Voorstellen Cowgirl

Kan zijn dat je alvleesklier opspeelt. De oorzaak kan liggen in verstopte galwegen, aangezien de alvleesklier dezelfde kanalen heeft. Dit kan ook de pijn links onder de ribben veroorzaken. Heb je al eens overwogen om lever- en galzuiveringen te gaan doen?

Mike

 
De bicarbonaat hielp laatst wel bij de pijn aanval dus de gedachte aan de alvleesklier is inderdaad bij me opgekomen.

Alleen lees ik ook dat deze wordt afgeraden bij bijnieruitputting. Ben verre van fit en ook heb ik vanzelf al iedere dag dunne ontlasting. Toch proberen?

 
Staat een paar posts hierboven, bij Vivianne. Maar dacht het zelf ook gelezen te hebben, kan het alleen niet terugvinden..

Dus jij zou het wel adviseren begrijp ik?

 
Hoi Cowgirl,
Quote:
Heb jij wellicht ook een smalle borstkas?



Nee, ik heb geen smalle borstkas.

Ik eet niet veel granen trouwens (inmiddels is dat ineens geen enkel probleem meer: graanvrij te leven - eerder kon ik het echt niet) en ik eet zeker helemaal tarwevrij.

Oja, misschien heb je een middenrifbreuk Cowgirl? https://www.fatsforum.nl/topic/middenrifbreuk-1

 
Lees hier dagelijks mee en heb de afgelopen maanden een flink aantal zaken veranderd in mijn eet/leefpatroon. Ik ervaar vorderingen aan de ene kant en aan de andere kant blijven er nog dingen liggen. Misschien is het leuk als ik eens een update geef en wellicht hebben de experts nog tips :-)

Ik werk sinds februari niet. Dit helpt wat betreft stressverlaging. Tegen contacten met bedrijfsartsen, teamleiders, reintegratie-werkzaamheden opbouwen, kan ik nog steeds opzien, alhoewel dit minder een wissel trekt in vergelijking met een aantal maanden geleden. Momenteel is het weer de bedoeling thuis het eea te doen.

Het niet werken in combinatie met meer WP-proof (en supps zoals adrenal) eten en energetische therapie heeft gezorgd voor betere stemming, minder huilen, beter op mn grenzen letten (en soms schrikken dat ik die snel heb bereikt)en inzicht in mijn hooggevoeligheid en hoe mijn lichaam reageert op (spanningen) van anderen. Goed nieuws dus!

De progesteroncreme smeer ik sinds een week of 6. Ook goed nieuws! Slapen gaat hierdoor beter en als ik goed slaap dan kan ik dit ook weer merken aan mn energie, stemming etc.

Echter, nu de zon begint te verdwijnen (dat is mijn gedachte)ervaar ik sterke energie-dips (dan kan ik wel huilen). Krijg ik weer witte vingers, als ik buiten kom maar ook als ik uit de douche kom en de laatste dagen is de slaapkwaliteit weer wat verminderd. Dit is nog geen goed nieuws. Ik denk nog steeds aan mijn schildklier en denk dat het met voeding alleen, niet opgelost gaat worden. Maar...

Ik denk niet dat mijn bijnieruitputting verdwenen is. Ergens vraag ik mij af of dit ook wel helemaal over kan gaan bij mij. Maar eea wordt natuurlijk ook weer in stand gehouden door de schildklier. Want ook mijn spijsverteringsproblemen zijn niet helemaal weg.

Ik heb ook een licht getinte huid dus vraag me ook af mijn vitamine d gehalte niet sowieso een boost moet krijgen met iets in de winter.

Het eea is dus nog een wankel evenwicht en met stressgevende zaken moet ik dan ook erg uitkijken.

In overweging heb ik om toch te proberen de schildklier te ondersteunen. Maar met lugol's of met een preparaat? of toch maar doorgaan met de bijnieren, eventueel meer Adrenal? en de schildklier volgt vanzelf? en ik denk aan een uvb-lamp.

Advies in deze kwestie waardeer ik zeer!

 
Nog een aanvulling op het verhaal:

ook heb ik weer brandende roodheid in mn gezicht. Dit is de hele zomer weggeweest. Ik dacht dat het probleem was opgelost maar kan het zo zijn dat de schildklier het nu weer zwaarder heeft (kouder buiten)?

 
Ik denk niet dat bijnieruitputting binnen een paar maanden over is. We hebben de bijnieren zolang uitgeput, dat heeft naar mijn idee heel lang de tijd nodig. In ieder geval bij vrouwen. En vanaf het moment dat we ons bewust worden van de bijnieruitputting en ermee aan het werk gaan, dan is het nog niet klaar met de stress die uitputtend blijft. Het is een lang proces.

Hoe is het met je maagzuur? Dat staat ook in verbinding met je bijnieren en schildklier en roodheid in je gezicht.

Hoeveel adrenal gebruik je?

 
Geen idee hoe het staat met mn maagzuur. Drink nog steeds sole, appelazijn en water met citroen door de dag heen. Geen last van zuurbranden wel viel me laatst op dat ik soms dik slijm in de keel probeer weg te slikken.

1 capsule adrenal in de ochtend..

 
Ik gebruik nu een jaar adrenal, maximale hoeveelheid, 900 mg per dag. 1 capsule lijkt mij aan de te voorzichtige kant als je bijnieruitputting hebt. Zeker aangezien wij in het dagelijkse leven dook gewoon nog dagelijkse stress hebben. Ik zou het omhoog gooien de adrenal.

 
Hoi Lievergezond,

Nee, ben niet meer terug gegaan naar de osteopaat. Heb gelukkig ook geen last meer gehad van middenrif druk, maagsteken. Die paar behandelingen hebben me toen wel vooral geholpen om weer vrijer te kunnen ademen. Sinds die tijd probeer ik letterlijk meer in m'n buik aanwezig te zijn (was ook zijn tip) en te letten op m'n houding en stretch oefeningen voor de bovenkant van het lichaam. Eliott Hulse heeft er op YouTube filmpjes van (kan geen link plaatsen). Maar ook zijn gluten helemaal van m'n menu af en heb/probeer ik granen laag te houden en vet natuurlijk hoog.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.156
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan