Voorbereiden op zwangerschap

  • Onderwerp starter Onderwerp starter sweex
  • Startdatum Startdatum
Wat ook een interessant boek is: real food for mother and baby (Nina Planck).

En goed dat je er mee bezig bent, ik zou willen dat ik eerder had ontdekt dat het voedingscentrumdieet niet zo gezond is! Nu je nog tijd hebt is het ook handig om je te verdiepen in voeding voor baby's, als je eenmaal moeder bent heb je opeens nergens meer tijd voor.
 
Als reactie op de leverworst: bevat lever niet veel gifstoffen? Ik kan geen bio vlees kopen omdat ik mijn vlees alleen bio koop.

Geen kunstmatige anticonceptie.

Kan ik als babyvoeding niet hetzelfde als wat ik zelf eet?
 
Lever bevat alleen gifstoffen als het dier waar de lever vandaan komt ongezond was. Dus bio is eigenlijk niet goed genoeg want ook daar wordt veel graan gebruikt als voer. Zo'n dier moet echt natuurlijk hebben geleefd, dus gras hebben gegeten.
 
Leverworst wordt dan wel wat lastiger vanwege het halal aspect. Welk type orgaanvlees is het veiligst om te eten als ik gewoon bij de halalslager haal?
 
Ik raad je aan om het boek "Healing our children" van Ramiel Nagel te lezen en/of het boek "The nourishing traditions book of baby & childcare" van Sally Fallon.

De titels kunnen je laten denken dat het niet over (voorbereiding op) een zwangerschap gaat, maar het gaat er dus wel over :-)

Succes!

Esther
 
Nou Mike, dat is toch geen recensie? Laat staan meervoud.
Kan me wel vinden in de reacties onder dat 'artikel' waar die mensen aangeven dat het, zacht gezegd, nogal summier is.
Vind je niet?
 
Vergeet ik helemaal dit boek! Ik heb het onlangs gelezen en het gaat met name over voeding, niet zo heel veel over yoga. De schrijfster is voorstander van WAP en verwijst ook naar hem in het boek. Ik vind eigenlijk dat alle middelbare scholieren dit boek moeten lezen, zodat ze ruim tijd hebben om gezond te gaan eten voor ze ooit kinderen krijgen.. al zullen de meeste daar waarschijnlijk geen oren naar hebben. Ik vind het nog steeds gewoon vreselijk dat ik dit allemaal niet wist!

http://www.bol.com/nl/p/innesteling-zwanger-worden-en-blijven/9200000026813004/
 
Leverworst wordt dan wel wat lastiger vanwege het halal aspect. Welk type orgaanvlees is het veiligst om te eten als ik gewoon bij de halalslager haal?

Zou ik niet weten sweex. Ben niet zo bekend met het halal-principe. Rund is ok, toch?
 
Ik wil me laten prikken op mogelijke tekorten. Wat is verstandig? Vit d, ijzer, b12? Voor de zwangerschap
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.152
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan