Voorstellen Femme83

Ik heb gewoon iemand nodig die me kan adviseren hoe te eten, sport en welke supplementen. Een orthomoleculair arts misschien? Ik kom er zelf echt niet meer uit.

Jawel hoor, je komt er heus zelf wel uit. Lees je maar eens goed in op dit forum en deze site (http://www.voedingisgezondheid.nl/welkom.html) en je zal zien dat de puzzelstukjes vanzelf op hun plek vallen. Gezond eten is eigenlijk heel simpel (goede dierlijke vetten plus kokosolie/palmolie/olijfolie, goede dierlijke eiwitten en niet al te veel koolhydraten (100-150 gram) maar het zijn de vele invloeden van je programmering door media, opvoeding, omgevingsfactoren en diverse therapeuten die je in de war brengen.
Begin bij de basisprincipes en ervaar wat dit met je doet. Daar borduur je dan verder op. Een therapeut zou eigenlijk hetzelfde doen, alleen stellen ze je vragen die je moet beantwoorden. Maar eigenlijk kan je net zo goed zelf die vragen aan jezelf stellen, namelijk hoe gaan de dingen, wat heb je gegeten, hoe ervaar je dat etc.

Ik herken je verhaal wel. Ook ik heb advies van een Hormoonfactorcoach gehad. Dit advies heeft mij in ieder geval in die zin positief geholpen dat ze mij van mijn verkeerde veganistische raw food pad heeft gehaald. Echter hebben deze coaches een paar dingen niet goed. Het voorschrijven van rauwe cacao, maca en diverse supplementen zijn helaas niet de weg naar gezondheid.
Zoals Pike al aangeeft geven diverse orthomoleculaire artsen ook weer verschillende adviezen en dit geeft alleen maar meer stress en onzekerheid.

Probeer niet teveel tegelijk te doen maar nu eerst even pas op de plaats en eens bezien wat het voeden volgens Weston Price nu precies inhoudt en dit toepassen. Je lichaam reageert vanzelf. Vragen stellen kan hier altijd en verder staat het hier bomvol informatie wat je het beste kunt vinden door op google.nl een zoekterm in te voeren en daarbij "site:westonprice.nl".

Je bent zelf je beste raadgever. Luister naar je lichaam en je intuïtie :)

Allen ontzettend bedankt voor jullie reacties. Ik ga het allemaal even laten bezinken en dan een keuze maken. Beide sites zien er goed uit (van Mike en die van balans-balans). Ik heb zelf liever geen supplementen en ben wel van mening dat je met voeding veel zelf op moet kunnen lossen. Ik ga weer eens mediteren en rust nemen vanavond. Morgen weer met frisse energie een plan uit gaan stippelen met behulp van deze site. Dank jullie wel!

Helemaal gelijk Heksje ;)

Tja, af en toe word ik ook even wakker Tanja en besef ik dat ik zelf zo moeilijk kan doen ;)

Ik heb zelf ook geen goede ervaringen gehad met een hormooncoach. Toen ik over fytinezuur begon( ja want ze wilde mij aan de havermout e.d zetten) zei ze dat het muggenzifterij was!
Verder had ik het gevoel dat mijn voeding hoofdzakelijk bestond uit supplementen en daarnaast at ik wat. Al met al niet goed voor je gezondheid en al helemaal niet voor je portomonee ( met al die dure supplementen).

Ik vind het ook niet prettig inderdaad al die supplementen. Niet voor je portomonee en daarnaast moet het ook anders kunnen. Ik ga me in weston price verdiepen en hopelijk kan dat mijn lijf weer in balans brengen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan