes moet doen qua Pfas....We hebben 11 kipjes met dagelijks zo'n 6 eieren. Die kippen lopen bijna de hele dag buiten. Gezonde Groningse grond mag ik hopen....Maar....we kunnen die eieren niet met zijn tweetjes allemaal op en verkopen ze aan de weg voor 1,50 per 10 als Vrije Uitloopeieren. Ga ik ze nou laten TESTEN op Pfas of wil ik het gewoon niet weten en lekker dooreten? geef ik ze wel aan de kleinkinderen? Behalve dat de kippen gras eten krijgen ze ook nog graan,mogelijk ook niet Pfas vrij? dus ja: Testen of niet???????
 
  • Haha
Waarderingen: Surv
Ik weet ook niet echt wat ik met onze eitjes moet doen qua Pfas....We hebben 11 kipjes met dagelijks zo'n 6 eieren. Die kippen lopen bijna de hele dag buiten. Gezonde Groningse grond mag ik hopen....Maar....we kunnen die eieren niet met zijn tweetjes allemaal op en verkopen ze aan de weg voor 1,50 per 10 als Vrije Uitloopeieren. Ga ik ze nou laten TESTEN op Pfas of wil ik het gewoon niet weten en lekker dooreten? geef ik ze wel aan de kleinkinderen? Behalve dat de kippen gras eten krijgen ze ook nog graan,mogelijk ook niet Pfas vrij? dus ja: Testen of niet???????
Niks beter dan eieren van eigen kippen, de kippen lopen de hele dag buiten eten gras en insecten, eten geen soja, teminste mijn kippen eten geen soja.
 
Als het eten van hobbykippen echt ongezond is, dan hadden ze het wel afgeraden, nu is het advies om de eieren van hobbykippen af te wisselen met eieren uit de winkel.
 
  • Wow
Waarderingen: Surv
Als het eten van hobbykippen echt ongezond is, dan hadden ze het wel afgeraden, nu is het advies om de eieren van hobbykippen af te wisselen met eieren uit de winkel.
Ik eet nu toch al verscheidene jaren een 8-tal eieren per dag, waarvan 4 rauw in mijn ontbijt met melk en havermout.

Leef nog steeds
 
  • Leuk
Waarderingen: Surv
Ik eet nu toch al verscheidene jaren een 8-tal eieren per dag, waarvan 4 rauw in mijn ontbijt met melk en havermout.

Leef nog steeds
nou,dan eet ik ze ook maar vrolijk verder! dacht ook nog: in geval van veel Pfas zouden de kippen zelf dan ook niet als eerste ziek worden? De oudste is geloof ik al 6!
 
  • Leuk
Waarderingen: Surv
Als het eten van hobbykippen echt ongezond is, dan hadden ze het wel afgeraden, nu is het advies om de eieren van hobbykippen af te wisselen met eieren uit de winkel.
Ja, en in winkeleieren zit dan wellicht wel weer van alles in wat je liever niet binnenkrijgt :rolleyes:

'Pfas' betreft trouwens een verzamelgroep van duizenden verschillende stoffen waarvan er slechts een heel klein aantal 'onderzocht' zijn door gekochte 'wetenprutsers' die deze stofjes toen geheel volgens opdracht tot 'zeer gevaarlijk verklaarden'.. 🤪
 
Onlangs kwamen de gifstoffen in nederland in de landbouw weer in de belangstelling.
Zijn weer jarenlang toegestaan.
Echter, ooit zag ik op een duitse zender een filmpje over de gevolgen van glyfosaat onder de dieren en bij babies. veel misvormingen.

Heb getracht een filmpje te vinden, is niet gelukt.
 
Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.024
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan