Voorstellen Catharina

Hoi allemaal,

Ik heb een hele tijd progesteroncrème gebruikt, maar sinds drie maanden reageer ik allergisch op de crème. Daar waar ik smeer, krijg ik eczeem. Zijn er meer mensen die dit probleem kennen? Heeft iemand ook een alternatief? Ik reageerde verder namelijk wel goed op de crème.

Alvast bedankt!

Kan de eczeem ook komen omdat je anders bent gaan eten (anders dan WAPF)?

Eczeem is een probleem van binnen uit, drink je voor het eten een glas water met sole en appelazijn voor meer maagzuur?

Zelf gebruik ik de progesteron al bijna een jaar en ik ondervind geen huidproblemen. Smeer je het op verschillende plekken op je huid, wissel je het af?

Lia

Hoi Poekie,

Bedankt voor je reactie.

Ik drink voor elke maaltijd een glas water met appelazijn en ik eet compleet WAPF. Daarnaast smeer ik het op verschillende plekken, knieholtes, elleboogholtes, voetzolen, onderarmen, enkels, borstkas, aangezien dit aangeraden wordt. Op al deze plekken ontstond eczeem. Daarom ben ik gestopt met smeren. Na een maand ben ik weer begonnen met smeren in de knieholtes, omdat het eczeem weg was. De volgende ochtend brak het gelijk weer door op deze plekken en ook de andere gevoelige plekken begonnen gelijk weer tekenen te vertonen.

Utrogestan is een alternatief voor progesteroncreme, ook bio-identieke progesteron, alleen moet je die oraal innemen.

Bedankt Tanja. Gezien de mogelijke bijwerkingen houd ik het bij gezond eten en zorgen dat mijn hormonen natuurlijk in balans raken.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan