Ik grijp maar even terug naar m'n "eigen" topic met een vraag.
Ik eet nu sinds een paar maanden weer verzadigd vet, en behoorlijk veel ook. Het bevalt me prima en ik voel me er goed bij. Ik heb haast nooit meer honger, taal nauwelijks naar zoetigheid, heb zelfs m'n geliefde pain de boulogne (meergranenbrood) bij het ontbijt vervangen door zwaar roggebrood met veel roomboter en een hele dikke plak kaas.
Nu is het zo dat ik al een paar jaar van die hele fijne blonde haartjes op m'n gezicht hebben de steeds langer schenen te worden. Eerst ging ik er met het epileerapparaat overheen maar daar kreeg ik ontstekinkjes (puistjes) van. Toen las ik dat Japanse vrouwen hun gezicht scheren met een droog scheermesje om hun huid te peelen, en dat je van het scheren van die donshaartjes dus echt geen stoppels krijgt. Vanaf dat moment schoor ik m'n gezicht om de drie dagen. Het klinkt heel gek voor een vrouw, maar ik kreeg er echt een prachtig glad en babyzacht velletje van.
Nu mijn vraag: gisteren ontdekte ik opeens dat de haartjes maar heel weinig waren gegroeid, terwijl ik al een week niet had geschoren. Het moet haast wel iets te maken hebben met m'n nieuwe eetgewoontes. Maar hoe zit dat dan? Kreeg ik die haartjes omdat ik te weinig vet at? Dat m'n lichaam een andere bescherming wilde bewerkstelligen, hoe subtiel ook? Of zou het iets met de hormoonhuishouding te maken hebben?
Het houdt me behoorlijk bezig en ik ben er natuurlijk blij mee, maar ik zou graag willen weten wat zich afspeelt in m'n lichaam.
Alvast bedankt voor het meedenken!
En hele fijne kerstdagen voor jullie allemaal!
Ik zie dat het ongemerkt eerste kerstdag is geworden.