Caveman,
Hier een stuk uit een recente post van Claire dat wellicht wat richtlijnen biedt:
Quote:
bij acceptatie en coping hoort veel stress management - in mijn geval dagelijkse meditatie, wandeling en gezondheid prioriteit geven waardoor werk-deadlines gewoon minder toe doen. erg leuk om te zien dat mike deze week een post hierover gedaan heeft: maag en stress. in mijn geval lost stress management het niet op. maar omdat stress de maag nog trager maakt en dat van mij al vanaf de geboorte aanzienlijk trager is dan gemiddeld is het des te belangrijker om verdere vertraging (dus stress) te vermijden.
maar naast stress management, voldoende beweging om de maaglediging van buiten af te stimuleren en supplementen zoals betaine HCL, ben ik ook bezig mijn dieet weer op gastroparese aan te passen. het algemene advies is kleine maaltijden met weinig vezels en 4 eetlepels vet (40g) gespreid door de dag. het idee is maximale nutrienten in zeer makkelijk verteerbare vormen en porties.
vorige week ging dit erg goed - naast geen braken ook een goede concentratie. ik at/dronk:
* 2 glazen groeten/fruit sap (bijv. bleekselderij, komkommer, grapefruit, cranberry)
* 2 ei smoothies (elk bevat: 2 ei, 300ml heet water, gember, speculaaskruiden, 1 eetlepel kokosolie, 1 eetlepel melasse)
* 2-4 koppen zelfgemaakte kippenbouillion - vet deels eraf gehaald
* 1-2 koppen thee met een grote theelepel honing
* 150g vis gekookt in visbouillion tezamen met courgette of wortel OF roer ei van 2 eieren OF 2 kippenbouten uit de oven
Mike