Lees hier dagelijks mee en heb de afgelopen maanden een flink aantal zaken veranderd in mijn eet/leefpatroon. Ik ervaar vorderingen aan de ene kant en aan de andere kant blijven er nog dingen liggen. Misschien is het leuk als ik eens een update geef en wellicht hebben de experts nog tips
Ik werk sinds februari niet. Dit helpt wat betreft stressverlaging. Tegen contacten met bedrijfsartsen, teamleiders, reintegratie-werkzaamheden opbouwen, kan ik nog steeds opzien, alhoewel dit minder een wissel trekt in vergelijking met een aantal maanden geleden. Momenteel is het weer de bedoeling thuis het eea te doen.
Het niet werken in combinatie met meer WP-proof (en supps zoals adrenal) eten en energetische therapie heeft gezorgd voor betere stemming, minder huilen, beter op mn grenzen letten (en soms schrikken dat ik die snel heb bereikt)en inzicht in mijn hooggevoeligheid en hoe mijn lichaam reageert op (spanningen) van anderen. Goed nieuws dus!
De progesteroncreme smeer ik sinds een week of 6. Ook goed nieuws! Slapen gaat hierdoor beter en als ik goed slaap dan kan ik dit ook weer merken aan mn energie, stemming etc.
Echter, nu de zon begint te verdwijnen (dat is mijn gedachte)ervaar ik sterke energie-dips (dan kan ik wel huilen). Krijg ik weer witte vingers, als ik buiten kom maar ook als ik uit de douche kom en de laatste dagen is de slaapkwaliteit weer wat verminderd. Dit is nog geen goed nieuws. Ik denk nog steeds aan mijn schildklier en denk dat het met voeding alleen, niet opgelost gaat worden. Maar...
Ik denk niet dat mijn bijnieruitputting verdwenen is. Ergens vraag ik mij af of dit ook wel helemaal over kan gaan bij mij. Maar eea wordt natuurlijk ook weer in stand gehouden door de schildklier. Want ook mijn spijsverteringsproblemen zijn niet helemaal weg.
Ik heb ook een licht getinte huid dus vraag me ook af mijn vitamine d gehalte niet sowieso een boost moet krijgen met iets in de winter.
Het eea is dus nog een wankel evenwicht en met stressgevende zaken moet ik dan ook erg uitkijken.
In overweging heb ik om toch te proberen de schildklier te ondersteunen. Maar met lugol's of met een preparaat? of toch maar doorgaan met de bijnieren, eventueel meer Adrenal? en de schildklier volgt vanzelf? en ik denk aan een uvb-lamp.
Advies in deze kwestie waardeer ik zeer!