Voorstellen en een vraag.

Markus406

Member
Goedemiddag bijdeze wil ik me voorstellen ik ben Markus 44 jaar, ik lees al een aantal jaar mee op dit forum en had in het verleden al een account maar daar ben ik de inlog van vergeten en herstellen lukte me niet:).

Nu ben ik al geruime tijd bezig om te proberen te genezen/herstellen van een histamine intolerantie/mcas. Ik volg nu de afgelopen 3 maanden het carnivoren dieet en dat bevalt tot nu toe erg goed, ik heb wel wat stappen vooruit gemaakt maar kom nu niet verder.

Ik heb ook last van floaters in m'n oog en las dat fatsnob(Mike) hier in het verleden hier ook last van heeft gehad en dit heeft opgelost met ivermectine.

Ik vermoed dat dit komt door een sibo/schimmel of iets in die geest.

Ik wil nu ivermectine gaan gebruiken en heb er hier op het forum ook wel het een en ander over gelezen maar weet niet zeker of dit voor beide problemen een oplossing is.

Zouden jullie mij wat meer info kunnen geven waar ik het kan bestellen, of helpt tegen de hierboven genoemde klachten/problemen.

Ik hoor graag van jullie.

Groet,
Markus

Hallo Maartje,

Met mij gaat het opzich redelijk maar heb het probleem nog steeds niet kunnen oplossen. Ivermectine kon ik helaas niet goed verdragen, m'n lever waardes waren heel erg gestegen en kreeg lichamelijke klachten. Ik heb nog steeds het vermoeden dat mijn problemen door een schimmel, mycotoxinen of iets dergelijks wordt veroorzaakt. En om dat op te lossen ben ik nog steeds opzoek naar een goede biofilm disrupter en binder die ik goed kan verdragen. Momenteel gebruik ik NAC en monolaurine in de hoop dat dit de boel los maakt. Kwa eten doe ik momenteel the lion diet dus alleen rundvlees, zout en water.
Meer kan ik er niet over vertellen helaas. Als jij of andere nog tips en trucs weten om dit eindelijk na al die jaren weet te verbeteren op te lossen dan hoor ik dat graag.😊

Is quetcitine als alternatief voor IVM geen idee? Bedenk dat je dit in dient te nemen samen met zink (40-50 mcg).

Mike

Meestal is MCAS best iets van de lange adem, heb je schimmel in je huis ergens? Biofilm is er soms ook als oplossing in het lichaam om rommel in "op te slaan". Zelf raad ik dit pas aan als alle andere eventuele oorzaken zijn aangepakt. Anyhoe, verdraag je bentoniet of zeoliet?

Meestal is MCAS best iets van de lange adem, heb je schimmel in je huis ergens? Biofilm is er soms ook als oplossing in het lichaam om rommel in "op te slaan". Zelf raad ik dit pas aan als alle andere eventuele oorzaken zijn aangepakt. Anyhoe, verdraag je bentoniet of zeoliet?
Nee heb na mijn weten geen schimmel in huis. Maar heb meerdere artikelen en sites gevonden waar klachten van mcas werden veroorzaakt meestal door een mycotoxinen of schimmel. Ik denk dit ook omdat ik heel erg reageer op salyciates. Het schijnt dat voor je lever dat de moleculen samenstelling van mytoxinen en salyciaten heel erg veel op elkaar lijken en doordat je lever al overbelast wordt door mytoxinen het geen ruimte meer heeft om salycilaten op te ruimen. Wat betreft zeoliet en bentoniet gaat bentoniet het beste alleen raak ik daar erg van verstopt wat ook niet echt bevoordeling is om te ontgiften. Het is vrij lastig om alle systemen goed af te stellen zodat je goed kan ontgiften.

Ik heb onlangs te veel zeoliet besteld. Wil je dat eventueel overnemen?
Wist ook niet dat er ook bentoniet bestaat.

Nee heb na mijn weten geen schimmel in huis. Maar heb meerdere artikelen en sites gevonden waar klachten van mcas werden veroorzaakt meestal door een mycotoxinen of schimmel. Ik denk dit ook omdat ik heel erg reageer op salyciates. Het schijnt dat voor je lever dat de moleculen samenstelling van mytoxinen en salyciaten heel erg veel op elkaar lijken en doordat je lever al overbelast wordt door mytoxinen het geen ruimte meer heeft om salycilaten op te ruimen. Wat betreft zeoliet en bentoniet gaat bentoniet het beste alleen raak ik daar erg van verstopt wat ook niet echt bevoordeling is om te ontgiften. Het is vrij lastig om alle systemen goed af te stellen zodat je goed kan ontgiften.
Dan is glucomannan of propolmannan een goed bindmiddel voor je. Hiervan raak je niet verstopt en deze vezels zijn specifiek ingezet voor het binden van mycotoxines. Ook kun je neuroprotek gebruiken dat bevat o.a. quercitine. Niet iedereen reageert altijd overal hetzelfde op, blijft trial en error.
Dao enzymen helpen bij de meeste ook bij mcas. Of niertjes eten of gedroogd als supplement als je dat verdraagt.

Succes!

Dan is glucomannan of propolmannan een goed bindmiddel voor je. Hiervan raak je niet verstopt en deze vezels zijn specifiek ingezet voor het binden van mycotoxines. Ook kun je neuroprotek gebruiken dat bevat o.a. quercitine. Niet iedereen reageert altijd overal hetzelfde op, blijft trial en error.
Dao enzymen helpen bij de meeste ook bij mcas. Of niertjes eten of gedroogd als supplement als je dat verdraagt.

Succes!
Hallo Tanja,

Bedankt voor je reactie! Ik beide zeker proberen en het is zeker fijn dat je van deze geen obstipatie krijgt😅.
Voor m'n dao gebruik ik al rundernieren supplementen van codeage. Heel erg bedankt voor advies😊.

Gr, Mark

Ik had nog een vraag, ik gebruik al geruimee tijd verterings enzymen, maar die zijn meestal ook vervaardigd uit schimmels dus is dat denk ik niet zo handig om die te gebruiken eigenlijk omdat je er constant schimmels bij gooit. Of ligt dat genuanceerder? En wat zijn anders goede alternatieven?

Ik had nog een vraag, ik gebruik al geruimee tijd verterings enzymen, maar die zijn meestal ook vervaardigd uit schimmels dus is dat denk ik niet zo handig om die te gebruiken eigenlijk omdat je er constant schimmels bij gooit. Of ligt dat genuanceerder? En wat zijn anders goede alternatieven?
Als het goed is zijn de schimmels er uit gezuiverd, in zeldzame gevallen kan je lichaam er alsnog op reageren. Goed product uitzoeken is belangrijk als je zeker weet dat je op schimmel reageert.

Genoemde enzymes van casadesante lijken me een erg goed produkt.
Waar te koop?
Zo te zien kan er in het nederlands besteld worden. Alhoewel ik alles met een overschrijvingsform. betaal.

Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.568
Leden
8.673
Nieuwste lid
Hardloopgym
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan