Voorstellen Codexx

Hallo Codexx, kan je wat meer vertellen over die bio identieke hormonen ? Ik ben wel benieuwd. Wat doen ze voor je ?

Ik heb zelf een jaar of 8 geleden een eliminatie dieet gedaan ivm voedingsintolleranties. Maar behalve veel afvallen ( teveel ) en nog moeier heeft me dat niets opgeleverd.

wel weet ik dat ik b.v. niet tegen (rauwe ) melk en melkproducten kan. Ik kan trouwens wel rauwe melkkefir verdragen. Misschien dat jij dat ook kan verdragen ??

 
Ik heb rauwe koemelk kaas geprobeerd en dat ging duidelijk niet, ik zal de kefir eens proberen. Is dat ook te koop of moet je dat echt zelf maken?

Er is bloed, speeksel, urine en ontlasting afgenomen.

Wat ze precies gebruikt hebben van die vier om mijn hormoon levels vast te stellen weet ik niet.

Ik bleek nauwelijks testosteron te hebben: het absolute minimale mocht 9 zijn en ik zat op 3.

Ik heb toen pregnenolone en dhea capsules gekregen(voorlopers van testosteron) en testosteron creme.

Ik merk dat ik minder vermoeid ben, minder pijn heb, en vertering beter gaat.

Ook ben ik een stuk assertiever geworden en ik schijn zelfs harder te praten.

ook is de beharing op mn lihaam toegenomen, is mijn geslachtsdeel gegroeid en heb ik voor het eerst in 4 jaar weer af en toe een zogenaamde "natte droom".

 
Ik zal nog eens zoeken hoe hormoon levels zijn vast te stellen eventueel. Dank je voor je reactie in ieder geval.

ik geloof dat er ook wel melkkefir te koop is, ik weet alleen niet of dat van rauwe melk is.

Misschien woont er wel iemand hier op het forum bij je in de buurt waar je een glaasje melkkefir mag komen proberen ???

 
Codexx,

Op het forum worden voedselintoleranties met name gezien als gebreken aan eiwitten en andere belangrijke middelen om voedingsmiddelen te verteren, wat weer gerelateerd is aan (te weinig) maagzuur en bijnieruitputting. Intolerantie is dan in feite een te zwakke spijsvertering om bepaalde voedingsmiddelen te verteren, dus moet daaraan gewerkt worden. Dus vandaar dat er niet zo veel mee gedaan lijkt te worden.

 
Of zoals Mike het zegt:

Geef nooit een eeuwenoud middel de schuld van de klachten. (of zoiets....)

Ik denk dat heel veel mensen bezig zijn met hun intoleranties, maar de nadruk leggen op het versterken van hun systeem. Dat is de basis. En vanuit daar moet je verder. Je kan een heleboel voedingsmiddelen schappen en op de 1 of andere manier blijken de meesten dan uit te komen op een semi-veganistisch eetpatroon. Zelf heb ik dat ook gehad, totdat ik 100% omdraaide en vol wapf ben gaan eten. Bij mij heeft het goed uitgepakt, maar veel slechter kon het niet meer worden toendertijd. Volgens mij verdraag ik nu alles, vindt alleen niet alles lekker.

 
Welke rauwe koemelk kaas heb je geprobeerd?

(en weet je van welk ras koeien dat was?)

Kefir is in biologische winkels te koop, maar dat is een slap aftreksel en niet rauw.

Goeie kefir is ondertussen op enkele plekken te koop:

http://www.rauwpower.nl/waar-te-koop/

Intoleranties doen we zeker wel aan, de meeste intoleranties verdwijnen simpelweg met WAPF. Van E621 en soja heb ik geen last meer, ik eet het niet meer.

Mijn "lactose intolerantie" verdween door rauw melks te gaan.

Je koemelk probleem zou wel een een bèta-caseïne A1 probleem kunnen zijn,

terwijl A2 veel minder problemen geeft.

Daarom ook de vraag over welke kaas precies, ik ben daar nu weer mee bezig omdat ik misschien een verschil in melk merk. (dit is nog een beetje vaag, want ik heb daarin nog wat te testen)

 
@Jp

Interessant, ik wist niet dat er verschillende soorten caseine in koeien zuivel konden zitten.

Ik ga eens uitzoeken welke kaas ik heb geprobeerd en van welk ras dat kwam.

Ik hoor het graag als je wat verder bent met je experimenten.

@Alexandra

Ik begrijp het, ik kan zelf mijn intoleranties nog vermijden en goed dierlijk eten.

Wel vind ik het moeilijk voor te stellen dat het lichaam hersteld als je bijvoobeeld kippen bouillon eet terwijl je daar intolerant voor bent.

Normaal gesproken is dit heel helend voor de darmen, maar als je intolerant bent dan zou deze bouillon toch juist een flinke aanslag zijn op je systeem waardoor je minder snel hersteld..

 
Als je meer en meer leest zal je zien dat velen hier voedingsmiddelen vermijden en zoeken naar vervangers voor bv koemelk, rood vlees of dierlijke vetten. Als je systeem dusdannig in de wat is dat je geen roomboter kan verdragen, dan kan kokosolie een eerste stap zijn. Blijft wel staan dat je je systeem moet versterken wil je vooruit komen.

En aan de andere kant... vol erin, soms kan het niet slechter dan dat t al is. En dat was in mijn geval. Ik had toch al 24/7 pijn. Verdroeg helemaal niets. Misschien een aanslag op mijn lijf ja, maar het heeft mij alleen maar goeds gebracht. Het zat zo gigantisch verstopt, het was de sluizen openzetten of erin laten snijden. En dat laatste wilde ik echt niet!

 
Dank voor de link JP, net even vlug gelezen. Later vandaag wat rustiger de tijd voor nemen.

Intoleranties hebben te maken met het slecht verteren van eiwitten, klopt het dan dat je geen intolerantie kunt opbouwen voor producten zonder eiwitten zoals olijfolie en ghee?

 
Intolerantie is een breed begrip, niet beperkt tot eiwitten.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Intolerantie_%28geneeskunde%29

 
Hoi Codexx

Ik zat zo dit te lezen over die bio indentieke hormonen, waar is dit te koop?

Kamp zelf nl ook met flinke spierzwakte en lichte pijn met wakker worden vooral,ondanks mijn voeding en veel vet.

En moet je dit altijd gebruiken? hoop nl wel dat het lichaam zelf weer de productie op gang krijgt.

Merk zelf dat ik er niet helemaal uitkom, wat mijn klachten betreft word er wel eens moedeloos van. Bv moet ik nu adrenal nemen weer of jodium voor de schildklier. Moeilijke zoektocht waar een beetje steun wel welkom is. Ken nl verder niemand die wapf eet en verstand van zaken heeft in deze, behalve hier dan :wink:

 
Bio identieke hormonen moeten voorgeschreven worden door een (ortho moleculaire arts)

In principe is dit tijdelijk, totdat je bijnieren weer sterk genoeg zijn om zelf de hormoon niveaus op peil te houden.

 
Het is nu hoog tijd dat ik ga slapen, als je morgen even een topic maakr waarin je je voorstelt, je klachten noemt en je eet/leef patroon beschrijft dan kunnen we je misschien een beetje op weg helpen.

 
Hoi

Sorry het is een week later geworden. Maar had me bij de aanmelding hier al voorgesteld,dus zal ik hier mijn klachten proberen te om schrijven.

Dat valt echter nog niet mee want heb best rare bizarre klachten. Allereerst heb ik vrijwel constand een raar dicht vol gevoel in mijn hoofd en een constante piep/ ruis.Als ik s,morgens wakker word is het nog wel rustig, maar zodra ik wat activiteit onder neem of wat water s drink met of zonder sole of iets eet word het erger.

Verder is contact maken best moeilijk geworden sinds een paar jaren, was vroeger misschien niet zo,n ster erin toch is dit wel op een of andere manier ontwikkelt, of dat de stress in de hersenen verdween ik weet het niet maar werd minder onzeker enzo ben ook erg gevoelig voor lawaai/geluid en heb een soort van weerstand angstig en tegelijk irritatiegevoel voor vooral dominantere mannen omdat ik me erg zwak voel in mijn spieren en stem. Kan verbaal er soms niet doorkomen en meekomen terwijl ik dit normaal wel kon.

En daarnaast heb ik voor de tweede maal dutasteride (avodard)geslikt dit is een 5 alfa reductase remmer DHT word hierdoor flink verlaagt, in combinatie met drank een maand lang in 2009. En na het stoppen met dit kwamen de klachten pas goed opzetten, en sindsdien ben ik nog steeds niet de oude wat me soms wel wanhopig maakt ook met contact leggen. dat dat vaak erg stroef loopt gepaart gaande met een erg raar gevoel in mijn hoofd (wattenhoofd met soms pijnlijk gevoel milde migrane miss?)

Nou sorry best wel een verhaal maar hoop dat het een beetje duidelijk is geworden :D

 
@ilovenaturalfats: waarom dutasteride? En waarom in combi met drank?

Mijn eerste reactie is: "NEE, NEE"

Migraine is geen ?. Als je dat hebt weet je het meteen zeker.

 
Je hebt helemaal gelijk JP ,maar dit was nog in mijn onwetende periode van echte goede voeding.Ik ben nu al een flinke tijd bezig met zoveel mogelijk de juiste voeding veel vet, grasgevoerd vlees. Eerst biologisch nu meer grasgevoerd van drentsweidevlees enz.eieren, sole,onbespoten groente.

 
Dan begreep ik je verhaal niet goed,

ik dacht de de 2e keer recent was en de 1e keer met drank in 2009.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan